Vinkkejä rakennuspölyn siivoamiseen

No sitähän sitä on jo tullut tehtyä. Keittiön laatat olen pessyt jo ainakin viidesti mutta ei vain katoa pöly. Laatta on karkea niin jopa on tiukasti pöly kiinni :/ . Laminaatti puhdistui helpommin ja parketti. No huomenna taas jynssäämään :D
 
Roosa06
Ihan olen valmistajan ohjeen mukaan yrittänyt pestä, tehokkaita myrkkyjä kun ei tuon laatan pesuun suositella. Ihan miedolla pesuaineella olen pessyt. Irtoaahan tuo kun vain jaksaa konttailla
Kuullostaa kyllä vähän siltä, että on laatoittajalla ollut hiukkasen kiire laattoja pestessä ja se lika niissä johtuu saumausaineista..
 
Ihanpa itse pesin jäljestä kun mieheni laatoitti joten itseäni saan sitten syyttää.. mutta ei se kyllä taida siitä johtua. Keittiön laatta oli tämä "ongelma"laatta, muut laatoitetut tilat eivät olleet niin hankalia puhdistaa johtuen ihan laatan pinnasta. Nyt on keittiökin puhdas ja käsitelty suoja-aineella, kiitos kommenteista :D
 
Saatiin ammattilaattamieheltä muuten semmoinen vinkki, että kun sen pinnan eka kerran hinkkaa kuivalla, esim. froteepyyhkeellä ennen kostealla pyyhkimistä niin sen pölyn pitäisi lähteä helposti. Miksi näitä juttuja ei kukaan voi kertoa silloin kun se on ajankohtaista??? :headwall:
 

Yhteistyössä