+++++VIIDENNESTÄ HAAVEILEVIA+++++

Jospa aloittais uuden keskustelun =) Elikkä onko muita viidennestä haaveilevia? Täällä aivan kauhea vauvakuume päällänsä. Mahdollisesti ollaan jo raskaanakin, mutta varmaa tietoa saa vasta vajaan kahden viikon päästä, ei malttais millään odottaa sinne saakka =)
 
Mie kyllä viidennestä haaveilen, mutta se on vielä haaveiluasteella :)
Toivon plussatuulia äiti x4 ja CrystalBlue :heart: Ja toivon et tänne eksyisi lisää kirjoitajia =)
Meillä nuorin vasta 7kk ja muutkin alle kouluikäisiä, niin ajateltiin ainakin ensivuoteen odottaa, ennenkuin kierukka poistetaan, jos ei pahempia oireita tästä kapistuksesta enää tule... :|
Jisse ja murut
 
Meillä lähtee kolmaskin jo kouluun syksyllä :) Lapset iältään 11, 9, 6 ja 4 täyttää nuorin. Itse olen vuosimallia -78 =) Itsellä on myös ollu kierukka kaksi kertaa. Saapa sitten nähdä kuinka äkkiä tärppää, poistosta nyt kulunut kaksi viikkoa. Aikasemmat raskaudet alkaneet eka kerrasta. =) Mutta nyt vanhimpia viemään leirille.
 
Hei äiti x4, kuinka pitkiä aikoja siulla kierukka ollut? Miulla ollut vasta puolisen vuotta, ja epäilen et se aiheuttaa hirvittävää väsymystä... En vain tiedä voiko niin olla... Kuparikierukka siis kyseessä...
Meillä tosiaan vanhin täytti just 6v, sit seuraavat täyttää kuukauden päästä 4v ja 2v. sit tosiaan tuo 7kk. Eka on poika ja loput tyttöjä.
Kahdella vanhemmalla eri isä ja heitä on tehty kumpaakin yli vuosi, kaksi nuorinta on tullut vanhempi toisesta ja nuorimpaan ei edes menkat ehtineet alkaa ku huomasin olevani raskaana.. :saint:
Jisse ja murut
 
Hei Jisse78. Minulla oli eka kierukka kolmisen vuotta, otatin sen pois sen takia ku minusta tuntui että se aiheutti kauheasti hikoilua ja niinku kuumia aaltoja =) Neuvolassa kyllä väittivät ettei se kierukasta johdu. Toinen kierukka ei ehtiny olla kuin n. kolme viikkoa =) Otatin pois ku mies valitti että se tuntuu epämukavalta ja kierukanhan ei pitäisi tuntua lainkaan, no taas ne neuvolassa väittivät että ei se kirukka voi tuntua, no mikähän se sitten on tuntunu ku ei se enää kuulemma tunnu ku ei oo kierukkaa :D Minulla oli molemmilla kerroilla hormoonikierukka. Nyt sitte ootellaan sitä tärppiä :)
 
Täälläkin ihan mahdoton vauvakuume päällä B) Pari kuukautta ollaan yritetty, menkat taas myöhässä, mutta toissa päivänä nega testiin :( Mulla on nuorimman (1v) synnytyksen jälkeen ollut tosi sekasin toi kierto, menkat kaksi kertaa kahden kuukauden välein. Johtuu varmaan osaltaan hormoneista, koska metän vielä...? Nyt alkaa kyllä loppua tää tissuttelu, sori vaan, kuopus!

Meillä vanhin lapsi täyttää syksyllä 8, sit on 6, 4 ja 1 vuotiaat. Kaks vuotta sitten tuli mulle tosi rankka keskeytynyt keskenmeno rv 15, vähän pelottaa, mitä jos taas käynoin... Siis jos nyt joskus tässä tärppäis. Ekaa "tehtiin" yli puoli vuotta, toista ja kolmatta kuukausi korkeintaan, kuopusta pari kuukautta.

Nyt masentaa vieläkin toi miinus, maha kipee eikä mitään tapahdu :headwall: Anteeksi,kun tulin teille itkemään, mutta mies on ainoa kenelle tästä voi porata. Ei haluta julkistaa vauvakuumetta kenellekään sukulaiselle/kaverille tms ;)
 
Tervetuloa joukkoon herkkupeppu =) Minulla oli ensimmäisen lapsen jälkeen menkat vähän sekasin, en tiedä johtuiko sitten tosta imettämisestä, koska imetin häntä n. vuoden. Imetyksen aikana yritimme toista ja tulinkin aika nopeasti raskaaksi mutta sain n. viikolla 7 keskenmenon. Siitä n. kuukausi ja olin taas raskaana ja siitä raskaudesta syntyi toiseksi vanhin tytär =) Imetyksen olin ehtinyt lopettaa kun toinen raskaus alkoi. Itse vaan mietin että oisko se imetys vaikuttanut siihen keskenmenoon, mutta lääkäri oli sitä mieltä että ei. Muita odottaessa en ole imettänyt. Sitten tosta negasta testistä, olen seikkallut yhellä jos toisella sivulla tässä vauvakuumeen kourissa :D ja törmännyt aika moneen viestiin missä raskaustesti on näyttänyt plussaa vasta kun menkat ovat olleet myöhässä 2-3 viikkoa tai sitten seuraavien alkavien menkkojen aikaan, eli vielä vois toivoa raskaudesta olla :) Plussatuulia herkkupepulle ja muille viidettä yrittäville. Itse testailen vasta ens viikolla jos maltan odottaa sinne saakka :)
 
Moikka. Täällä muksut on 9v, 7v( syksyllä 8 ) ,5½v ja nuorin kohta 8kk :D
Ilman ehkäisyä oltu koko ajan, ekat menkat synnytyksen jälkeen oli reilu 1kk sitten ja menkkamaista kipua ja vihlomisia ollut nyt. Testit näyttää negaa mut vuotoja ei ole ollut joten toivoa on.
Nyt telkun ääreen :wave:
 
Huomenia :flower:
Viikonloppu jo kolkuttelee ovella :heart:
Muutaman kysymyksen heti tähän heitän.... Onko teillä lapsilla omat huoneet?? Tai onko heille sellasia tulossa?? Meillä vanhimmalla 6v pojalla on oma huone nyt, kolme tyttöä on samassa. Mutta mahdollisuus on vanhimmalle tytölle oma huone järjestää, tähän meitin tietokone/työhuoneeseen... Tosin yläkertaan voisi suurella remontilla saada lapsille oman paikan... Tämä talo yli 100v vanha, ja vinttitilaa olis, ei vaan ihan hirmu korkeaa saa... ja tarttis kaikenmaailman asiantuntijat kartoittamaan.
Oon sitä mieltä et kaikki ei omaa edes tartte, mutta jos tässä vielä muutamankin lapsen luoja suo, niin täytyy kyl harkita vintin tekemistä :D
Jahas, täytyy mennä ruokkiin meitin pikkupupu, ennen kuin hetättää koko muun pesueen täällä :LOL:

Jisse ja murut
 
siilisiiri
Täällä myös viidennestä haaveileva, kolmekymppinen. Liekö tuo ikä jo painaa, kun tällä kertaa ollaan jo puolen vuotta yritetty.

Huoneista, ei oo omia huoneita enää lapsilla, nyt 2 per huone. Varmaan jossain vaiheessa aletaan harkittemaan isompaa asuntoa, mutta vauva -jos sellainen vielä saadaan- mahdutetaan makkariin ainakin ensimmäiseksi vuodekseen.
 
Kiitos, äiti x4. Mulle muuten sanottiin neuvolassa, kun toista aloin odottaa (imetin esikoista vielä silloin), et imetys lisää km-riskiä. Tiedä sitten onko siinä jotain perää?

Meillä on kolme vielä samassa huoneessa ja junnu meidän huoneessa. Nyt on kyllä tarkotus vähän jakaa, että rauhottus toi nukkumaanmenovilli...

Plussatuulia kaikille ja aurinkoista kesää B)
 
Huomenta vaan kaikki =)
Sitä pitäis vielä 3-4 päivää jänskätä ennenku saa tai kannattaa testi tehdä, jänskättää kyllä :)
Noista huoneista: meillä on vanhimmallla oma huone, kaks seuraavaa nukkuu samassa huoneessa ja nuorin meidän kans. Entinen työhuone olis vielä tyhjä ja sitte suunniteltiin yhtä huonetta lisää tuohon isoon olkkariin. Mutta vielä saavat pärjätä tälleen. Jos on tärpännyt ni sitten pitää alkaa suunnittelee josko kaks vanhinta olis omissa huoneissa ja kaks seuraavaa nukkuisivat kahdestaan ja vauveli sitten meidän kans :D Mutta niitä suunnitellaan sitten vasta aikojen päästä =)
Aurinkoista päivää kaikille B)
 
Heipä hei kaikki!!
En nyt tiedä olenko aivan väärässä blogissa, kun haaveilu on meillä jo kääntynyt odotukseksi. Tein viime perjantaina testin ja haaleaa haamua jo näytti :) Viides lapsonen olisi kyseessä. Vanhemmat lapset meillä on 12v. 9v. 6v. ja 2v. Itse olen 35v.
Oikein paljon plussatuulia teille kaikille :wave:

Piparminttu ja "salamatkustaja" 4+ (?)
 
Ei sitten tarvinnut testiä edes tehdä, ku menkat alko tänään :( Hormoonikierukka pistänyt ilmeisesti kierron sekaisin ku oikeasti menkkojen ois pitänyt alkaa vasta 11 pvä. No jospa seuraavia menkkoja ei sitten enää tuliskaan :) Harmittaa kyllä vähän, mutta eiköhän se jossain vaiheessa tärppää :) Aurinkoista päivää kaikille
 
Huomenia!
Täällä kesäinen sää jatkuu :D Mikä nyt tietysti on ihan kivakin asia :whistle: toisaalta kuumuus tekee mut ainakin ihan vätykseksi, en jaksais oikein tehdä mitään :p
Saatiin jopa meitin seinästä (sisällä) maalattua tuo yksi osa... Meille tehtiin isoon olkkariin 2 huonetta, vanhimmalle ja sit toinen työhuoneeksi, Huoneet sisältä melki valmiit, mutta tuo olkkarin puoleinen seinä ollut jo keväästä asti pelkällä levyllä... :whistle: Nyt saatiin kitattua, hiottua ja alusmaalattua, joten nyt voipi mennä ostaan tapettia ja miettiä tapetointia... sisähomma on ehkä mukavampi viikonlopulle kun tuo terasin teko, johon paistaa aurinko ihan koko ajan.. :saint:

Nyt kyllä näyttäis auringon olevan pilvessä. Ja kyselinkin jo muksuilta, voitaisko mennä ideaparkkiin hoitaan kauppa asiat ja muut ostokset viikonlopulle :) Tästä on 15minuutin ajomatka sinne, et tuloo käytyä usein.

Niin ja kiva kun on uusia mukaan tullut :flower: tervetuoa minun puolestani B)

Ja aurinkoista viikonloppua kaikille B) Jisse ja murut
 
äiti x4, voimia kestää pettymys :hug: Mulla alko kanssa menkat tässä, pari päivää älytöntä vuotoa :( Nää oli pari viikkoa myöhässä. Kuopus syö tissiä enää illalla nukkumaan mennessä, toivon, että tää kierto vakiintuu entiselle tasolleen tässä kun hormonitoimintakin normalisoituu...

Piparminttu, onnea haamusta, toivottavasti se vahvistuu pian!!!

Hauskaa ja lämmintä alkavaa viikkoa!
 
Se ois sitten taas uus viikko ja uudet kujeet :D Yk 2 alotettu sitten menkkojen jälkeen myös :D Jospa se tällä kierrolla tärppäis, pitää keskittää ajatukset muualle enemmän ni ei ala turhaa stressaamaan tosta raskautumisesta =) Ja hellettä piisaa taas ihan riittämiin, niin on kuuma ettei mitään viitsis edes alkaa tekeen. Jospa kuitenki tuon ruuan ees valmiiksi sais nii siinäkin olisi jo jotain :) Aurinkoista päivää kaikille B)
 
:wave: Jep niinhän siinä kävi että plussaa näyttää :whistle:

Täytyy soitella neuvolaan, jos pääsis varhaisultraan. Kun testin tein
n. 1kk menkoista ja sillon oli nega. Ja senkin jälkeen monesti testannut.
Nyt pari pvä sitten plussa tuli. Yhet menkat oli synnytyksen jälkeen, ne oli vajaa 2kk sitten.
 
Kovasti onnea crystalblue :flower: Täällä odotellaan vajaa pari viikkoa josko pääsis testiä tekemään. Onneks nyt on ollut niin paljo tekemistä ettei oo ehtiny ajattelee kovinkaan paljon vauvajuttuja =) Plussatuulia kaikille ja aurinkoista päivää :flower:
 
Uusi viidennestä haaveileva tulisi mukaan =)
Ensiksi onnea CrystalBlue!

Eli olen 31v. ja lapset on 11v, 9v, 3 1/2v ja 6kk. Kovasti jo vauvakuume vaivaa vaikken ihan vielä raskaaksi haluaisi, puolen vuoden päästä sitten :) Meillä on kans taustalla keskenmeno ja minulla lievä PCO joka kuitenkin haittaa raskaaksi tuloa. Toiseksi nuorin on saatu hormonien avustuksella, mutta nuorin ihan luomuna. 2vanhinta tuli myös aikoinaan ihan luomusti eikä minulla silloin mitään PCO:ta ollutkaan.

Ihanan lämmin kesä ollut, vaikka meidän nuorimmainen nukkuikin huonosti helteiden takia. Nyt kun on normaali kesäpäivän lämpötila niin ihan meinaa paleltaa ;)

Mutta oikein paljon plussatuulia ja jo plussanneille tarrasukkia matkaan!

T: talvivauva
 
Moikka vaan!

Mie vaan siis haaveilen edelleen, eikä olla kierukkaa ihan vieläpoistattamassakaan...

Mutta CrystalBlue onnea kovasti :flower:

Meillä on nyt hiven huono vaihe kotona meneillään, tuonne suurperheen puolelle kävinkin jo itseni puhtaaksi puhumassa, mutta eiköhän asiat selviä.

Viikonloppua odotellessa ja tyttöjeni 2 ja 4vee synttäreitä olisi tarkoitus juhlistaa sitten. Vieraitakin olis reilu 30 tulossa :D Ihanaa kun saa muuta ajateltavaa välillä.

Mukavaa viikonloppua myös muille Jisse ja murut
 
kiitos :wave:

tässä pohdiskellaan että kuin pitkälläsitten ollaan.. kohdunpohjakin kyllä tuntuu et mahdollisesti jo 7+ viikoilla.. viime kerralla neuvolatäti kokeili ja veikkas viikkoja 10 ja oli 7+5.
Mulla jo maantaina heti neuvola ja sieltä pääsenkin varmaan seuraavalla viikolla ultraan jossa katotaan se kesto :D
On tää kyllä aikas mukavaa... oon jo miettiny synnytykset ja kaikki :LOL: :LOL: No sinne on vielä jos jonkunverran matkaa :whistle:
 

Yhteistyössä