Viisammat kertokaahan. Palkanmaksu pankista toiseen Viive?

Isäntä alotti yksityisellä firmalla työt. Palkanmaksupäiväksi on sovittu nyt perjantai. Työnantaja juuri soittele jotain tietoja palkanmaksun suhteen. Samalla selvisi, että hänellä on eri pankki kuin miehelläni. Joten onkohan teillä tietoa onkohan palkka huomenna tilillä vai joutuuko sitä mahdollisesti odottelemaan viikonlopun yli?
 
Mun käsityksen mukaan palkka on tilillä palkanmaksu päivänä, joka yleensä määritelty työsoppariin. On palkanmaksajan vastuulla laittaa palkat ajoon niin, että ne näkyvät palkanmaksupäivänä tilillä.
 
Mun miehellä on sama tilanne ja laittavat aina palkan maksuun pari päivää ennen sovittua tilipäivää että on varmasti oikeana päivänä tilillä, mun mielestäni siinä on se parin päivän viive. Eli suinkin miehen työnantajan täytyy huomioida ko asia.
 
Sehän se on kun ns. pysyvää palkkapäivää ei ole sovittu. Palkkakausi katkeaa 15 päivä. Ja oli sovittu, että palkka on maksussa saman viikon perjantaina. Näin siis oli viime kuussakin. Silloin palkkakausi katkesi keskiviikkona, ja silloin palkka oli tilillä perjantaina. Nyt vaan rupesi hieman jännittämään. Kun viikonloppuna olisi ylimääräisiäkin menoja. No jos menee ensi viikkoon sitten se menee. Sillehän ei mahda minkään :)

Maksuun palkka on nyt jo laitettu.
 
Mun miehellä on sama tilanne ja laittavat aina palkan maksuun pari päivää ennen sovittua tilipäivää että on varmasti oikeana päivänä tilillä, mun mielestäni siinä on se parin päivän viive. Eli suinkin miehen työnantajan täytyy huomioida ko asia.
Eli suurella todennäköisyydellä menee yli viikonlopun. No pitää laittaa viikonlopun suunnitelmat uusiksi mahdollisesti. Ärsyttää vaan ootella huomiseen, että asia varmistuu.
 
Meillä palkanmaksupäivä on kuukauden ensimmäinen arkipäivä ja se tosiaan tarkoittaa sitä, että palkka laitetaan makuun silloin. Eli minulla kun on eri pankissa tili, niin pahimmillaan rahat on olleet tilillä vasta kuukaden 6. pvä.
Eli varaudutaan odottelemaan. Oli vaan sovittu, että perjantaina tulee. Mutta tänään soittaessa sitten pomo mainitsi, että hänellä on eri pankki.
 
Jos se palkka on siis laitettu maksuun tänään ennen puoltapäivää niin kuin tossa kirjoitit, niin hyvin todennäköisesti näkyy huomenna pankista riippumatta.

Mä makselen palkkoja tässä kotiäitiyden sivubisneksenä, ja laitan yleensä kaiken aina maksuun edellisenä päivänä siitä, mitä on sovittu palkanmaksupäiväksi. Kertaakaan ei ole kukaan vielä valittanut, etteikö olisi sovittuna päivänä näkynyt tilillä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
Jos se palkka on siis laitettu maksuun tänään ennen puoltapäivää niin kuin tossa kirjoitit, niin hyvin todennäköisesti näkyy huomenna pankista riippumatta.

Mä makselen palkkoja tässä kotiäitiyden sivubisneksenä, ja laitan yleensä kaiken aina maksuun edellisenä päivänä siitä, mitä on sovittu palkanmaksupäiväksi. Kertaakaan ei ole kukaan vielä valittanut, etteikö olisi sovittuna päivänä näkynyt tilillä. :)
Juu puoli yhdentoista aikaa pomo soitteli. Laittoi silloin palkan maksuun. Jospa sittenkin se olisi huomenna perillä. Pääsisi toteuttamaan viikonloppu suunnitelmatkin :)
 
"vieras"
Työnantajan on vaikea maksaa palkkaa, jos työntekijä ei ole toimittanut tarvittavia tietoja palkanmaksua varten. Tässä tapauksessa palkanmaksun mahdollinen myöhästyminen on myös työntekijästä kiinni.
 
"Kaiku"
Tuollaista viivettä ei saisi olla - jos työsopimuksessa lukee että palkanmaksupäivä on 15. päivä niin rahojen olisi oltava työntekijän tilillä kello 00:00 15. päivä. On palkanlaskijan vastuulla tehdä ajo siten, että rahat ovat tuolloin kunkin tilillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
[QUOTE="vieras";28479056]Työnantajan on vaikea maksaa palkkaa, jos työntekijä ei ole toimittanut tarvittavia tietoja palkanmaksua varten. Tässä tapauksessa palkanmaksun mahdollinen myöhästyminen on myös työntekijästä kiinni.[/QUOTE]

Tieto joka puuttui oli, kuuluuko mieheni liittoon ja mihin liittoon. Ja asiasta sovittiin, että liiton maksut hoidetaan seuraavasta palkasta lähtien. Koska sitä ei ollut hoidettu ensimmäisestä palkastakaan. Joten mitään estettä palkanmaksulle ei ollut mieheni osalta.
 
[QUOTE="lisbet";28479079]Minulla tili osuuspankissa ja työnantajalla nordeassa. Maksupäivä 15. päivä, minun tilillä 17. päivä eli viive 2 päivää[/QUOTE]

No ompas monenlaisia vastauksia... Itse tuossa googlailin. Sen mukaan sepa järjestelmällä rahojen pitäisi olla seuraavana päivänä tilillä. No se selvinnee huomenna :)
 
"vieras"
Jospa nyt odottaisitte, onko palkka tilillä huomenna. Jos ei ole aletaan sitten taas vääntämään työnantajan velvollisuuksista. Palkan ei myöskään pidä olla tililla klo 00.00. Vaan palkkapäivänä.
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
[QUOTE="vieras";28479178]Jospa nyt odottaisitte, onko palkka tilillä huomenna. Jos ei ole aletaan sitten taas vääntämään työnantajan velvollisuuksista. Palkan ei myöskään pidä olla tililla klo 00.00. Vaan palkkapäivänä.[/QUOTE]

Nykyään palkka ei muuten ole tilillä klo 00:00 vaan tulee joskus aamuyöstä. Siis ennen tuli.
 

Yhteistyössä