Virtuaalista vertaistukea painonpudotukseen!

No niin, kävin vaa'alla ja lukema näytti 1,1 kg enemmän kuin lauantaina. :headwall: :headwall: :headwall: Mutta laitoin tohon aloitusviestiin tän päivän lukeman ja sitä täytyis alkaa pienentämään. Muutin tavoitepainoa pari kiloa ylemmäs, eli 69 kiloon. Uutta ketjua en vielä viitsinyt avata, jospas sitten ens viikolla!

Eli te jotka haluatte, niin tehkää samanlainen luettelo, jonka sitten liitän noiden mun tietojen perään. Siitä sitten pystyy hyvin seuraamaa omaa ja muiden kehitystä. :)

Pirteää maanataita kaikille, nyt se sitten todenteolla lähtee käyntiin. =) =) =)
 
Daaria:
aloituspaino 83,8
bmi 29,4
paino nyt 82,8
bmi nyt 29,1
tavoitepaino 65 kg (ennen ulkomaanmatkaa joka joskus kevät/kesä 2010)
vkopudotus 1 kg
kokonaispudotus 1 kg
Puntaripäivä maanantai

Viime maanantaista oli sitten kilo tippunut, täysin imetyksen ansiosta.. Ja tosiaan mullahan on vaan pari viikkoo synnytyksestä että nyt alussa (pitäs ainakin) helposti tippuu.. Mää laitoin tuohon listaan viime maanantain painon aloituspainoksi ku ite oon tavallaan siitä aloittanut.. Ja listaan lisäsin tuon paino nyt ja bmi nyt jutut..
Liikunta on nyt mulla katkolla ollut loppuraskauden ja vielä en oo mitään ehtinyt aloittaa. Mut tarkoitus ois lenkillä päästä käymään mahd. pian, nyt alkaa tuntua jo ettei paikat oo niin kipeät että vois yrittää pikkulenkistä kohta aloittaa.. Kuntosalin jäsen oon ja salitreeni ois tarkoitus syksyllä taas aloittaa. Mut tällä hetkellä tuo vajaa kaks vuotias pitää kyllä äiskän ihan hyvin liikkeellä noin muuten =)

Ja tästä päivästä lähtien nyt sitten tarkkailen tosissaan tuota sokeria.. En rupea vielä totaalilakkoon (pitäähän tässä vauvan imetyksen ja taaperon perässä juoksun välissä jotain makeaa silloin tällöin olla =) ) Tulen tänne sitten aina ripittäytymään kuin paljon makeaa päivässä menee, jospa se vähän rajottais..

Tänään aloitan myös painonvartijoiden pisteiden laskun. Viimeksi niillä laihdutin n. 15kg

Tämmösiä turinoita tällä kertaa.. Tsemppiä meille kaikille!!!

 
:wave:

Ja joka kaipaa erittäin paljon tukea ja itsekuria tähän projektiin... :p
Mulla on varmaan maailman huonoin itsekuri ja oon riippuvainen iltasyömisiin :D

Okei eli
Aloituspaino 69 kg
bmi 26,6
tavoite olis 55kg, mut nyt ensin ku pääsis takas tonne 60kg:en...

Elikkäs mä oon 11/04 syntyneen pojan ja 10/06 syntyneen tytön kotiäiti.
Ja aikasemminkin se tulikin, oon iltasyöppö :D
Mä laihdutin tytön syntymän jälkeen 14kiloa pois, mutta nyt tullut 7kiloa taas jo lisää...
Tarvis saada inspistä takas ja paaljon terveellisiä ruoka ohjeita sekä vertaistukea :)

Tsemppiä kaikille!!! Tuun taas turisemaan myöhemmin nyt lapset puistoon :)
 

aloituspaino 59 kg (ollut pitkään se 57kg, mut sillon kun aloitin (viime ke) niin oli noussut parilla kilolla.
bmi: 23
paino nyt :57 kg
bmi nyt: 22
tavoitepaino: 50 kg

vaikka normaalipainossa olen nytkin, niin vyötäröllä ja reisillä on tavaraa, sellaista löysää, joka hankaloittaa housujen ostamisessa. Muutoin lihon aika tasaisesti.


 
Mä sit aloin rajoittamaan tota sokeria, yritän ainakin nyt alkuun, että en syö mitään lisättyä sokeria. Ostinkin sitten light-mehua ja makeutusainetta.. Eipä nekään terveellisiä ole, mutta jos pääsis pahimmasta yli niiden avulla.
Illalla ostin vielä ison pussin karkkia, että ne vielä saan syödä ja tänään alotan kunnolla! Mutta en tiedä mikä tuli kun en saanukkaan niitä alas vaan oli pakko antaa miehelle..
Mulla on nuo painojutut samat kun pidän sen lauantain puntaripäivänä kun sillon on enemmän aikaa punnita ja mittailla =) Elikkäs 85kg, tav. 79 1.9. mennessä, bmi 31, ja vyötärönympäryksen haluan lisätä, nyt se on 90, haluan sen alle sinne 80.. Sadasosasentti kerrallaan =)

Kaikille hurjasti tsemppiä! :wave:
 
Olettepas te olleet reippaita ja jokainen on omalla tavallaan tainnut saada itseään kuriin. Minäkään en ihan totaalisti ala vielä kieltäytyä makeista jutuista mutta rajoittamaan niitä täytyy nyt rueta pystyyn. Se mikä tällä hetkellä on plussaa niin meillä on edelleen se sama aloitettu kokis jääkaapissa et olen pystynyt oleen siitä suht hyvin erossa. Tuosta Sweet... luontaistuotteesta mulla ei ole kokemuksia enkä ollut semmosesta ennen kuullutkaan. Mä olen muutaman kerran pyrkinyt kromin avulla eroon makeanhimosta ja aina välillä se tuntuu jopa auttavan tai sitten mun on vaan pakko uskoa että se auttaa (aina on kuitenkin sitten tullut se retkahdus). Olen nyt käynyt pariin kertaan puntarissa eilen ja tänä aamuna mutta mun paino heittelee niin rajusti päivän aikana et ootan iltaan ennen kun sanon mitä se tänään oikeasti mahtas olla.
 
mä alotin tänää terveellisen ruokavalion heti kermaperunoilla ja jauhelihapihvillä :LOL:
Huomenna mennä mun porukoille grillailee, et tosi hyvin tää alkaa... :whistle:
Mut pääasia on nyt ens alkuun et jätän kaikki ylimääräiset ruuat ja syömiset pois.. Puolitan vähän syömistäni ja koitan kattoo mitä suuhuni laitann Ja karkkipäivä olis vaan kerran viikossa :D
 
Maruska84 , kuulostaa tosi herkulliselta! :p :p :p Onneksi kaapissa ei oo mitään ylimääräistä, nyt on meinaan sellainen olo, että voisin mättää suuhun vaikka mitä. Tulin äsken lenkiltä, eikä tonnikalasalaatti reippailun jälkeen oikein täytä vatsaa. |O

Laitoin tohon aloitusviestiin noita tietoja (jos jotain mokia löytyy, niin kertokaa). Muutkin ilmoittakaa halutessanne lukuja, jotta saadaan pinoa tehtyä! :wave:

Niin ja lisäporukka on tervetullutta!!!
 
Juu, eli mun paino kiikkuu siinä 71 kg kieppeillä.
Niin ja musta ne tiedot sinne alkuun

Taevahan Tosi

Aloitus paino 72Kg
Paino nyt 71,1Kg
Pudotusta viikossa 0,9kg
Tavoite paino 60Kg
Puntari päivä myös täällä maanantai


Ja mä tiedän tuon tonnikalasalaatti tunteen, se ei sitten mitenkään päin tunnu hyvältä sillon kun makeanhimo päällä :/ Mä itse yritän nyt syödä ihan hyvin perusruokaa etten retkahtas sitten niihin pahempii kiusauksiin ja jätän sen porkkanaa ja näkkäriä linjan toistaiseksi vielä läpi käymättä. Olen sillä tyylillä jokusen kerran yrittänyt ja se on aina vienyt siihen että olen sitten retkahtanut niihin pahemmanlaisiin herkkuihin sen jälkeen :snotty:
Tänään ei meinannu lenkkeily kulkea millään, siis oli kyllä niin vastenmielistä tarpomista että otti ihan päähän miksi tuli koko lenkille lähdettyä :kieh: Nyt sitten pitäs päästä siitä tunteesta eroon ja saada huomiseks hyvä fiilis. Tässä sen huomaa miten paljon ympäristöllä on vaikutusta siihen miten hyvin se pudotus lähtee käyntiin, jos vaan et ole hyvällä mielellä (mitä ei auta riita miehen kans) niin se itsekuri katoaa justiinsa :/
 
lenkkeily pitäis kyl alottaa.. Noh tuli ainakin lasten kanssa juostua pihalla tänää :D
Jaahas, nyt alkaa pahin hetki.. telkkarista tulee vaikka mitä hyviä ohjelmia ja pitäis pystyy pysymään erossa jääkaapilta...:/
 
tänään en punninnut vielä lainkaan, kun perjantaina tuli punnituu, vai olikos se torstaina, no jokatapauksessa, mun viikonloppu meni herkutellen ja muutama alkojuomakin tuli otettua. joten ei hyvin taaskaan alkanut. Mutta tästä koitamme siis nousta...

EroonNäistä
Aloituspaino 91kg
BMI 30.06
Tavoitepaino 68kg (eli vissiin 23kg...ei aikarajaa, kunhan tuloksia tulisi)
Punnituspv: maanantai

eli ens viikolla tuun ilmoittamaan tuloksia... :ashamed:
 
No niin, sain aikaiseksi käydä siellä puntarissa... :whistle:

chocolate
aloituspaino: 72kg
BMI: 24,9 (normaalipainoinen, aivan ylärajalla)
tavoitepaino: 62kg
Punnituspv: tiistai, yritän muistaa.. :snotty:

10kg pitäisi saada pois... :eek:
 
Okei, oon himoinnu ihan hirveesti kaikkee mässyä, kun niitä on liikaa meidän kaapissa :ashamed: En oo viel koskenu mihinkään, mutta.... :snotty:

Tällä viikolla meillä on muutto, se stressaa ihan hirveesti. Toivon, että voisin pysyä herkuista, koska se on vaikeeta just jos on paljon strssiä ja väsyttää. Sillon syön lohduttaakseni itseäni ja rentoudun myös syöden.

Mäkin voisin yrittää ottaa tuon tiistain punnutuspäiväksi

Laitan tämän aamuisen tuloksen tähän:
Aloituspaino: 59kg
Bmi: 23
Tavoitepaino: 50-52 Kg
Punnituspäivä: tiistai


 
Mä taidan olla poikkeus, kun mulla ei niinkään ole ongelmaa makean kanssa. Kyllähän mullekin tottakai herkut maistuu, mutta niistä saan itteni pidetty irti kohtuullisen helposti. Paljon, paljon, paljon suurempi ongelma on juusto. Mä olen varmaan edellisessä elämässäni ollu hiiri, sen verran hyvin mulle maistuu juusto. Oon sentäs saanu vaihdettu oltermaani 17% sen täysrasvasen sijasta, mutta päivittäisen juustomäärän vähentäminen helpottas huomattavasti tätä mun kiloprojektia. Löytyykö täältä muita juustohiiriä vai onko kaikki muut sokerihiiriä?

Mun tiedot tuonne alkuun....
aloituspaino 89,7
BMI 29,5
tavoite 67
viikkopudotus 0,2
kokonaispudotus 7,5
punnituspäivä sunnuntai
 
Heippa!

Huomasin, että teidän muutaman painoindeksi on ihan normaalilukemissa. Tää ei oo provo eikä mitenkään ilkeyksissä esitetty kysymys, mutta miksi haluatte vielä laihtua? Onko teillä joku painotavoite siis esim. sama paino kuin ennen raskautta tms.?

Oma napa on tsempannut ihan mukavasti herkkujen suhteen. Suunnittelemassani 24 pisteessä en ole pysynyt, mutta korvien välissä tiedän, että ihan järkevästi olen syönyt ja jokaiseen päivään on kuulunut myös herkkua. Leivoin kääretorttua ja laiton väliin omenasosetta. :p

Mun puntaripäivä on maanantai
Aloituspaino 66,9kg
Alkutavoite 63,8kg (se maaginen ennen raskautta)
Päätavoite 59,9kg
BMI nyt 28,2
BMI päätavoitteessa 25,3 (siis "yli sallitun" mutta mulle riittävä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
Heippa!

Huomasin, että teidän muutaman painoindeksi on ihan normaalilukemissa. Tää ei oo provo eikä mitenkään ilkeyksissä esitetty kysymys, mutta miksi haluatte vielä laihtua? Onko teillä joku painotavoite siis esim. sama paino kuin ennen raskautta tms.?

Oma napa on tsempannut ihan mukavasti herkkujen suhteen. Suunnittelemassani 24 pisteessä en ole pysynyt, mutta korvien välissä tiedän, että ihan järkevästi olen syönyt ja jokaiseen päivään on kuulunut myös herkkua. Leivoin kääretorttua ja laiton väliin omenasosetta. :p

Mun puntaripäivä on maanantai
Aloituspaino 66,9kg
Alkutavoite 63,8kg (se maaginen ennen raskautta)
Päätavoite 59,9kg
BMI nyt 28,2
BMI päätavoitteessa 25,3 (siis "yli sallitun" mutta mulle riittävä)
Henk.koht. haluan päästä takaisin samoihin mittoihin ja käyttää kokoa pienempiä vaatteita.. Mulla on kaappi täynnä mun lempivaatteita joihin en mahdu! :( :ashamed:
Ja älkää käsittäkö väärin, mulla ei ole mitään lihavia ihmisiä vastaan, mutta minä en omalta kohdaltani halua olla ylipainoinen. Enkä siis tietenkään mikään anorektikko, vaan hoikka. :snotty: Elämä on paljon helpompaa hoikkana ihmisenä. Mutta tämä on vain MINUN mielipiteeni!! :attn: Ei saa vetää hernettä nenään.. :hug:
Mulla on "ongelmakohtana" lähinnä mun reidet, sekä maha. Ne on löllöt. :D Tiedän, treenaamalla ja vatsalihasliikkeitä kehiin, mutta huono ruokavalio ei auta asiaa. Siksi olen täällä! :wave: =)
 
Käytiin markkinoilla. Söin lihapiirakan nakilla. :eek: Mä en voi käsittää miten sellaseen haksahdin kun se alkaa vaan närästämään. Olihan se hyvää, sitä en kiellä. Loppupäivä sit salaatilla. Katsotaan...
 
Hei taas!

Mulla mennyt hyvin! Maanantaista asti ollut ilman karkkia! Eilen söin pikkuisen täytekakkua kun oltiin juhlissa, mutta sitten otin kevyesti illan, niin eipä tuo missään tunnu. Ja tuota täytekakkuakaan ei tehny edes mieli, mutta pakko oli ottaa kun olis herättäny huomiota jos en olis mitään ottanu..

Minäkin katselin tuota, että monet ovat normaalipainoisia. Mutta sitten ajattelin, että mitäpä siitä, sama päämäärä meillä on kaikilla kuitenkin, eli pudottaa sitä painoa ja silloin on oleellista vain se, että tsemppaa kavereita, eikä se että mistä lukemasta lähtee.. Ja itsellänikin on tavoitelukemakin vielä ylipainon puolella, mutta se on se, missä olen joskus ollut ja se tuntuu minulle hyvältä luvulta :)

Kaikille oikein paljon jaksamista, ja kirjoitelkaa jotain kuulumisia, mukava lueskella!
 
Täälläkin on sujunut mukavasti. Toimii näköjään tuo, että ostaa kerralla viikon pöperöt, ettei tule harharetkiä kauppaan. Asutaan siis maalla ja lähikauppaan on matkaa sen verran, ettei yhden suklaalevyn tai namipussin takia sinne edes kehtaa ajaa. Kauppa-autokin käy, mutta "onneksi" lasten päiväunien aikaan. Eli sieltäkään ei tule herkkuja haettua.

Oon viime aikoina alkanut syömään ihan älyttömästi salaattia ja huomaankin, että herkkuhimo on vaihtunut salaattihimoksi! Eli tänäänkin mulla oli hirveä mieliteko jäävuorisalaattiin ja paistettuun loheen. Myös porkkana ja omppu ovat nykyään ihan ykkösherkkua.

Varasin eilen risteilyn ens viikoksi ja otin samalla syömingit buffetpöydästä. Saapa nähdä paljonko porkkanat himottaa matkan jälkeen, vai tottuuko elimistö vuorokauden mässäilyn jälkeen taas huonoille tavoille. Lähden reissuun esikoisen ja äitini kanssa. Mies jää kotiin vauvavahtiin. Mun äidiltä löydettiin jokunen viikko sitten syöpä ja tämä on hänelle viimeinen tilaisuus vähään aikaa matkustella. Siispä laitetaan elämä risaiseksi ja syödään ja juodaan hyvin - eikä laskeskella kaloreita tai hiilareita. Mutta kotona sitten taas palaan ruotuun. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
Heippa!

Huomasin, että teidän muutaman painoindeksi on ihan normaalilukemissa. Tää ei oo provo eikä mitenkään ilkeyksissä esitetty kysymys, mutta miksi haluatte vielä laihtua? Onko teillä joku painotavoite siis esim. sama paino kuin ennen raskautta tms.?
No mulla on sama juttu kuin chocolatella. Haluaisin niin hirveesti mahtua mun ennen raskautta oleviin vaatteisiin, mitä oon säilytellyt tuol kaapissa sitä varten että mahtuisin niihin viel joskus. Pari vuotta on nyt kulunyt "tämän kokoisena" ja yksinkertaisesti, en vaan osaa olla onnellinen tässä, joka päivä mietin, että pitäs liikkua ja syödä terveellisemmin. Paljon kevyempi olo ja mikään ei kiristä mistään, vaatteet istuvat yms. ovat myös syitä diettaamiseen. Oon tosi siro luiltani ja lyhytjalkainen, niin heti näkyy kilot mun kropassani, vaikka olenkin normaalipainoinen. Ja sitten se sokeri :eek: Voi taivas jos pääsis siitä eroon tai tulis edes normaaliksi sokerin kuluttajaksi. :whistle:

Tänään on sitten se meidän muutto, joten minun osalta saattaa olla aika hiljaista seuraavat päivät. Toivottavasti saadaan netti pian sinne uuteen asuntoon!
 
Mulla ei oo kyllä mitenkään hyvin lähteny tää käyntiin.. Koko ajan käy vieraita vauvaa kattomassa ni on "pakko" tarjota herkkuja kahvin kans ja on "pakko" itekki niitä syödä :whistle: Joo, ei ois pakko syödä ja mää voin kyllä kaikille sanoakkin että oon laihiksella etten sitä mitenkään häpeä mutta itsehillintä on niin heikko että sorrun koko ajan. Noh, jospa se tästä kohta lähtis rullaan ku rauhottuu tuo vierasrumba.

mmch: :hug: Toivon äitillesi paljon jaksamista, ja tietenkin myös sinulle. Parhaalla ystävälläni on samanlainen tilanne kuin sinulla joten jotenkuten luulisin tietäväni miltä sinusta tuntuu..
 
mä oon taas koko viikon vaan syönyt kaikkee hyvää *plääh*
Ei sit oo yhtään itsekuria, vituttaa välillä suoraan sanoen..
Alkaa housut tiukottaa jos :/
Pelottaa ens maanantainen punnitus jo valmiiks...
Nytkin odottaa kismet kaapissa et aletaan katsomaan leffaa :whistle:

Pitäis keksii jotain terveellistä iltanaposteltavaa, hmm ideoita???
 
Hei meidän pino tippuu.. Oli varmaan jo kymmenes.. :wave:

Mites teillä menee? Mulla menny hyvin, karkkia tai muuta herkkua en oo syöny koko viikolla ja ihan hyvin on onnistunu olemaan ilman.. Huomenna vaa'alle.. Oon yrittäny harrastella kaikkea niin pysyy poissa jääkaapilta :D
Niin ja mun crossari saapui tänään! Nyt mun on pakko sillä veivata ja laihtua, etten joudu lunastamaan sitä! :xmas:

Hyviä ja keveitä viikonlopppuja kaikille!
 
Tulin vaan sanomaan moi! :wave: Lähdetään just pian reissuun ja seuraavaksi pääsen koneelle maanantai-iltana. Aurinkoista viikonloppua kaikille, ens viikolla sitten taas!

Niin joo, kävin aamulla vaa'alla ja paino oli pudonnut 2,2 kg maanantaista. :eek: Mutta eihän tuo vaadi kuin yhden kunnon syöpöttelykerran ja puntarin viisari taas humpsahtaa ylöspäin. Täytyy siis pysyä tiukkana ja välttää yletöntä mässyttelyä. Nyt moikka! :)
 

Yhteistyössä