Viskaan kohta vesilintua Android-puhelimella: en siedä "pakkosovellluksia"

Hmm, mulle tulee mielikuva antijobbsistista. Sen sijaan että jättäisit yhtiön tuotteet kauppaan koska ne eivät täytä tarpeitasi ärsyynnyt asiasta. Häiritseekö sinua muiden ihmisten ostamat iTuotteet? Muistutatko tuttujasi siitä että he ostivat mielestäsi huonon tuotteen?
Ei kannata niin hanakasti fanittaessaan hyökkiä muiden kimppuun, teet vaan vääriä arvioita ja nolaat itsesi.

Olen suositellutkin iphonea tietyille ihmisille. Eritoten niille jotka on hankkimassa ekaa älypuhelinta, eikä edes halua perehtyä asioihin kauhean syvällisesti missään vaiheessa.
 
.vieras.
[QUOTE="Omppu";30138495]Taas tätä idioottimaista Applen mollaamista. Ainoa TOIMIVA älypuhelin on iPhone PISTE. Tässäkin aloittaja on jo huomannut Androidin totaalisen idioottimaisuuden, toimimattomuuden ja epäloogisuuden. Windows Phone on taas kuolevan Microsoftin hyttysen ininää Apple-hurrikaanissa.[/QUOTE]

Sinä olet potentiaalinen asiakas ostamaan Casio iWatchin. Riittävän tyhmä ja omenalasit päässä.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
"Jiiii"
Noi Anterot on kyllä ihan skeidaa. Itse kun olen ohjelmistoalalla niin aina välillä olen joutunut niitä käyttämään testimielessä jne. Ihan CE-laitteita siis.

Mulla oli joskus reilu vuosi sitten käytössä silloinen Samsungin huippulaite, eli Galaxy S3, muistaakseni S4 oli jo julkaistu muttei vielä myynnissä, ja se oli periaatteessa hyvin nopea ja tehokas laite. Siis periaatteessa, jostain syystä kyllä sillä neliydinprosessorilla varustetulla tehohirmulla käyttöliittymä tökki vaikka nettisivua tai jopa sähköpostien selailunäkymää skrollatessa! Täysin uskomatonta kädettömyyttä koodata tuollainen hidas bugiläjä! Muutenkin se käyttöliittymä oli hyvin sekava ja epäintuitiivinen. Kyllä tuo edellänähty kolmekohtainen luokittelu Antero-asiakkaista pitänee paikkansa, suurin osa ostajista putoaa kategorioihin 2 ja 3. Tosin aluperin kun iPhone julkaistiin niin se tuli eksklusiivisena myyntiin vain joillain tietyillä operaattoreilla, muut operaattorit halusivat myös jonkin kosketusnäyttöpuhelimen myyntiin ja niin Android puhelimet surkeudestaan huolimatta saivat jalansijaa.

En ole Applen puhelinta koskaan omistanut (itseasiassa en ole omilla rahoillani puhelinta itselle ostanut vuoden 2005 jälkeen) mutta kokeilin ekaa iPhonea Nokian tiloissa kohta sen julkaisun jälkeen ja olihan se todella sulava ja nopea käyttää (oli siinä myös sen aikaisiin Nokian puhelimiin nähden moninkeratisesti tehokkaampi prosessori).

Tällä hetkellä mulla on käytössä uusi Lumia 930, ja tämä on kyllä erinomainen laite. 20 megapikselin pureview kamera on kiva, saa tosi hyviä kuvia lapsista jne. 5" fullhd ruutu on kiva nettisurffailussa, samoin nopea Snapdragon 800 prosessori. Käyttiksenä WP 8.1 on ominaisuuksiltaa päässyt erinomaiselle tasolle, käytettävyydeltähän WP on aina ollut hyvä.
 
Minulla on siis Samsung S3, enkä tiedä hidasteleeko se vai ei noiden ylimääräisten ohjelmien vuoksi. Tosin nettiä en pääse nyt käyttämään 4G:ssä, koska puhelut ja viestit eivät aina tule läpi kun puhelin on 4G-verkossa. Siksi puhelin kävikin huollossa, eikä mitään vikaa kuulemma löytynyt. Operaattori käski kokeilla pakottaa puhelin 3G-verkkoon ja testata jumittavatko viestit silloinkin - eivät ole jumittaneet. Vika on kuulemma puhelimessa, koska se ei vaihda 3G-verkkoon kun puhelu tai viesti tulee. Taas pitäisi siis viedä huoltoon, mutta viimeksi sain noita ylimääräisiä ohjelmia ja muutenkin kaikki asetukset nollautuivat, eli ei houkuta. Ihanaa kun on 4G-puhelin, jolla netti kyllä toimii nopeasti mutta nuo puhelinominaisuudet kärsivät :D
 
brilliant
Ilmaisussa voi olla vähän lapinlisää, mutta pari juttua on vaikuttanut:
Olen jo ala-asteikäsenä törmännyt ensimmäisiin Appleen hurahtaneisiin. Suuresta innosta tulee tietysti väistämättä "onkohan se nyt noin hyvä" -reaktio, kun sitä katselee ulkopuolelta. Opiskeluissa olen tietysti joutunut tutustumaan siihen mitä tietokoneet on "syöneet", ja Applethan on niistä kinkereistä ulkona, jos tietokoneen toimintaa pitää ymmärtää niin PC:llähän se on pakko opetella. Lisäksi Applen tuotanto ei ole ollut johdonmukaisesti tasalaatuista, vaikka neronleimauksiakin on mukana.
Tyypillinen Applen vihaaja, täysin pihalla asioista.

Onko sinulla mitään käsitystä edes siitä miten Applen tuotteet ihan oikeasti eroavat kilpailijoistaan mobiililaitteissa ja henkilökohtaisissa tietokoneissa? Vai kuvitteletko että se ero on vain joku kumma fiilis "Appleen hurahtaneiden" päässä? Johtuuko Applen käsittämätön markkinaosuus sinun mielestäsi vain sitä että maailma on täynnä aivopestäviä laumasieluja? Vai voisiko se ehkä johtua siitä että kyseisen firman tuotteiden käyttökokemus eli se keskivertokäyttäjälle kaikkein tärkein asia jota ei voi edes spekseillä mitata olisi jostain kumman syystä parempi kuin kilpailijoiden tuotteissa?

"Johdonmukaisesti tasalaatuista". Voi elämän kevät tätä palstaa ja sen asukkeja. Aina löytyy joku jolla on tarve itkeä ja jeesustella vaikkei ymmärtäisi yhtään mitään tai perustaisi mielipiteensä johonkin yksittäiseen subjektiiviseen kokemukseen tai anonyymien nettifoorumeiden suoltamaan sontaan.
 
"M33"
Androidin muistinhallinta on hyvin toimiva. Puhelin kyllä sammuttelee taustalla pyöriviä sovelluksia, kun se tarvitsee lisää muistia. Käyttämättömästä musitista ei ole mitään hyötyä. Se ei vaikuta puhelimen toimintaan.
 
Kalle Urkki
Ei kannata niin hanakasti fanittaessaan hyökkiä muiden kimppuun, teet vaan vääriä arvioita ja nolaat itsesi.

Olen suositellutkin iphonea tietyille ihmisille. Eritoten niille jotka on hankkimassa ekaa älypuhelinta, eikä edes halua perehtyä asioihin kauhean syvällisesti missään vaiheessa.
Mitähän minä mahdan fanittaa? Hyökkiä sun kimppuun? Voi hellanlettas sentään. Kysyin koska tekstiesi perusteella sua selkeästi ärsyttää firma jonka tuotteita et edes käytä, mutta monet muut käyttävät.

Mutta vedetään kysymykset takaisin niin mun ei tarvitse nolostua.
 
Tyypillinen Applen vihaaja, täysin pihalla asioista.

Onko sinulla mitään käsitystä edes siitä miten Applen tuotteet ihan oikeasti eroavat kilpailijoistaan mobiililaitteissa ja henkilökohtaisissa tietokoneissa? Vai kuvitteletko että se ero on vain joku kumma fiilis "Appleen hurahtaneiden" päässä? Johtuuko Applen käsittämätön markkinaosuus sinun mielestäsi vain sitä että maailma on täynnä aivopestäviä laumasieluja? Vai voisiko se ehkä johtua siitä että kyseisen firman tuotteiden käyttökokemus eli se keskivertokäyttäjälle kaikkein tärkein asia jota ei voi edes spekseillä mitata olisi jostain kumman syystä parempi kuin kilpailijoiden tuotteissa?

"Johdonmukaisesti tasalaatuista". Voi elämän kevät tätä palstaa ja sen asukkeja. Aina löytyy joku jolla on tarve itkeä ja jeesustella vaikkei ymmärtäisi yhtään mitään tai perustaisi mielipiteensä johonkin yksittäiseen subjektiiviseen kokemukseen tai anonyymien nettifoorumeiden suoltamaan sontaan.
Apple varmaan sopiikin taiteilijoille, insseille / koodareille huonommin.
 
.vieras.
Tyypillinen Applen vihaaja, täysin pihalla asioista.

Onko sinulla mitään käsitystä edes siitä miten Applen tuotteet ihan oikeasti eroavat kilpailijoistaan mobiililaitteissa ja henkilökohtaisissa tietokoneissa? Vai kuvitteletko että se ero on vain joku kumma fiilis "Appleen hurahtaneiden" päässä? Johtuuko Applen käsittämätön markkinaosuus sinun mielestäsi vain sitä että maailma on täynnä aivopestäviä laumasieluja? Vai voisiko se ehkä johtua siitä että kyseisen firman tuotteiden käyttökokemus eli se keskivertokäyttäjälle kaikkein tärkein asia jota ei voi edes spekseillä mitata olisi jostain kumman syystä parempi kuin kilpailijoiden tuotteissa?

"Johdonmukaisesti tasalaatuista". Voi elämän kevät tätä palstaa ja sen asukkeja. Aina löytyy joku jolla on tarve itkeä ja jeesustella vaikkei ymmärtäisi yhtään mitään tai perustaisi mielipiteensä johonkin yksittäiseen subjektiiviseen kokemukseen tai anonyymien nettifoorumeiden suoltamaan sontaan.
Vanhaa tekniikkaa uusissa kuorissa, mitään merkittävää ei tekniikan osalla ole tapahtunut. Joskus aikoinaan oli käytettävyydessä hyvä, nyt Windows Phonen käytettävyys on vähintään yhtä hyvä.
 
bd
Onko sinulla mitään käsitystä edes siitä miten Applen tuotteet ihan oikeasti eroavat kilpailijoistaan mobiililaitteissa ja henkilökohtaisissa tietokoneissa? Vai kuvitteletko että se ero on vain joku kumma fiilis "Appleen hurahtaneiden" päässä? Johtuuko Applen käsittämätön markkinaosuus sinun mielestäsi vain sitä että maailma on täynnä aivopestäviä laumasieluja?
Itse asiassa ajattelen juurikin noin. Minulla on työpuhelimena iPhone5 ja vaimolla Lumia 920 ja kyllä tuo Lumia ipuhelimen pesee käytettävyydessä ihan selkeästi. En silti ostaisi omalla rahallani Lumiaa (vaan juurikin Anteron), koska marginaalinen markkinaosuus ja tästä syystä heikko ekosysteemi.
 

Yhteistyössä