Vihannesten ja hedelmien pakastaminen

Eli mistä eri raaka-aineista valmistettuja soseita olette pakastaneet? Tai paremminkin, mitä ette pakastaisi?

Olen tässä miettinyt uskaltaisinko pakastaa keitetyistä pakastevihanneksista tehtyjä soseita, kuten maissisosetta.

Voiko itsetehtyjä hedelmäsoseita pakastaa?
 
Mä olen pakastanu kaikki soseet, mitä oon tehny. Mut pakastevihanneksista en oo tehny soseita, mut kaipa nekin voi pakastaa.

Ja mä ainakin olen pakastanu hedelmäsoseita, kuten omenaa ja päärynää ja ei ole miksikään menny. Ammattilainen miksei hedelmäsoseita saisi pakastaa?
 
Hedelmäsoseet eivät mene pakastaessa pilalle.
Perunasose voi mennä möykkyiseksi ja liisteriksi, mutta muita voi pakastaa ihan huoletta.
Pakastemaissista tehtyä sosettakin voi pakastaa, kun se kerran välillä on keitetty.
 
mininni
perunankin voi pakastaa, mutta se kannattaa kuumentaa mikrossa hyvin niin siitä ei tule rakeista.. ja täällä kans pakastettu myös hedelmiä,eikä miksikään menny ja miksei pakastevihanneksiakin voisi pakastaa jos ne on välissä tosiaan keitetty
 
Peruna tosiaan rakeutuu. En pakastaisi, kun kerran kaupastaa saa Oolannin perunamuusiainesta, mistä saa todella helposti ja nopeasti vauvalle perunaa. Jonkun muun seassa peruna pakastuu kyllä ihan hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
Peruna tosiaan rakeutuu. En pakastaisi, kun kerran kaupastaa saa Oolannin perunamuusiainesta, mistä saa todella helposti ja nopeasti vauvalle perunaa. Jonkun muun seassa peruna pakastuu kyllä ihan hyvin.


hei, eikö tuossa oolannin pakastemuussissa ole sitten mausteita tai mitään sellaista mitä ei saisi antaa vauvalle? eikö siinä ole tavallista maitoa/muuta vastaavaa yhtään?

kiva idea kuiteskin jos sitä voi antaa, kiitos :)
 

Yhteistyössä