Vihreät pettivät taas ääänestäjänsä: turkistarhaus saa sittenkin jatkua.

  • Viestiketjun aloittaja petetty äänestäjä:(
  • Ensimmäinen viesti
Lipton^
[QUOTE="vieras";24082719]Varmasti suuri sali taputtaa Halla-ahon erinomaiselle puheelle.=)[/QUOTE]

En jaksa uskoa tuohon. Suurin osa salista taitaa pitää Hallista saatanana :D
Mutta kerrankin haluaisin, että jaksettaisiin vastata ilman propagandaa
 
Sanni123
Sinänsä tyypillistä ajattelua vihreiltä että jos joku juttu kielletään Suomessa niin ongelma poistuu samalla koko maapallolta.
Ai tyypillistä? :D Just joo :) Mietipä millaisessa maailmassa me eläisimme jos kaikki ajattelisivat näin?

"Ai mitä?? Orjuusko pitäis lopettaa!! Mutta kyllä nämä meidän orjamme ovat onnellisia ja tyytyväisiä, jos me lopetamme tämän laillisen elinkeinomme niin orjatuotanto siirtyy kokonaan villeilla ja muille kamalille pakanoille!"

tai sitten vaan yleisluontoisesti "miksi lopettaisin tupakoinnin kun muualla tupakoidaan kumminkin ja sademetsät tuhoutuvat, ei mun panos mitään hyödytä" tai "miksi kierrättäisin kun ei naapurin perttikään kierrätä ja just näin sen yhen dokumentin jossa joku joki japanissa laski myrkkyvetensä mereen ni toki se on paljon pahempi kun mun margariinipaketit roskissa!"

Toisinsanoen, jos joku on väärin niin se on väärin eikä sen vääryyden jatkamista TODELLAKAAN perustellä hyveellisesti hymistellen että ainakin tää meidän pahuus ja väärintekeminen on hitusen parempaa kun muualla tehty pahuus ja väärintekeminen.
 
peukku alas
Ei vihreistä ole enää mihinkään, pelkkä porvaripuoluehan se on nykyään, ei aja eläinten ja ympäristön asiaa.
Olisin todellakin pettynyt ton ville niinistön sanomisiin, jos oisin niitä äänestänyt. Miten kehtaa.
:x
 
pikanen
Ai tyypillistä? :D Just joo :) Mietipä millaisessa maailmassa me eläisimme jos kaikki ajattelisivat näin?

"Ai mitä?? Orjuusko pitäis lopettaa!! Mutta kyllä nämä meidän orjamme ovat onnellisia ja tyytyväisiä, jos me lopetamme tämän laillisen elinkeinomme niin orjatuotanto siirtyy kokonaan villeilla ja muille kamalille pakanoille!"

tai sitten vaan yleisluontoisesti "miksi lopettaisin tupakoinnin kun muualla tupakoidaan kumminkin ja sademetsät tuhoutuvat, ei mun panos mitään hyödytä" tai "miksi kierrättäisin kun ei naapurin perttikään kierrätä ja just näin sen yhen dokumentin jossa joku joki japanissa laski myrkkyvetensä mereen ni toki se on paljon pahempi kun mun margariinipaketit roskissa!"

Toisinsanoen, jos joku on väärin niin se on väärin eikä sen vääryyden jatkamista TODELLAKAAN perustellä hyveellisesti hymistellen että ainakin tää meidän pahuus ja väärintekeminen on hitusen parempaa kun muualla tehty pahuus ja väärintekeminen.
Ei ton har min järjenjuoksusta kannata välittää, täys pelle.
Oon hänen logiikkaansa ennenkin törmännyt täällä... tiutau tuntuu olevan.
 
"vieras"
Ai tyypillistä? :D Just joo :) Mietipä millaisessa maailmassa me eläisimme jos kaikki ajattelisivat näin?

"Ai mitä?? Orjuusko pitäis lopettaa!! Mutta kyllä nämä meidän orjamme ovat onnellisia ja tyytyväisiä, jos me lopetamme tämän laillisen elinkeinomme niin orjatuotanto siirtyy kokonaan villeilla ja muille kamalille pakanoille!"

tai sitten vaan yleisluontoisesti "miksi lopettaisin tupakoinnin kun muualla tupakoidaan kumminkin ja sademetsät tuhoutuvat, ei mun panos mitään hyödytä" tai "miksi kierrättäisin kun ei naapurin perttikään kierrätä ja just näin sen yhen dokumentin jossa joku joki japanissa laski myrkkyvetensä mereen ni toki se on paljon pahempi kun mun margariinipaketit roskissa!"

Toisinsanoen, jos joku on väärin niin se on väärin eikä sen vääryyden jatkamista TODELLAKAAN perustellä hyveellisesti hymistellen että ainakin tää meidän pahuus ja väärintekeminen on hitusen parempaa kun muualla tehty pahuus ja väärintekeminen.
No onko orjuus poistunut maapallolta?
 
  • Tykkää
Reactions: har mi
"vieras"
[QUOTE="vieras";24082704]Vihreiden puheenjohtaja Niinistö halusi ennen vaaleja lopettaa turkistarhauksen Suomesta ja heti kun hän pääsi asiasta päättäväksi ministeriksi takki kääntyi hyvin sukkelaan. :xmas:[/QUOTE]

Eipä Chala sitten "ehtinyt" kommentoimaan. :xmas:
 
[QUOTE="vieras";24082704]Vihreiden puheenjohtaja Niinistö halusi ennen vaaleja lopettaa turkistarhauksen Suomesta ja heti kun hän pääsi asiasta päättäväksi ministeriksi takki kääntyi hyvin sukkelaan. :xmas:[/QUOTE]

Vihreät hyvin suurella todennäköisyydellä eivät olisi hallituksessa jos olisivat ydinvoimalupien myönnön tauottamisen lisäksi vaatineet että turkistarhauskin lopetetaan.

Ja jos Niinistö haluaa turkistarhauksen loppuvan, on päättävässä asemassa kuitenkin parempi yrittää vaikuttaa asioihin vaikka aloittaen niistä eläinten elinolojen parantamisesta. Perussuomalaisten 'kun me ei saada heti nyt tahtoamme läpi kaikessa, ei leikitä sit ollenkaan' on todella huono tyyli, sillä kun ei aikaansaada sitten juuri mitään.

Mutta edelleenkin ihmettelen että onko Niinistökään ollut niin naiivi että olisi koko puolueen suulla puhunut ja vaalilupauksenaan julistanut että turkistarhaus loppuu jos hän eduskuntaan pääsee?
 
[QUOTE="vieras";24082751]Vika on sitten sen "suurimman osan" korvien välissä jos he pitävät toista ihmistä saatanana.[/QUOTE]

Niin, tämän kyseisen henkilön oma käytös ja puheet eivät tietenkään ole mitenkään voineet vaikuttaa asiaan..
 
[QUOTE="vieras";24082899]Eipä Chala sitten "ehtinyt" kommentoimaan. :xmas:[/QUOTE]

Voi olen kovin pahoillani, leikin lasteni kanssa enkä päivystänyt koneella. *ryömii maassa anoen anteeksiantoa*
 
[QUOTE="Vieras";24082939]Toivottavasti turkistarhaus jatkuu, laillinen elinkeino, miksi lisätä työttömiä Suomeen. Turkis on ekologinen jos mikä.[/QUOTE]

Eikä niiden ruokapossujen saati broiskujen elinolot kovin kummoiset ole, että en ihan ymmärrä miksi turkistarhauksesta aina huudetaan niin kovaan ääneen vähintäänkin epäjumalien tekosina. Itsekin tiedän monta kovaan ääneen turkistarhauksen lopettamisen puolesta huutajaa, vetoavat kidutukseen ja epäinhimillisiin oloihin, mutta samalla vetävät tehotuotettua broileria naamaan ja jauhelihaa joka on lehminä ja possuina kuljetettu satoja kilometrejä täysin epäinhimillisissä oloissa kurjan karsinaelämänsä päätteeksi teloitettavaksi ei aina niin kivuttomasti. Pieni ristiriita?
 
  • Tykkää
Reactions: versatile
"vieras"
[QUOTE="vieras";24082704]Vihreiden puheenjohtaja Niinistö halusi ennen vaaleja lopettaa turkistarhauksen Suomesta ja heti kun hän pääsi asiasta päättäväksi ministeriksi takki kääntyi hyvin sukkelaan. :xmas:[/QUOTE]
Näetkö tässä ristiriitaa, missä vaiheessa halusi=lupasi? Eli ei, Vihreät eivät pettäneet äänestäjiään. Olen täysin varma, että mikäli vihreillä olisi hallituksessa enemmistö, turkistarhaus olisi lopetettu.
Jos luulet, että hallituksessa voi tehdä mitä haluaa muiden mielipiteistä välittämättä, kannattaa kasvaa sieltä hiekkalaatikolta aikuisten maailmaan.
 
!?!?!
Miksi ihmiset edelleen luulee, että yksittäinen kansanedustaja tai yksittäinen puolue saisi jonkun tietyn asian läpi? Vaalilupaukset on mun mielestä lupauksia asioista jonka eteen ko. edustajat/puolueet tekevät töitä eivät lupauksia siitä että tämä asia hoidetaan nyt näin. Aika heikko käsitys on politiikasta joillain...
 
!?!?!
[QUOTE="vieras";24083462]Näetkö tässä ristiriitaa, missä vaiheessa halusi=lupasi? Eli ei, Vihreät eivät pettäneet äänestäjiään. Olen täysin varma, että mikäli vihreillä olisi hallituksessa enemmistö, turkistarhaus olisi lopetettu.
Jos luulet, että hallituksessa voi tehdä mitä haluaa muiden mielipiteistä välittämättä, kannattaa kasvaa sieltä hiekkalaatikolta aikuisten maailmaan.[/QUOTE]

peesi.. kirjoitinkin heti jälkeesi äsken samantyyppisen kommentin. En ymmärrä miksi jotkut (esim ap) kommentoivat poliittisia asioita tai päätöksiä jos eivät niistä mitään tajua
 
Miksi ihmiset edelleen luulee, että yksittäinen kansanedustaja tai yksittäinen puolue saisi jonkun tietyn asian läpi? Vaalilupaukset on mun mielestä lupauksia asioista jonka eteen ko. edustajat/puolueet tekevät töitä eivät lupauksia siitä että tämä asia hoidetaan nyt näin. Aika heikko käsitys on politiikasta joillain...
Joku mielenkiintoinen joukkoharha? Illuusio siitä että demokratia toimii niin, että kun minä äänestän edustajan eduskuntaan, ihmisen joka haluaa, LUPAA, asioita joita minä haluan tehtävän, ne asiat taikaiskusta tapahtuvat.

Miten ihmeessä mahtaa onnistua se että eduskunta on täynnä keskenään ristiriitaisia haluja ja vakaumuksia olevaa porukkaa jotka ovat tehneet keskenään täysin päinvastaisia "vaalilupauksia", mutta kaikkien pitäisi saada tahtonsa läpi? Aikamoinen sekasorto..
 
Viimeksi muokattu:
!?!?!
Joku mielenkiintoinen joukkoharha? Illuusio siitä että demokratia toimii niin, että kun minä äänestän edustajan eduskuntaan, ihmisen joka haluaa, LUPAA, asioita joita minä haluan tehtävän, ne asiat taikaiskusta tapahtuvat.

Miten ihmeessä mahtaa onnistua se että eduskunta on täynnä keskenään ristiriitaisia haluja ja vakaumuksia olevaa porukkaa jotka ovat tehneet keskenään täysin päinvastaisia "vaalilupauksia", mutta kaikkien pitäisi saada tahtonsa läpi? Aikamoinen anarkia..
Näinpä, joukkoharha tai politiikasta/ yleensä asioiden hoitamisesta mitään tietämättömien tyhmyyttä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24083462]Näetkö tässä ristiriitaa, missä vaiheessa halusi=lupasi? Eli ei, Vihreät eivät pettäneet äänestäjiään. Olen täysin varma, että mikäli vihreillä olisi hallituksessa enemmistö, turkistarhaus olisi lopetettu.
Jos luulet, että hallituksessa voi tehdä mitä haluaa muiden mielipiteistä välittämättä, kannattaa kasvaa sieltä hiekkalaatikolta aikuisten maailmaan.[/QUOTE]

Ydinvoiman ja turkistarhauksen vastustaminen on vihreän liikkeen peruskallion hakatut periaatteet ja silti vihreät istuvat hallituksissa jotka kannattavat sekä ydinvoimaa että turkistarhausta ja heidän äänestäjänsä eivät silti tunne tulleensa petetyiksi, paitsi se kolmannes joka vaihtoi leiriä viime vaaleissa.:xmas:
 
*
[QUOTE="Vieras";24082939]Toivottavasti turkistarhaus jatkuu, laillinen elinkeino, miksi lisätä työttömiä Suomeen. Turkis on ekologinen jos mikä.[/QUOTE]

Turkis on kaukana ekologisesta. Turkis ei edes maadu, koska siinä on niin paljon käsittelyaineita. Turkistuotannon fosfori- ja muut vesistöjen rehevöitymistä aiheuttavat päästöt ovat merkittävät. Puhumattakaan ammoniakkipäästöistä, jotka aiheuttavat lähinnä paikallisia ympäristöongelmia. Vaikka tekoturkis tehdään kokonaan öljystä, sen tuottaminen kuluttaa silti monta kertaa vähemmän energiaa kuin oikean turkin. Turkisten mainostaminen ekologisina kiellettiin jo 1993.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24083639]Ydinvoiman ja turkistarhauksen vastustaminen on vihreän liikkeen peruskallion hakatut periaatteet ja silti vihreät istuvat hallituksissa jotka kannattavat sekä ydinvoimaa että turkistarhausta ja heidän äänestäjänsä eivät silti tunne tulleensa petetyiksi, paitsi se kolmannes joka vaihtoi leiriä viime vaaleissa.:xmas:[/QUOTE]
Vihreitä äänesti 2007 eduskuntavaaleissa 8,46 % ja 2011 eduskuntavaaleissa 7,25 %. Kerrotko miten saat tuosta kolmanneksen pudotuksen kannatuksessa?
Kerrotko myös kummasta vaikutetaan tehokkaammin yhteiskunnassa tehtäviin päätöksiin, oppositiosta vai hallituksesta?
 
:O
Turkis on kaukana ekologisesta. Turkis ei edes maadu, koska siinä on niin paljon käsittelyaineita. Turkistuotannon fosfori- ja muut vesistöjen rehevöitymistä aiheuttavat päästöt ovat merkittävät. Puhumattakaan ammoniakkipäästöistä, jotka aiheuttavat lähinnä paikallisia ympäristöongelmia. Vaikka tekoturkis tehdään kokonaan öljystä, sen tuottaminen kuluttaa silti monta kertaa vähemmän energiaa kuin oikean turkin. Turkisten mainostaminen ekologisina kiellettiin jo 1993.
Sinä siis haluat tappaa kaikki turkiseläimet epäekologisina?:O
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24083690]Vihreitä äänesti 2007 eduskuntavaaleissa 8,46 % ja 2011 eduskuntavaaleissa 7,25 %. Kerrotko miten saat tuosta kolmanneksen pudotuksen kannatuksessa?
Kerrotko myös kummasta vaikutetaan tehokkaammin yhteiskunnassa tehtäviin päätöksiin, oppositiosta vai hallituksesta?[/QUOTE]

Kolmanneksen tiputus paikoissa ja se on se mikä ratkaisee. :attn:

Vihreät vaikuttavat tehokkaasti hallituksesta käsin ydinvoiman lisäämiseen ja turkistarhauksen jatkumiseen.:xmas:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24083711]Kolmanneksen tiputus paikoissa ja se on se mikä ratkaisee. :attn:

Vihreät vaikuttavat tehokkaasti hallituksesta käsin ydinvoiman lisäämiseen ja turkistarhauksen jatkumiseen.:xmas:[/QUOTE]

Miksi siirtelet maalia sen mukaan, kuin itsellesi sopii? Ensin sanoit merkitystä olevan sillä, kuinka suuri osa kannattajia on, nyt on merkitystä paikkamäärällä. Vihreät ovat hallituksessa ajaneet lakiuudistusta, joka tasoittaisi pienpuolueiden kannatusta korjaisi isoja puolueita suosivaa vaalijärjestelmää.
Vihreät ovat vaikuttaneet hallituksesta käsin tehokkaasti ydinvoiman ja turkistarhauksen lisäystä vastaan. Jos vihreät olisivat olleet oppositiossa, olisi jälki vielä rumempaa.
 

Yhteistyössä