vinkkejä yskän lievittämiseen

Minä täällä joskus aikaisemmin olin innoissani antamassa muille vinkkiä, kuinka ilmankostutin auttaa yöllisissä yskissä, mutta eipä auta meillä (enää) sekään! Harmittaa muksun puolesta kun reppana ei saa juur yhtään nukuttua päikkäreitä ja yöunia kun koko aika yskittää. Sängyn päätyä on reippaasti nostettu, ilmankostutin on käytössä, vettä on juotettu, yskänlääkettä on annettu mutta mikään ei yhtään auta:( :(
Onkohan joku keksiny jotain kotikonstia? mahtaisko valkosipuli sängyn päädyssä auttaa kuten flunssan oireissa? tai jotain muuta?

 
Jos ei kovin pikkuinen yskiskelijä ole kyseessä, niin höyryhengitystä voisi kokeilla. Olen käyttänyt mukilliseen kuumaa vettä apteekista saatavaa Vicks-voidetta (ohje on purkin kyljessä). Meillä poika osasi (jonkin verran) hönkäillä parivuotiaana. J jos saunomisesta tykkää, niin löylyn kosteuskin voi auttaa. Tosin, ei sitä viitsisi joka ilta löylyssä istua ;-)
 
Onko siis kyseessä yskä flunssan yhteydessä vaiko pitkittynyt vaiva? Olisiko syytä käydä lääkärissä, ettei olis astmaa tai allergiaa? Flunssavaivoihin meillä auttaa lusikallinen hunajaa.
 
Tii
Jos teilä on ollut ns ufo-ilmankostutin jatkuvassa käytössä, niin ehkäpä yskän syy onkin siinä! Siinä voi kasvaa vaikka jos minkällaisia pöpöjä, jotka sitten leviävät iloisesti huoneilmaan. Kostutinta pitäisikin puhdistaa vähän väliä (mitä varmaan oltekin tehnyt!). Ilmanpuhdistaja on huomattavasti parrempi -ja valitettavasti myös kallimpi. Nyt on kuitenkin siitepölyaika pahimmillaan, josten voisikohan olla allergiasta kyse? Kannattaa käydä lääkärin juttusilla, niin nuo allergiat, astmat ja muut keuhkosairaudet voidaan toivottavasti sulkea pois. Yskänlääkkeitä, niitä ilman reseptiäkin saatavia, ei suositella pitkäaikaiseen käyttöön.
 

Yhteistyössä