Vitamiineista

Eli foolihappoa on suositeltu raskautta suunnitteleville, ja A-vitamiinilisää ei raskaana oleville. Olen syönyt tuollaista omega 3 + vitamiinit -valmistetta, siinä foolihappoa 300 mikrog (raskaana oleville ja kai suunnitteleville suositus 400, mutta sitä saa ruoasta myös) ja a-vitamiinia 400 mikrog, eli 50 % päivän tarpeesta.

Foolihaposta
Raskautta suunnittelevien naisten kannattaa sy

A-vitamiinista
A-vitamiini
"A-vitamiinin päivittäinen RDA -saantisuositusten (Recommended Dietary Allowance) mukainen saantitaso on raskauden aikana 800 mikrogrammaa vuorokaudessa. Tämän riittävän vitamiinimäärän saa yleensä normaa-lista suomalaisesta ruokavaliosta, siksi A-vitamiinilisälle ei ole raskausaikana tarvetta.

Tavallisimmat monivitamiinivalmisteet, joita voi ostaa suomalaisista apteekeista, eivät sisällä sikiötä vaurioittavaa määrää A-vitamiinia. "

A-vitamiinista vielä
A-vitamiini - FIT.fi
"Keskivertosuomalainen saakin A-vitamiinia 50 prosenttia yli suositusten, joka on 800–900 µg/vrk. Puutteellista saantia esiintyy yleensä vain rasvan saantiaan tiukasti rajoittavilla, yksipuolisilla ruokavalioilla."


Eli ilmeisesti parempi vaihtaa tuotetta. Mitä te käytätte, vai syöttekö vain monipuolisesti?
=)

Nimim. liikaa aikaa ja googlea..
 
Mulla on käytössä MultiVita Pore. Kunhan tuo putkilo loppuu, ajattelin, että ostan Multivita Raskaus&imetys, koska siinä on just tuota foolihappoa enemmän, ja muitakin vitamiineja. Kumpikaan näistä ei sisällä a-vitamiinia.

Käytän myös kalkkitabletteja, joissa on d-vitamiinia, eli saan d-vitamiinia vähän yli suositusten, mutta uskonkin suositusten sen osalta olevan liian alhaiset.
 
Mä haluan noita omega3-happoja.. tiedän kyllä että niitä löytyy ilman a-vitamiinia. Kauppaan siis :) En kyllä tajua miksi a-vitamiinia edes pitää noihin laittaa jos sitä lähes kaikki saavat muutenkin enemmän kuin tarpeeksi.
Foolihappoa meinaan hakea ihan purkissa kanssa.
 

Yhteistyössä