Vieläkö perheen lisäystä?

  • Viestiketjun aloittaja EX-SAVONLINNA
  • Ensimmäinen viesti
EX-SAVONLINNA
Vieläkö te olette miettineet tai suunnitelleet perheen lisäystä?
Meillä on neljä lasta (10v, 8v, 5v ja 10kk) ja haaveilen vielä yhdestä, mutta tuskin kuitenkaan... Eli miedän perhe on kasassa! :heart:
 
Meillä 1 ja 3 vuotiaat ja kolmosta ajateltiin vuoden päästä yritettäväksi!
Iso perhe olisi kiva, mutta katsotaan nyt yks kerrallaan että montako lapsukaista saadaan!
=)
Adoptiokaan ei ole pois suljettu ajatus.. sekin kyllä joskus myöhemmin.. ehkä iltatähtenä! On kuitenkin aiak projekti kaikenkaikkiaan..
 
Kolme lasta ja kyllä tämä nyt tässä on. Jotenkin ihana fiilis, kun kuopuskin pääsi vaipoista alkukesästä. Vaipparallit ja vauvajutut alkaa olla siis taaksejäänyttä elämää. Nyt nautitaan tästä ja parisuhdekin kukoistaa kuin alkuhuumassa... ;) :heart:
 
Meillä on kaksi lasta, (2v ja 4v) ja jääkin tähän. Itse voisin kolmatta harkita, mutta mies ei halua. Toisaalta tämä elämän vaihe on ihana, kun lapset puhuvat ja ovat ilman vaippoja. Niin ja jää aikaa aikuisen elämällekin ;)
 
tilda harmailee
Meillä on 2 tyttöä (4½ ja 2½ v.). Nuorimmainen juuri kovaa opettelee pois vaipalta (tänään ollaan jo saatu muutaman "tapahtumat" pottaan kalasteltuakin =) ). tällä hetkellä ei ole vauva-kuumetta vaikka ympärillä kaverit lapsia ovat saaneetkin, tosin mies on ilmoittanut ettei enää meille lapsia, joten jäänee näihin kahteen ihanaan prinsessaan :heart:
 
mustikkatassu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 20:47 vieras kirjoitti:
Yksi riittää meikäläiselle...eipä meikäläisen tarvi täyttää tätä maailmaa kun muut näyttää tekevän sen mun puolesta =)
aika hyvä peruste, tosin teki aikasta "kipeää" kun sen joku sattui sanomaan päin naamaa :/ meillä nyt neljä lasta ja lisää ei tule eikä tilata ;)
 
Kaksi tyttöä, 5v ja 8v ja taitaa jäädä tähän. Välillä oli kuumetta, mutta meni ohi. Mutta jos sattuisi vahinko niin sitten se kyllä otettaisiin ilolla vastaan.

Tällä hetkellä vaan on niin kiva kun voi ajatella välillä itsekkäästi ja saa myös jo omaa aikaa.
=)
 
viiden mami
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 20:47 vieras kirjoitti:
Yksi riittää meikäläiselle...eipä meikäläisen tarvi täyttää tätä maailmaa kun muut näyttää tekevän sen mun puolesta =)

hmm..jos meitä syytetään maailman täyttämisestä, ehkä yksilapsisia voisi vastaavasti syyttää itsekkyydestä?
 
Mulla kaksi tyttöä, 3,5 vuotias ja vajaa 2-vuotias.

Tytöt tuli niin pienellä ikäerolla ja esikoisen uhma oli niin tautisen rankka, että nyt vaan huokailen helpotuksesta kun elämä helpottaa koko ajan pikkuhiljaa. Kun kaverit saa vauvoja, niin ensimmäinen ajatus on mielessä, että "onneksi tuo ei ole minun".

Niin, kyllähän minä "sen pojan" vielä haluaisin, mutta ei missään tapauksessa nyt (ja miehen mielestä ei koskaan). Katsotaan muutaman vuoden päästä, josko meille mahtuis pieni iltatähtönen...
 
Kolme tervettä lasta siunaantunut. En mahda enää jaksaa. Kyllähän noita tekee ja vielä synnyttääkin, mutta kun ne pitäs jaksaa kasvattaakin. :)

Mä laskeskelen aina sitä, että jos alkaisin odottaa minkä ikäinen olisin,kun lapsi menisi kouluun. Silloin hirvittää.

Pojat ovat 12v ja 11v. Tyttö tuli 10v luovan harkinnan jälkeen. Myönnän, että oli yllättävän rankkaa, kun oli kaksi niin pienellä ikäerolla. Se vaikutti siihen, ettei perheen lisää tullut kovin pian. Sanoin kyllä poikien jälkeen" ei koskaan enää!!"

Ja tässä sitä ollaan.

Vaivat ovat itselläni lisääntyneet joka raskaudella joten terveysriskit(sekä omat että vaavin) ovat sitä luokkaa ettei enää voi vaikka tahtoisinkin...
 
Kolme ihanaa lasta löytyy ja lapsiluku on täynnä,ehdottomasti.Ei vaivaa tippaakaan vauvakuume! Olen sen verran itsekäs (?) että haluaisin tehdä muutakin kuin vaihdella vaippoja vuosikausia,harrastaa miehen kanssa (ja koko perheen kanssa) ja tehdä sellaisia asioita mitä isompien lasten kanssa voi jo tehdä.
 
Meillä on kolme touhukasta neitiä; ikää nyt 13v, 11v ja 11-kk. Toivon että vielä yksi ihana piipero saadaan parin vuoden sisällä. Mies taitaa toivoa sitä vielä minua enemmän. On niin onnessaan pesueestaan.
 
Mulla on 10- ja 12-vuotiaat lapset. Olin pitkään sitä mieltä, ettei enää. Kahden kanssa on niin helppoa mm. matkustaa. Mutta nyt...vauvakuume vaivaa. Mutta tulis yli kymmenen vuotta taukoa ja sekin pelottaa. Sitähän on kuin ensisynnyttäjä.

Mitä kokemuksia on ko. tilanteesta?
 
Neljä riittää meille. Siinä on huollettavaa ihan tarpeeksi. Haluan ehtiä tehdä joskus muutakin kuin hoidella lapsia.

Tuo oli jo vähän kärkevästikin sanottu - hmmm. Lapsemme ovat rakkaita ja heitä mieluusti hoidan, mutta tämä määrä on ihan sopiva =)
 

Yhteistyössä