Vihaan äitejä ketkä tuovat 1-2v. lapsiaan päivähoitoon.

  • Viestiketjun aloittaja pk-ope
  • Ensimmäinen viesti
juuu
Mä vihaan ap:n kaltaisia rasisteja. Missä on erillaisuuden ymmärrys? Hyväksyntä että perheitä on erillaisia ja sen mukaan tarpeita? Vihaan yleensäkin putkinäköisyyttä. Ja kamalanti että nöitä vatipäitä on hoitamassa lapsia. Ja kutsuvat itseään vielä ammattilaisiksi. Ihminen joka tajuaa elämästä jotain ymmärtää senkin että mikään ei ole mustavalkoista.
 
fdsa
[QUOTE="a.p";29384742]Monet lapset viettävät hoidossa jopa klo 7-17 välisen ajan päivästä. Pieni on tällöin reilun osa valveilla olo ajasta muualla kuin kotona.[/QUOTE]

Voi hyvänen aika, vaihda alaa! Veikkaampa, että suurin osa alle 2-vuotiaista ei todellakaan vietä siellä päikyssä 10h päiviä 5pv/vko. Idiootti.
 
vikiviki
Ja mitäs jos ap vinkumisen ja vihan sijaan tekisit jotain järjellisempää? Aloita vaikka keräämällä adressia siitä että osa-aikaisen työn teosta tehtäisiin kannattavaa lasten ollessa pieniä. Ja että isiäkin kannustettaisiin ottamaan osaa lasten hoitoon nykyistä enemmän. Kotihoito on VAAN yksi mahdollisuus (vuosikausi). Vaihtoehtoja pitäisi olla enemmän koska on erilaisia ihmisiä ja kotejakin.
 
"a.p"
Ja mitäs jos ap vinkumisen ja vihan sijaan tekisit jotain järjellisempää? Aloita vaikka keräämällä adressia siitä että osa-aikaisen työn teosta tehtäisiin kannattavaa lasten ollessa pieniä. Ja että isiäkin kannustettaisiin ottamaan osaa lasten hoitoon nykyistä enemmän. Kotihoito on VAAN yksi mahdollisuus (vuosikausi). Vaihtoehtoja pitäisi olla enemmän koska on erilaisia ihmisiä ja kotejakin.
Ei ole yhteiskunnan tehtävä järjestää enää yhtään mitään, vaan vaatia vanhempia ottamaan vastuuta OMISTA lapsistaan! Miksi tehdä lapsia jos heistä ei haluta/voida/kyetä pitämään huolta?
 
fdsaa
[QUOTE="a.p";29384805]Voi jeesus sentään, kai minä sen tiedän kun siellä päivät pitkät olen sitä näkemässä ja kokemassa?! :D[/QUOTE]

Tuota ei usko kukaan. Taidat olla vaan yks niistä kotiäideistä kiillottamassa kruunuaan. Kukaan alansa ammattilainen ei todellakaan kerro VIHAAVANSA hoitolastensa ÄITEJÄ. Miten ne isät muuten, onko ne sun kaikki alle 2-vuotiaat vielä yh-äitien lapsia sitten, ne siis jotka ovat siellä päikyssä 10h/pv ja 5pv/vko?

Ihania päiväkoteja siellä Porvoossa kyllä :LOL:
 
hhhhh
[QUOTE="a.p";29384805]Voi jeesus sentään, kai minä sen tiedän kun siellä päivät pitkät olen sitä näkemässä ja kokemassa?! :D[/QUOTE]

En tiedä missä olet töissä... mutta itse olen alalla ollut kohta17 vuotta ja noita ylilyöntejä toki on. Mutta helvetin vähän. Aina löytyy se yksi "mätä"perhe. Mutta herran pieksut niin aina, ihan missä vaan on niitä ääripäitä. Prosenttuaalisesti heitä on kuitenkin niin vähän että ei sen takia vihata ketään tartte. Mulla herättää vahvoja tunteita nekin jotka lojuu vuosikausia kotona laiskuuttaan ja käyttää lapsia verukeena saamattomuudelle. Mut ei heitäkään määrää enempää ole joten en viitsi vatsaa sillä hapottaa.

Pitäsköhän sun omaksua vöhön rennompi ote? Tiedät hyvin että lasten ongelmat yleensä lähtee paljin paljon syvemmältä...ja esim tuloerojen kasvu mielestäni ansaitsee enemmän ajatusta kuin se miten joku muutaman prosentin osa perheistä "arvottaa asiat jonkun mittapuun mukaan väärin"
 
Mollie
Voi hyvänen aika, vaihda alaa! Veikkaampa, että suurin osa alle 2-vuotiaista ei todellakaan vietä siellä päikyssä 10h päiviä 5pv/vko. Idiootti.
Suurin osa alle 2-vuotiasta ei ylipäätänsä ole päikyssä ollenkaan. THL:n tilastojen mukaan alle 1-vuotiasta ainoastaan yksi prosentti on päiväkodissa, ja alle 2-vuotiaista 30 prosenttia (vuonna 2010).

Huomautin tästä ap:lle muutama kommentti sitten, ja hän ei tietenkään vastannut siihen. Miksi turhaan lukea tilastoja, jos voi turvautua omiin ennakkoluuloihinsa?
 
[QUOTE="a.p";29384817]Ei ole yhteiskunnan tehtävä järjestää enää yhtään mitään, vaan vaatia vanhempia ottamaan vastuuta OMISTA lapsistaan! Miksi tehdä lapsia jos heistä ei haluta/voida/kyetä pitämään huolta?[/QUOTE]

Miksi tehdä lapsia... Kieltämättä tuntuu oudolta sekin ajatus että lapsia tehdään vain siksi että saataisiin heidän vuokseen olla 3v pois työelämästä.

Väittävät että sellaisiakin ihmisiä (naisia?) löytyy mutta uskon tai ainakin toivon että ihmiset ajattelisivat näissä vähän pidemmälle. Ei se lapsi lakkaa olemasta lapsi silloin 3v syntymäpäivänäänkään, kyllä hän tarvii sitä äitiä vielä paljon pidempäänkin.
 
vinkvink
[QUOTE="a.p";29384817]Ei ole yhteiskunnan tehtävä järjestää enää yhtään mitään, vaan vaatia vanhempia ottamaan vastuuta OMISTA lapsistaan! Miksi tehdä lapsia jos heistä ei haluta/voida/kyetä pitämään huolta?[/QUOTE]

Jaa kylä mulla on vastuu mun lapsista vaikka ovatkin päivän pois kotoa. Koulussa ja eskarissa
Meneppä lääkäriin et kuulosta terveeltä.
 
Mollie
Jaa kylä mulla on vastuu mun lapsista vaikka ovatkin päivän pois kotoa. Koulussa ja eskarissa
Meneppä lääkäriin et kuulosta terveeltä.
Joo, se että lapset ovat päiväkodissa, ei poista heidän vanhempiensa vastuuta heistä. Vanhemmat ovat aina pääasiallisessa kasvatus- ja yleisvastuussa lapsistaan.

Pk:n henkilökunta on lapsista vastuussa tasan työpäivänsä verran. Vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan aina.
 
"vieras."
[QUOTE="a.p";29382094]Lusmuilevien vanhempien..? Että jos toinen vanhemmista jää kotiin edes lapsen toiseksi elinvuodeksi saakka, on hän sinusta sossupummi? :D Onko sinusta kaikkien aivan sama se millaiseksi lapsi kasvaa ja millaisen lapsuuden (perusturvallisuudentunteen, kiintymyssuhteen) hän saa? Onko sillä esim. tuottavuuden kannalta sinusta mitään väliä jatkossa?[/QUOTE]

Ei yhteiskunnan tarjoamien etujen käyttäminen siten kuin on tarkoitettu ole minusta paheksuttavaa, eikä kukaan ole sossupummi sen takia, että saa kotihoidontukea. Mutta kun ehdotettiin että vanhemmat voisi lusmuilla työttömyyskorvauksilla töitä vältellen, se on väärin. Eikä toimeentulotukeakaan ole tarkoitettu kasvatusideologian toteuttamiseen, vaan välttämättömän minimitoimeentulon viimesijaiseksi turvaksi silloin, kun ihminen ei pysty itseään elättämään.

Kotihoidontukea tosin minusta yksi vanhempi saa tällä hetkellä liian kauan, olen ehdottamasti tulevan jaon kannalla. Käytännössä se kotihoitoa vähentää, sillä isiä ei kuitenkaan saa kotiin. Mutta 2-vuotias voi mielestäni jo hyvin päivähoitoon mennä.

Oma lapseni meni vähän alle 1,5 vuotiaana perhepäivähoitoon, aluksi osapäiväisenä. Minusta alle 2-vuotiaita ei pitäisi laittaa päiväkodin suuriin ryhmiin, perhepäivähoito on pienille paljon parempi. Ja kunnille jopa halvempi tapa, joten minusta ei pienimmile pitäisi päiväkotihoitoa olla edes tarjolla. Perhepäivähoidossa on kylläkin se ongelma, että hoitajan sairastaessa tai lomaillessa lapsi pitäisi kiikuttaa varahoitoon eri paikkaan, mutta me saatiin järjestettyä niin, ettei lapsi oli mummolassa hoidossa tai itse piti etäpäivän, kun vakituiselle hoitajalle ei voinut viedä.

Onneksi sain paikan perhepäivähoitajalta, sitä toivoin mutta olisi voinut tietysti käydä niin, että paikkaa olisi tarjottu päiväkodista. Ja pakkohan lapsi olisi ollut sitten sinne viedä, kun töihinpaluusta oli jo työnantajan kanssa sopinut.
 
"a.p"
En tiedä missä olet töissä... mutta itse olen alalla ollut kohta17 vuotta ja noita ylilyöntejä toki on. Mutta helvetin vähän. Aina löytyy se yksi "mätä"perhe. Mutta herran pieksut niin aina, ihan missä vaan on niitä ääripäitä. Prosenttuaalisesti heitä on kuitenkin niin vähän että ei sen takia vihata ketään tartte. Mulla herättää vahvoja tunteita nekin jotka lojuu vuosikausia kotona laiskuuttaan ja käyttää lapsia verukeena saamattomuudelle. Mut ei heitäkään määrää enempää ole joten en viitsi vatsaa sillä hapottaa.

Pitäsköhän sun omaksua vöhön rennompi ote? Tiedät hyvin että lasten ongelmat yleensä lähtee paljin paljon syvemmältä...ja esim tuloerojen kasvu mielestäni ansaitsee enemmän ajatusta kuin se miten joku muutaman prosentin osa perheistä "arvottaa asiat jonkun mittapuun mukaan väärin"
On totta, että reilusti suurin osa perheistä on hyviä ja rakastavia sekä lapsistaan hyvin huolehtivia. Mutta on niitäkin jossa on "normaalia" että lapsi tulee aikaisimpien joukossa ja vanhempi hakee juuri ja juuri ennen kun päiväkoti sulkeutuu. Toki he ovat vähemmistöä, joten yleistää ei saa.

Minua huolestuttaa ja ottaa päähän, että pienten ulkoistetusta hoidosta on tullut entistä yleisempää. Kyllä lapset kerkeävät päiväkodista nauttia sitten myöhemmässä vaiheessa, 2-vuotiaasta ylöspäin, kun he ovat oikeasti kehityksessään turvallisessa vaiheessa. Pieni kärsii pk:sta, ja tuo on tabu meidän yhteiskunnassa.
 
"a.p"
Jos en pitäisi lapsista huolta en hankkisi heille hoitopaikkaa työpäivän ajaksi.

Jos on lapsia, jotka ovat sen 7-17, niin on myös niitä jotka eivät ole. Ääripäät eivät ole ainoa vaihtoehto.
No, mielestäni rima on melko matalalla jos pitää huolenpidon mittarina sitä, että kiikuttaa lapsen hoitopaikkaan, eikä jätä heitä yksin kotiin. Juridisestikin vanhemmilla on hieman enemmän velvollisuuksia.
 
Mollie
[QUOTE="a.p";29384912]On totta, että reilusti suurin osa perheistä on hyviä ja rakastavia sekä lapsistaan hyvin huolehtivia. Mutta on niitäkin jossa on "normaalia" että lapsi tulee aikaisimpien joukossa ja vanhempi hakee juuri ja juuri ennen kun päiväkoti sulkeutuu. Toki he ovat vähemmistöä, joten yleistää ei saa.

Minua huolestuttaa ja ottaa päähän, että pienten ulkoistetusta hoidosta on tullut entistä yleisempää. Kyllä lapset kerkeävät päiväkodista nauttia sitten myöhemmässä vaiheessa, 2-vuotiaasta ylöspäin, kun he ovat oikeasti kehityksessään turvallisessa vaiheessa. Pieni kärsii pk:sta, ja tuo on tabu meidän yhteiskunnassa.[/QUOTE]

Onko sulla osoittaa tilastoja, joiden mukaan alle 2-vuotiaden päivähoito olisi Suomessa viime vuosina yleistynyt?
 
"viera"
Muistakaa sitten vältellä niitä yhteiskunnan teitä, ettette vahingossakaan kuljeta lapsianne niitä pitkin. Sehän on yhteiskunnalla hoidattamista, hui.
voi pientä, kun et tajunnut lainkaan. Päivähoidossa ei ole mitään vikaa, mutta turha päteä kotiäitiydellä, kun todellisuudessa ei itse hoida niitä muksujaan, vaan yhteiskunta auttaa paljon. Ja tuo malli on yhteiskunnan kannalta kaikista pahinta!
 
"Vieras."
Onpas täällä paljon äitejä jotka ajattelevat että alle 2v:n on hyvä olla päiväkodissa, tai jopa alle 1v:n. Totuutta ei kai sitten vaan haluta nähdä. Näin pienten lasten äitinä en tuota oikein muuten ymmärrä.
 
fdsaa
[QUOTE="viera";29384927]voi pientä, kun et tajunnut lainkaan. Päivähoidossa ei ole mitään vikaa, mutta turha päteä kotiäitiydellä, kun todellisuudessa ei itse hoida niitä muksujaan, vaan yhteiskunta auttaa paljon. Ja tuo malli on yhteiskunnan kannalta kaikista pahinta![/QUOTE]

Pakko kysyä, että mitä pätemistä kotiäitiydessä oikeasti edes on? Jee, oon onnistunut tekemään lapsia ja nyt ei tarvii mennä töihin? Wuuhuuuu.... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
"a.p"
[QUOTE="Vieras.";29384961]Onpas täällä paljon äitejä jotka ajattelevat että alle 2v:n on hyvä olla päiväkodissa, tai jopa alle 1v:n. Totuutta ei kai sitten vaan haluta nähdä. Näin pienten lasten äitinä en tuota oikein muuten ymmärrä.[/QUOTE]

Niinpä. Surullista ja hyvin vastuutonta.
 

Yhteistyössä