viikon vanha vauva, ylensyönti ja vatsakivut

Itselläni on reilu vuorokausi sitten maito noussut ja nyt vauva tuntuu ottavan ilon irti asiasta. Ennen maidon nousua roikkui rinnalla 30min-1h välein.

Eilen ensin nukkui lähes koko päivän 6h, kahdella syötöllä (herättelin vähän syömään kun rinnat olivat niin täynnä maitoa) ja koko illan tankkasi rinnalla klo 20-22, mikään muu ei kelvannut. Lopputuloksena kauheat mahavaivat ja järkyttävä huuto klo 00 maissa kun mä olin jo ihan loppu ja halusin nukkumaan. Nukahti aina rinnalle ja heräsi hetken päästä vaatimaan lisää. 00.30 vauva vaan itki hysteerisesti ja niin minäkin. Annoin jopa 40ml korviketta kun ajattelin että olisi sillä hyytynyt. Lopulta tajusin viedä tytön hoitopöydälle ottaa vaipan pois ja pumpata jalkoja niin kauan että kakka tuli. Sitten rauhoittui. Tämän jälkeen laitoin jonkinlaisen tiukan kapalon, imetin vielä vähän, tutti suuhun ja tiukasti kainaloon sänkyyn. Siihen hyytyi klo 01 ja nukkui lähemmäks klo 7 ja itsekkin sain 4h unta putkeen.

Onko muilla tälläistä ja mitä tässä voisi tehdä? Vaikka on jo toinen kyseessä niin tuntuu että ihan pihalla olen. Nyt katselin netistä Uniliinaa jos kapaloimisesta tulisi jonkinlainen ratkaisu noihin öihin. Voiko viikon ikäinen ylensyödä rinnasta? Näin imetyksen alussa olisi varmaan hyvä kuitenkin yrittää imettää mahdollisimman usein. Joka syötön ja rinnan vaihdon välillä röyhtäytän myös vauvan.
 
"vieras"
Aika kauan on noin pieni syömättä päivällä, tottakai lapsi tankkaa illalla yötä varten. Onko lapsi minkä kokonen, jos pieni niin miettisin kyllä herättämistä.
 

Yhteistyössä