Viisaudenhampaat+raskaus

Joo, tyhmä kysymys mutta kun en tiedä |O

Eli onko siis ihan ok poistattaa viisaudenhampaita raskausaikana? Mietin vain kun yksi niistä on päässyt kasvamaan sillein että se pinta on jo kokonaan esillä. Viimeksi kun menin näyttämään samassa vaiheessa olevaa hammasta hammaslääkärille niin kiskoi sen irti ja sanoi että isot juuret oli että hyvä että otettiin heti pois. Nyt siis tuo hammas ei minua millään lailla vaivaa, mutta mietin että pitäisikö kuitenkin pyytää poistamaan se varulta, ettei ehdi sitten sellaisia juuria tekemään että tarvitsee leikata? Mielessä vain kaikuu että ajat sitten olisin jostain lukenut jotain hampaiden poistoon raskausaikana liittyen mutta en keksi mitä vaaraa voisi olla.

No kai ne siellä hammaslääkärissä tietää jos soitan, mutta onko kenelläkään kokemusta?
 
Multa poistettiin viisaudenhammas kun olin raskaana. Tosin en siinä vaiheessa vielä tiennyt sitä, mutta oli turvalliset antibiootit ja Buranaakin saa syödä keskimmäisellä kolmanneksella, joten mitään haittaa ei ollut tapahtunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Multa poistettiin viisaudenhammas kun olin raskaana. Tosin en siinä vaiheessa vielä tiennyt sitä, mutta oli turvalliset antibiootit ja Buranaakin saa syödä keskimmäisellä kolmanneksella, joten mitään haittaa ei ollut tapahtunut.
Ok. Kiitos vastauksesta.
 
Aurora
Ei sitä poisteta, jos ei kerran vaivaa. Ei niitä oteta pois vain varmuuden vuoksi, vaan jätetään paikoilleen, jos mahtuvat hyvin olemaan. Mulla on kaikki neljä paikoillaan, eikä tulisi mieleenkään poistattaa vain siksi, että sattuvat olemaan viisaudenhampaita.
 
pienten äiti
Yksityisellä puolella sanoivat, ettei ole täysin turvallista tehdä hampaille mitään raskausaikana, mutta jos ne vaivaa kovastikin, niin silloin on lapsellekin parempi, että ne poistetaan, kun jatkuva kiputila ei ole hyväksi. Minulta jouduttiin poistamaan ylhäältä viisuri rv 7, kun en saanut koko yönä nukuttua kivun vuoksi ja särkylääkkeestä ei ollut mitään hyötyä.
 

Yhteistyössä