Viemisiä kesämökille? Mitä ihmettä keksin?

  • Viestiketjun aloittaja Mökkeiliä
  • Ensimmäinen viesti
Mökkeiliä
Meidät on kutsuttu viikonlopuksi kesämökille,
ohjeistuksena että ruokaa ja juomaa ei tarvitse viedä mitään, isäntäpari tarjoaa ne. No, en nyt osaa tyhjin käsillään mennä, mitäs sitä veis?
En ole koskaan käynyt k.o. mökillä joten en osaa mitään sisustus ym. juttuja ajatella.
Ehdottakaa jotain kivaa mitä ootte ite vieneet tai saaneet!
 
"hmm"
Mä veisin varmaan jotain alkoholia, jos siis käyttävät ja mökkilukemista yms, lisäksi veisin ehkä jotain sellaista ruokaa mitä ei tarvitse laittaa heti, erikoisherkkua joka säilyy.
 
"mä"
Viimeksi vietiin saunaan kori jossa oli saippuaa , shampoota , pesukinnas, pesuharja jne. Ei ihan peruskamaa oli joku saunakauppa joss käytiin. Yhden kerran vietiin pari pensasmustikan tainta.
Mökille en veisi koriste rihkamaa vaan käyttökamaa .
 
  • Tykkää
Reactions: Erina
"Mummo"
Kynttilöitä, viinipullo, lautasliinoja, pyyhkeitä, kahvia, keksejä... näitä aina mökillä menee.
Mökkikirja, kesäpeli, saunatuotteita - näitä voi tulla kesän mittaan useampia.
 
"vieras"
Ite toivoisin varmaan kahvipöytään jotain tarjottavaa.
Lapsilla ei ole ikinä uimaleluja liikaa (jos siis lapsia ja ranta on) .
Lukeminen on kans aina tervetullutta. Mutta tuokin riippuu sit ihmisistä.
Ilmapuntari, lämpömittari veteen tms on kans ihan kivoja.
Ja yks mikä meillä tuntuu aina olevan loppu on wc:n kuivikepuru.
Onkia menee monta kesässä. Ja matoja ei ole meidän mökillä joten nekin joutuu tuomaan kotoa jne.
 
Vaikka saunaan jotain esim. saunatonttu, saunatuoksu.....Tosin kaikki ei noista ees tykkää.
Tätä tiimariroinaa nimenomaan inhoan lahjana. On oikein pitänyt opetella heittämään pois vieraiden lähdettyä, vaikka lahjan sorsiminen tuntuukin pahalta jostain lapsena opitusta syystä.

Vie viskiä, viinaa, viiniä, siideriä tai olutta. Se ei ainakaan jää käyttämättä, ellei vierasperhe suorastaan absolutistinen ole. Kyytipojaksi vaikka herneitä tai mansikoita, kesäistä naposteltavaa, ei varsinaista "oikeaa ruokaa". Todnäk näillä eväillä isäntäperhe huudahtelee "eihän teidän tämmöisiä pitänyt/tarvinnut" ja hymyilee silti kuin hangonkeksi, koska on vaihteeksi saanut käyttöön menevää tavaraa.

Aiempi ehdotus vessapaperista ei myöskään ole hullumpi, ei se ole niin vakavaa :D

Koriste-esineitä en lahjaksi mökille veisi, niissä on usein tilankäyttö harkittu aika tarkkaan, niin jostain intialaista norsujumalaa esittävästä lahjasta voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Pitäisi kuitenkin laittaa se esille, että vieraat näkevät, että hyvä on, vaikkei yhtään huvittaisi.
 
Itse saatiin käsienpesuautomaatti jonka kiinnitimme huussin vieressä olevaan puuhun :)
Oli mun mielestä hyvä idea ja käytännöllinen..

Mökki/vieraskirja tulee ekana mieleen..
Tuliaispullo,viiniä,saunaan joku pieni vieminen tms...
 
"Tukkis"
Vie esim. hyttysmyrkkyä, niitä poltettavia myös, vessapaperia, kertakäyttöastioita, sellasta säilyvää ja tarpeellista! Nuo mansikat ja herneet oli kans hyvä idea.
 

Yhteistyössä