Vierotus yö maidosta

Vierotus yö maidosta!
ELi tänä yönä olis tarkoutus alkaa vierottaa poikaa (7,5kk) yö maidosta...

Kaikki hyväksi havaitut vinkit kehiin!

poika 7,5kk syö päivässä 4-5 ateriaa.. iltapuuro + maito (100ml) n.20.00 nukkumaan 21.00.
Tähän asti on syönyt 2krt/yö 100ml maitoa kerrallaan eli 200ml/yö..
Eka syöttö on yleensä ollut klo.00.00-01.00 toinen syöttö 04.00-05.00..
Aamulla ylös klo.06.00-07.00..

Mitä mieltä voiko poika olla aamuun asti syömättä, vai pitäisikö antaa aamuyön maito.. vai pystyyköhän oottelemaan heräämiseen saakka?

Esikoinen kyseessä joten en tiiä miten kannattaa ja voi toimia..
 
Ottaiskos poika ennen petiin laittamista maitoa, vai onko masu liian täynnä...?
Meillä annetaan iltapuuro ja hiukan maitoa n. 18- 19 ja sitten ennen nukkumaan laittamista juo pullollisen maitoa.

Mulle neuvolassa sanottiin, että pärjää kyllä ilman yösyömistä ja usein vauvoilla on vaan tapana herätä kun ovat tottuneet ruokaa saamaan yöllä.

Ekan "aamupullon" varmaan juokin sitten aika ajoissa, mutta teillä jo heräilläänkin noihin aikoihin.

Meille suositeltiin, että jos yöllä herää niin kannattaa kokeilla esim. vettä- koska ei ole niin hyvää. Meijän poju tykkää kyllä vedestä. Toinen on sitten tutin laittaminen jos vauva sitä huolii.

Varmasti ensi yönä heräilee ja odottelee maitoa, mutta koita pitää pääsi. Meillä poika ainakin nopeasti tottui ettei maitoa saa.

 
Saattaa ottaa maitoa pari hörppyä ennen nukahtamista, pullollista kerrallaan ei ole lyhyen elämänsä aikana juonut kuin n.3krt joten tuskin niin paljoa tulee nytkään juomaan :)

Vettä ollaan välillä koitettu, mutta sitä juo ihan mielellään.. ja sitten onkin vaippia aivan märkä jo ennen aamunkoittoa |O
vois tietysti koittaa nokka-mukista..
tuttia syö koko yön muutenkin joten se ei itkuun/huutoon auta :/
 
jos olet päättänyt yösyötöt lopettaa niin silloin ei varmaan kannata antaa mitään yöllä tai korkeintaan sitä vettä huikat koska vauva ei osaa erottaa mihin kellon aikaan saa maidon ja mihin ei.esikoisen aikaan muistan että alkuun tuo aamuyön syöttö toimi mut sit alkoi taas vaatimaan maitoa 2 kertaa yössä..siksi siirsin vierotuksen 10kk ikään ja loeptin sit totaalisti yösyötöt.se olimkin sit aikamoista huutoa mutta jos itse on päättäväinen niin siitä selviää kyllä :D
hyvä puoli oli se että meillä se rauhoitti yöt aika pian eli alkoi nukkumaan yöt 1 heräämisellä.

nyt mulla on tää kuopus 6kk ja mietin vielä että koska vierottais.
 
Jätä ekaks ensimmäinen maito pois ja sitten vasta toinen. Mä tein niin ja kolmessa yössä jätti puolen yön maidon huutamisen... Mä yritin tarjota vettä mutta suuttui viel enemmän ja neuvolan täti sanoi ettei kannata antaa vettäkään... tuttia vaan... Niin ja kun vieroitin ekasta maidosta niin olin päättänyt että aikaisintaa kahdelta yöllä saa toisen maitosatsin jos oli siinä välissä edes rauhoittunut. Rauhoittu tutilla aika helposti ja kun heräs sit kahden jälkeen niin annoin sen "tokan" maidon. noin 9kk iässä vieroitin sitten kokonaan yö syötöstä.. Tsemppiä!!
 
Kiitos vinkeistä!
Voisin tosiaan koittaa vierottaa ensiksi tuosta ekasta syötöstä ja myöhemmin sitten aamuyön maidosta.. muuten voi käydä niin että aamut alkaa jo 04.00 :D

Yöllä unissaan tuntuu vaan helpommalta antaa se maito kuin kuunnella huutoa :D
 
Yö meni paremmin kuin hyvin!!

poika söi illalla n.20.00 puuron, hedelmäsosetta + maito 100ml
nukkumaan kävi 21.00 ja aloitti maito-kitinän tasan 00.00 (tuttuun tapaansa) .
Silittelin n.5-10min ja nukahti kuin tukki :D
03.30 aloitti maito-kitinän ja annettiin 100ml maitoa, sen jälkeen nukkui aamuun 07.00 asti!!

Eli päädyttiin miiuli 77 antamaan neuvoon jättää ensiksi alkuyön maito pois ja myöhemmin aamuyön.
Meni tosi hyvin ja toivottavasti menee tulevakin yö! Oon tosi tyytyväinen jo siihen jos onnistutaan jättämään alku yön maito pois!

 
Hienoa... Yleensä muuten toinen yö on hankalin koska tajuaa, että ilkeä äiti ei todellakaan tarjoile :LOL: No mutta hyvin se menee... meillä känisi noin tunnin tokana yönä. Pidä pintasi ja sitten reilun kuukauden päästä BAARI KIINNI KOKONAAN :kieh:
 

Yhteistyössä