Virtuaalista vertaistukea painonpudotukseen vol. 2

Jes, vaaka käynti oli iloinen tapahtuma tänä aamuna. Elikkäs 82.2 näytti vaaka tänään, melkein 3 kiloa pudonnu siitä meidän aloituksesta :D Ja oli se reissukin siinä välissä..
Vyötärönympärys oli 86.5, eli pari senttiä sieltäkin.. Tosi tuo on musta vaikea mitata, en oikein tiedä mistä pitäisi mitata.. Tuon luvun oon ottanu muutaman sentin navan yläpuolelta, mutta kapein kohta olis vieläkin ylempänä.. Mittaileeko kukaan muu tuota? Mistä ootte mitannu ja miten sen sais aina samasta kohdasta.. Ajattelin että pitäis varmaan piirtää tussilla joku merkki, niin tulis aina samasta kohdasta.. :D

Mites muilla menee? Jaettaisko vähän vinkkejä, ootteko keksiny mitään hyviä ideoita? Mulla on isoin juttu ollu leivän vaihtaminen. Olin ennen ihan mahdoton pullahiiri, eli vaaleaa leipää meni.. Mutta sitten tuossa keväällä vaihdoin ruisleipään ja puputin vain sitä.. Sit tykästyin näkkäriin kun en siihen ruisleipään ihastunu.. Ja se näkkärihän on hyvää ja siinä on puolet vähemmän kaloreita kun pehmeässä leivässä ja enemmän kuitua.. Sit oon laajentanu kaura- ja hapankorppuun ja sit pågenilla on sellaisia täysjyväkorppujakin jotka on hyviä.. Nyt meille ei enää osteta pehmeää leipää kun lapsille =) Ja nyt tulee paljon vähemmän kaloreita kun syön saman verran näkkäriä kun ennen leipää..
 
Heippa kaikille! Kiva kuulla, että painoa on porukalta pudonnut.
Minä vetäydyn tästä projektista toistaiseksi. Tässä on tullut huonoja uutisia roppakaupalla, joten nyt ei energiaa riitä kunnon tsemppiin. Mutta onnea kaikille pudotteluun ja kunhan tämä oma elämä tästä tasaantuu, niin sitten uudella innolla.
Hyvää jatkoa kaikille ja mukavaa kesää.
 
Ihan PEESTÄ kaikki! Vaaka näytti tänään 66,5kg :| Mulla oli ystävä kylässä ja söin pisteittä, mutta kohtuudella ja tässä tulos. No, jospa ne vielä olis skumppaturvotuksia. Juotiin sellainen kahteenpekkaan...jos huomenna olis se virallinen tulospäivä.

Että mua nyppii. Mä en ikinä onnistu! VOI PRKL!
 
En meinannut uskaltautua vaa-alle, kun eilen tuli tilattua pizza ja söinkin sen sitten kokonaaan :ashamed: mutta siis, menin kumminkin, ja -600g! Jee. Eli kokonaispudotus nyt 3kg. se on ihan kivasti muutamaan viikkoon

:saint: voi kun nyt sais tän linjan vaan pidettyä. Hiukan pelottaa kun ollaan menossa juhannukseksi sukuloimaan, ja tunnetusti siellä tarjolla kaikkea herkkuja.

Mutta siis, tässä taulukko
Paino nyt 88,0kg
aloituspaino 91 kg
tavoite 68kg
Viikkopudotus -600g
Punnituspäivä: maanantai
 
mmch: voi kurjuus.. Jaksamisia sinne :heart:


Voi perhanan perhana, paino sit nousi :( 7g eli se on 200g enempi kun alottaessa... *iso syvä huokaus*
Mut aattelin alotta koti pilateksen tällä viikolla.. (huom. aattelin :D ) katotaan lähteekö rullaamaan...

 
saas nähä mitäs ens ma on lukemat kun nyt juhlitaan juahnnusta :LOL: grillaillaan ja muutenkin herkutellaan.. auts...
Mun itsekuri on ihan pohjalukemia et huh huh... ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu..

Mun mies on lähössä tmänä kuun vika päivä kiinaan kahdeks viikoks.. voisin veikata et tuo kaks viikkoo tekee vaan hyvää mun laihikselle :D
 
En taida olla ainut jolla on menny vähän höpöksi...

Hei miten ois :attn: Juhannuskin tulee, jokainen viettäköön sen tavallaan =) mut aloitetaan ens ma ihan tosissaan.
Kuka ottaa mun kans muutaman päivän sokerista vieroittumisen? Ajattelin maanantaina alottaa semmosen, pakko nyt vähän päästä ruotuun..
Ja sit semmosta että ku tuo meidän päivittäjä "lopetti" niin haluaako joku ottaa sen tehtäväkseen? Mää voin kyllä kans sitä ruveta tekeen. Vois maanantaina aloittaa uuden ketjun jonne tulee sit vaan huippu tuloksia, eiköstä joo??? :attn: mielipiteitä :attn:
 
SadasOsaSenttinen: Mää mittailen kans vyötäröä. Tietääkseni se virallinen mitta otetaan leveimmältä kohtaa eli pari senttiä navan alapuolelta. Ite otan sen navan kohdalta niin tuleepahan joka kerta ainaki aikalailla samasta kohtaa.
Hienoa että sulla menee hyvin! :flower: =) :flower: ja sullakin EroonNäistä !!
 
Daaria tuo vois olla hyvä idea tuo sokerista vierottaminen.. voisin olla mukana :D Mut mitkä siihen lasketaan käytännössö, muuta kun karkit ja pullat??
Ja mun mielestä sä voisit olla "ylläpitäjämme" nyt... :)
Maanantaina sitten kaikki yhdessä kunnolla mukaan :D Mä ainakin tarviin paljon kannustusta et pysyy mielenkiinto mukana :D
 
Heh, joissakin ohjeissa on että vyötärön kapeimmasta kohdasta :) Mut mäkin voisin alkaa ottaa tuosta navan kohdalta, se on ainakin joka kerta samassa kohdassa :D Toivottavasti ainakin..

Mulle ainakin sopii, että sä Daaria alat päivittäjäksi ja nyt kaikki uudella puhdilla mukaan juhannuksen jälkeen!

Mä käyn aina lauantaisin puntarilla, mutta mun tulokset voi laittaa sit aina seuraavan viikon ketjuun..

Oisko muuten hauskaa jos laskis aina yhteen paljonko on pudotettu, niin saatais siitäkin tsemppiä kun jokainen yrittäis tuoda omat miinusgrammansa yhteiseen pottiin? :D

Mulla menny kyllä yllättävän hyvin, mutta innostuin ehkä jo vähän liikaakin, eli eilen söin vaan aamupalan ja päivällisen. Lounas ja välipala jäi pois kun olin liikekannalla.. Sit innoissani aamulla hyppäsin välipunnitukselle, niin olikin muka tullut 500g lauantaista lisää! Elikkäs jotain omituista.. ajattelin, että keho ei varman tykkää tuollaisesta liian vähäisestäkään energiasta tai jotain.. Nestettähän tuon on pakko olla, eihän yhtäkkiä voi tulla puolta kiloa lisää kun oon ihan terveellisesti syöny ja tuolla crossarilla veivannu melkein joka päivä.. Tosin mulla on ovulaatioaikakin just, että voiskohan se vaikuttaa?

Mutta kaikille tsemppiä ja nautitaan juhannuksesta, mutta ei liikaa! ;)
 
Nonni, minäpä aloitan juhannuksen jälkeen sit uuden ketjun niin voin päivittää aina tulokset etusivulle. Mää vähän muutan sitä listaa silleen että on helpompi vertailla tuloksia ku musta on ainakin niin motivoivampaa. Ellei jollain oo jotain sitä vastaan.. Ja joo, laitan sit siihen johonki meidän kaikkien yhteis pudotuksen ni seki vois sitten tsempata.

Maruska84:
No käytännössä pitäs jättää kaikki missä on sokeria tai makeutusainetta pois. Makeutusainehan ei lihota mut aivot ei erota sokerin ja makeutusaineitten eroa joten jos niitä käyttää niin ei tavallaan kuitenkaan vierotu. Mulle just karkki, leivokset, keksit ja jäätelö on ne pahimmat ni ajattelin että jätän nyt ainaki ne ja pyrin tieten kaiken muunki jättään. Pepsi max on semmonen jonka aijon itselleni sallia yhden lasillisen päivässä. Mut mehut yms. kans kaikki pois. Nyt on pahin tilauskausi loppunut imetyksen suhteen mut jos meinaa pyörryttää tms. niin sitten sallin itselleni mehulasin mut olkoon se ihan tuoremehua eikä mitään sokeri litkuja. Tuo oikeestaan sen takia että en meinaa ehtiä syömään aamupalaa ku pitää ehtiä esikoista ulkoiluttaan niin joskus se jää sitten siihen mehuhörppyyn että ees vähän verensokeri nousis. Ja monissa leivissähän on sokeria kans. Mut niitä en nyt koe tärkeiksi itelle jättää pois koska syön leipää kuitenkin aika harvoin ja koska ruisleipää en nyt voi syödä kun imetän niin joskus joku täysjyvä leipä ei haittaa.
Mää oon yhesti ollut 10 päivää tommosella kuurilla ja kyllä se sen verran autto että vielä tänäkään päivänä en pysty kahvia sokerilla juomaan vaikka sitä ennen laitoin aina makeutusainetta ja kahvista tuli tosi makeaa. Nyt jos laitan ni se ihan oikeesti kuvottaa. Eli kyllä siihen makeattomaan elämään aika äkkiä tottuu..
Mutta mulle on tulossa synttärit ens viikonloppuna (seliseli) niin en nyt halua sitten sitä 10 päivää olla mutta jos nyt ees vaikka 5. Vois ottaa sitten taas vaikka heinäkuussa sen 10 päivää.. Sillonhan sen pitäs olla jo lasten leikkiä ;) Ja jos nyt tuntuu hankalalta niin mehän voitas Maruska olla näin aluksi toisillemme tilivelvollisia mitä sokeria tms. syödään ni seki vois ainaki mua vähän hillitä ku sit ei yksinkertasesti kehtaa syödä niin paljon :whistle:

Siitä uudesta ketjusta, mennäänkö tällä samalla nimellä vai oisko joku toinen nimi jollain mielessä?
 
nimi............alkupaino...painonyt...vkomuutos...pudotusyht....toivepaino
------------------------------------------------------------------------------------
Daaria................83kg..........82kg..........-1000g.........-1kg.........65kg
SadaOsaSenttinen..??............??................??...........??.............??

jne.


Tämmöstä mää vähän ajattelin.... Mielipiteitä :attn:
 
Joo, aika hyvältä Daaria näyttää.. :whistle: :D (En tajunnu mitään..)

Onko kellään muulla tuollasta, että paino nousis ovulaation aikana? Monillahan nousee menkkojen aikaan, mut mä en oo huomannu siinä mitään erikoista..
 
maruska Joo, kuulin tuosta iltiksen uutisesta (alli) mutten ehtiny lehteä ostaa tai nähä, kun pääsin silloin niin myöhään duunista. Joten kiitti linkistä. Mä meinaan silti vielä vetästä toisen kk:n setin, sitten saa allit jäädä. Joskos silloin ois jo oppinut syömään edes vähän terveellisemmin. Juhannuksen reissuun en meinaa ottaa pilsuja mukaan, ja ensi viikon punnituksen siirrän perjantaille vasta :LOL: saa jussin herkuttelut pikkasen armoa...

Ihanaa juhannusta kaikille...

Niin ja joo, olikos meillä tossa etusivulla sitä suoraa linkkiä bmi-laskuriin? en muista.. jos ei niin osaisko joku linkittää... mä oon niin kehno kaiken dataamisen suhteen.
 
http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/bmilaskuri.htm bmi laskuri :)


Daari kuulostaa hyvältä :) Mä oon sellanen et tarvii olla ns. valmiina kaikki mitä voin syödä jne jne.. helpottaa tätä projektia... Mulle on noi karkit ja leivokset varmaan se pahe...
Sokeria en käytä kahvissa, enkä juo mehuja.. Limppari lasi voi mennä n. kk.. mut ei sen enempää...
Ja toinen pahe on roska ruuat :whistle:

 
Ankarasta hatutuksesta selvisin ja nyt oon taas reippaasti mukana

Mulla oli eilen ja tänään migreeniä ja kun söin, olo helpottui. Söin siis ihan vähän vaan ja tavallista tavaraa ja se taitaa kertoa mulle, että kroppani tarvitsee enemmän energiaa. Outoa... Pakko mun syödä vähemmän kuin kulutan, muutenhan paino ei laske. No, kävin äsken vaa'assa ja aamulla saatan nauttia painolukemasta, mikä on65,jotain eli kilon verran rasvaa poissa! JEE! Sehän on kaksi voipakettia!!! Jussiksi meille tulee vieraita, mutta alkoholia en käytä ja aion tehdä broilerikasvisvartaita yhdeksi vaihtoehdoksi ja tietysti salaattia.

Hyvää jussia kaikille! Maanantaina taas palataan ruotuun B)
 
kuin monta meitä sitten enää on jatkamassa ens viikolla :/
Nooh, ei kai sen niin väliä ole vaikka oliskin vaan pari.. :)

Mua vähän jännittää miten tämän kanssa tässä kesällä käy.. Mies lähtee vika päivä 2viikkoon kiinaan ja mä varmaan hengailen lasten kanssa paljon maalla mun porukoilla... Ja siellä grillaillaan... :whistle:
Täytyy varmaan koittaa liikkua mahdollisimman paljon ettei grilli makkarat jää vyötärölle :D
Siitä tulinkin mieleen et voisin maanantaina kans mitata tuon vyötärön :)

Mut mukavaa juhannusta teille kaikille, me lähetään tänään mun porukoilla juhannusta viettämään :)
 

Yhteistyössä