viisauden hampaiden poisto? Kokemuksia?

Eli monta tulehdusta on ollut, kävin kuvamassa hampaita, juuret saa halposti pois ja hampaat mutta miltä se tuntu? Ensi kuussa sitten menen 2kpl poistamaan kun häiritsevät minua sen verran paljon. Onko parempi yksityisellä ja nukutuken jos saan vai ihan vaan menen rohkeasti ja otan ne pois? Pelkoja on jonkin verran.
 
9mmm
mul otettiin ne kaikki pois ja laimenettua morfiinia ko se oli heräs muutaman tunnin päästä. kaikki sano et näytin ku ois vetäny kilon nuuskaa naama turpos. jos pelkäät ota nukutus:)
 
Bnml
Multa poistettu leikkaamalla kaikki neljä.
Ei mikään kamala toimenpide. Eikä jälkeenpäin ollut suurempaa kipua tai turvotusta, ei tullut mitään tulehdustakaan.

Ensin leikattiin vasemmalta puolelta hampaat ja kahden viikon päästä oikealta. Operaatioihin meni suunnilleen tunti.
Leikkauksen jälkeen kannattaa parikyt minuuttia istuskella vielä siinä odotushuoneessa. Ja mitään fyysisesti raskasta ei kannata ainakaan samana päivänä tehdä, sairaslomaakin saa tarvittaessa.

Jos ne lähtee ihan vaan nyppäämällä, niin se on tosi pikainen operaatio.
 
Bnml
Multa poistettu leikkaamalla kaikki neljä.
Ei mikään kamala toimenpide. Eikä jälkeenpäin ollut suurempaa kipua tai turvotusta, ei tullut mitään tulehdustakaan.

Ensin leikattiin vasemmalta puolelta hampaat ja kahden viikon päästä oikealta. Operaatioihin meni suunnilleen tunti.
Leikkauksen jälkeen kannattaa parikyt minuuttia istuskella vielä siinä odotushuoneessa. Ja mitään fyysisesti raskasta ei kannata ainakaan samana päivänä tehdä, sairaslomaakin saa tarvittaessa.

Jos ne lähtee ihan vaan nyppäämällä, niin se on tosi pikainen operaatio.
Niin ja mä olin hereillä. Pelkkä puudutus riitti.
 
Multa poistettiin ihan vaan puudutuksessa, toki sitä laitettiin paljon. Hammaslääkäri oli tosi mukava ja puhui rohkaisevia, sekä kannusti pyytämään tarvittaessa lisää puuduketta. Ei se kovin kamalaa ollut, rusahteli vaan epämiellyttävän kuuloisesti. Puudutuksen lähdettyä oli jomottavaa särkyä leuassa ja leukanivelessä, ja syöminen oli hankalaa pari päivää.
 
ei se ollu morfiinia vaan laimenettua ja eri nimi:) en muista mut joo mä kuulun kans siihen pelkään hammaslääkäriä kerhoon:D. ainoo muisti kuva oli että suuhun alettiin laittaa jotain ja sit oli taju pois.
ahhh :D. Oliko yksityisellä vai ei? Kun mä kävin kipujen takia ihan täällä ja täältä kaikki kutsut sain, mutta mietin yksityistä jos ne tekevät ei niin kivuliasti, kun tiedän että kunnat eivät voi kaikki pelot kustanta. Mutta jos ei ole niin kauhea se operatio niin ehkä jotenkin uskallan. Mulle ainakin korkeintaan annetaan jotain rauhoittava.
 
9mmm
ahhh :D. Oliko yksityisellä vai ei? Kun mä kävin kipujen takia ihan täällä ja täältä kaikki kutsut sain, mutta mietin yksityistä jos ne tekevät ei niin kivuliasti, kun tiedän että kunnat eivät voi kaikki pelot kustanta. Mutta jos ei ole niin kauhea se operatio niin ehkä jotenkin uskallan. Mulle ainakin korkeintaan annetaan jotain rauhoittava.
siit 5 vuotta aikaa ja joo yksityisellä ukko jeesas ja se oli leikkaus ku ne oli iskeytyny kii taka hampaisiin ja puski niitä vinoon.
 
Multa poistettiin ihan vaan puudutuksessa, toki sitä laitettiin paljon. Hammaslääkäri oli tosi mukava ja puhui rohkaisevia, sekä kannusti pyytämään tarvittaessa lisää puuduketta. Ei se kovin kamalaa ollut, rusahteli vaan epämiellyttävän kuuloisesti. Puudutuksen lähdettyä oli jomottavaa särkyä leuassa ja leukanivelessä, ja syöminen oli hankalaa pari päivää.
Ok :) syöminen ei häiritse kun muutenkin ikuisella dietillä olen :p. Mutta kuulosta mukavalta että koko prosessi ei ollut niin kamala :). P. S. Viimeksi pelkäsin mun neljättä synnytystä yli kaiken :D, mahdollisuus on ollut että leikataan, mutta palsta pelasti. Jos täälläkin kerta menen vaan rohkeasti, kun tiedän hyviä kokemuksia jo poistavat kipuja ja pelkoja, ainakin ei voi ajatella näitä niin paljon.
 
Ok :) syöminen ei häiritse kun muutenkin ikuisella dietillä olen :p. Mutta kuulosta mukavalta että koko prosessi ei ollut niin kamala :). P. S. Viimeksi pelkäsin mun neljättä synnytystä yli kaiken :D, mahdollisuus on ollut että leikataan, mutta palsta pelasti. Jos täälläkin kerta menen vaan rohkeasti, kun tiedän hyviä kokemuksia jo poistavat kipuja ja pelkoja, ainakin ei voi ajatella näitä niin paljon.
Joo rohkeasti vaan. Mulla oli vielä hieman hankalat poistettavat, kun eivät olleet mahtuneet kunnolla puhkeamaan. Eikä se silti ollut kovin kamalaa :)
 
9mmm
ei se aina helppoo oo varsinkaan väsyneenä mut parashan se olis jos ei liikaa kerkee funailee sitä hommaa. Mut piru välillä se on vaan niin jännää et sydän hakkaa sataatuhatta :) ja hommaan ryhtyminen tärisyttää liikaa.
 
"Tiiu"
Multa poistettiin yksityisellä kaikki 4 kpl, ensin vasemmalta puolelta ylhäältä ja alhaalta, sitten pari viikkoa taukoa, ja sitten oikea puoli. Olin hereillä koko ajan, mutta puudutukset olivat niin hyvät, etten tuntenut minkäänlaista kipua. Yksi jouduttiin leikkaamaan ja vieläpä melko syvältä, mutta silti ei kipua tuntunut. Yhdellä kertaa laitettiin muistaakseni 8 puudutuspiikkiä. Verta tuli suusta 1-2 päivää operaation jälkeen ja syöminen oli hankalaa. Mitään isompia kipuja ei ollut, pärjäsin ihan tavallisella särkylääkkeellä. Aika kallistahan tuo oli, mutta kokemuksena ei todellakaan mitään negatiivista sanottavaa.
 
Multa leikattiin alhaalta molemmat. En itseasiassa edes ehtiny enempää jännittää koska menin näyttämään ne hampaat ja toinen otettiinkin jo samantien kun lekurilla oli aikaa mun ajan jälkeen. Toinen otettiin viikko ekasta. Puudutetta vaan ni ei sattunu vaikka rutisi ja leuat oli hellänä leviteltyäni niitä tunnin/hammas. Jälkeenpäin oli kyllä kipuja mutta lääkkeet vei. Parani täysin ne montut ilman ongelmia. Ja tämä julkisella,ei mitään moitittavaa hoidosta ja kohtelusta.
 
ei paha juttu
Minulta irroitettu 2, yksi ylhäältä ja alhaalta. Puudutuksella mentiin ja ne vain vedettiin irti. Ylähammas lähti pienellä nykäyksellä irti. Alahammas piti katkaista kahtia. Ei ollut paha eikä yhtään traumatisoiva kokemus. Ja mikä helpotus se oli kun säryt loppuivat kuin seinään!!!!! Ja voisin mennä vaikka uudestaankin. Loput 2 eivät ole vielä puhjenneet. Muista ainoastaan tämä... Jälkihoito!! Ensimmäisen päivän söin pelkkää jogurttia. Ja otin normaali ruokaan palatessa ruoan jäähtymään reilusti. Eli ei mitään tulikuumaa. Näillä pärjäsin ja nyt se kokemus on onneksi ohi.
 
Ai miltä tuntui viisauden hampaiden poisto?

No.

Plop. Plop. Plop. Plop. :D

Ne lähtivät niin helposti pois, että hammaslääkärikin oli aivan äimänä :D. Oli siis varautunut armottoman ankaraan työhön - hampaathan oli luonnollisesti kuvattu mutta, lääkärin tihrusteltua ja tutkailtua kuvaa vaikka mistä suunnasta ja asennosta, ei niistä viisauden hampaitten juurista ottanut kuulemma erkkikään selkoa. Jotenkin oli sitten itse tullut siihen tulokseen, että - onhan niissä nyt oltava kamalat juuret ja sillä sipuli.

Ihan tavallisella puudutteella menin ja armottomalla jännityksellä. Siinä tuolissa sitten makasin yhtä rentona kuin rautakanki. Ja lääkärillä hurja välinearsenaali käsissään...

Eikä sen sitten tarvinnut kuin yhden mikälie- hilavitkuttimen sinne suuhun laittaa ja vähän kopasta hammasta, kun kuului: Oho!, ja hammas oli jo irti! Näitä sitten neljä kertaa eli mä kävin hammaskalustoani näyttämässä kahdesti, molemmilla kerroilla otettiin kaksi pois.

Juurista ei ollut siis tietoakaan eli mun kohdalla homma meni niin luistavasti kuin vain voi asiasta kuvitella.

Tsemppiä! Kyllä se hyvin menee ja sittenpähän ovat poisotetut :).
 
vierass
Jos ne helposti lähtee, niin siinä menee vain hetki. Puudutetaan ja vetäistään. Itseltäni on ylähampaat vetäisty. Alhaalta jouduttiin leikkamaan, kun juuret olivat sen verran huonosti ja kasvoivat kyljellään, vain osa tuli esiin. Sekin meni nätisti puudutuksessa.

Äläkä hämmästy, jos hammaslääkäri nappaa nenästä kiinni ja käskee puhaltamaan nenän kautta ylähampaiden poiston jälkeen. Toisilla on avoin reitti nenäontelosta hampaan juuren koloon.

Ja operaation jälkeen käsketään istuskella ja hoitaja kävi kyselemässä useaan kertaan vointia. Ihmettelin tuota, kunnes sitten kerran tehtiin yksi pikku operaatio paikallispuudutuksessa ja sen jälkeen olin sitten pyörtyä.
 

Yhteistyössä