Viikoilla 35+ jotain synnyttäneitä?!?

Mahtaskohan teitä löytyä tältä puolelta?

Mulla on itelläni menossa nyt 35+1 ja nyt on parin päivän ajan tuntunu,et vauva puskee itteensä ihan väkisin ulos!Vessassaki joudun ramppaamaan yhtä usein ku esikoista synnyttäessä...Kivut on nyt jo aikasta hyvät.

Semmonen lähinnä mietityttää,et miten meni teillä toi synnytyksen jälkeinen aika,jouduitteko olemaan pitkään sairaalassa?Tehohoito?Imetys?

Ekan aikaan tää tämmönen alko vasta kun synnytyski alko,nyt puuttuu vaan ne tosi kivuliaat supparit enää.On alkanu pikkisen pelottaa ja haluaisin kuulla muidenki kokemuksia.

-Vimpula-
 
Mulla syntyi poika rv 35+0 raskausmyrkytyksen takia sektiolla. Oli viikon verran tehohoidossa ja 1½ osaston puolella. Eka kerran tissiteltiin, kun poika oli 2 viikon ikäinen ja sitten kun kotiuduttiin, päästiin kunnolla imetystä harjoittelemaan. Mulla ei ole aiemmilla kerroilla riittänyt maito eli myös nyt sai lisämaitoa alusta asti. Kuitenkin imetys sujui hyvin ja 8kk:n ikäisenä jäi lisämaito pois eli kun sai myös kiinteää ruokaa, ei enää tarvinnut korviketta. Meillä imetystä kesti pitkään eli 1v4kk oli poika, kun lopetettiin sitten kokonaan. Niin, poika oli 2460g ja 47cm syntyessään.

Sun tilannehan on hieman eri, jos luonnollisesti lähtee syntymään. Silloin ei yleensä vauvalla ole hengityksen kanssa ongelmia välttämättä eli vauva pääsee äidin kanssa suoraan osastolle ja kotiin myös piakkoin. Mutta yleensä noilla viikoilla semmoinen 2-3 viikkoa on sairaalassa oloaika, jos on jotain ongelmia alussa.
 

Yhteistyössä