Voi diabetes ku menee hermo jo.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lapsi pistää aina liian vähän inskaa. Aina. Yksikön verran huijaa pitääkseen sokerit mielestään turvallisella tasolla, eli aivan liian korkealla. Yli kympin hujakoilla. Tavoitehan on 4 - 7. Vittu vittu vittu, että tää raivostuttaa. Ikuinen säätö ja laskeminen, ikuinen vääntö, perustelut, tsemppaus ja keskustelut aiheesta.

Kiitos ja anteeksi. Paska ilta, paska viikko, paska kuukausi, paska vuosi.
 
"jep"
Diabetes on paska tauti. Meillä ei pojalla jostain syystä ole olemassa minkäänlaista tasapainoa sokereiden suhteen. Ihan sama mitä syö ja miten pistää niin heittelee. Tsemppiä!
 
"vieras"
[QUOTE="jep";23499360]Diabetes on paska tauti. Meillä ei pojalla jostain syystä ole olemassa minkäänlaista tasapainoa sokereiden suhteen. Ihan sama mitä syö ja miten pistää niin heittelee. Tsemppiä![/QUOTE]

ihan kuin mun suusta. :(
oletko kenties kirjautunut tänne? jos sais vertaistukea... :)
 
"vieras"
[QUOTE="jep";23499360]Diabetes on paska tauti. Meillä ei pojalla jostain syystä ole olemassa minkäänlaista tasapainoa sokereiden suhteen. Ihan sama mitä syö ja miten pistää niin heittelee. Tsemppiä![/QUOTE]

Meillä ysyy kyllä tasapainossa heti, kun aikuiset laskee hiilarit ja inskamäärän. Sokerit on kiltisti tasapainossa ja hyvin menee. Ei ole liian matalia, ei mitään ongelmaa. Toki käy joskus korkealla vaikka karkkipäivänänä, synttäreinä tms, mutta pääosin pitkäsokeri pysyis alle kasin tuntumassa.
Lapsi haluaa hoitaa itse, toki kannustetaan ja halutaankin sitä, mutta matallien pelossa pistää liian vähän. Ja vain siksi ,että ei halua korjata sokeria kenenkään nähden. Voi apua kun me saatais tämä ongelma pois. Että vois vaan heittää patukan naamariin ilman mitään hävetystä. Syöhän nuo muutki tenavat välillä patukoita!

Ja korostan, että me ollaan huolehtivia, rakastavia, kannustavia ja kaikin puolin asiat hyvin tekeviä. NYT vain vituttaa ja harmittää.

Niiiiiiiin paska tauti.
 
Meillä menee myös niin että hiilareiden laskemisella ja niiden mukaan pistämisellä ei päästä toivottuun tulokseen.. Ei aavistustakaan missä mättää. Vastausta ei osaa antaa diabetes lääkäritkään tähän mennessä. Meillä poika pelkäs kans matalia pitkään mut asiasta juteltiin aina ohimennen monta monta kertaa.. Mm siitä että poika huomaa itse jos sokerit menee alas. Herää siihen yölläkin ja tietää että osaan auttaa jos menee liian alas, osaa itsekin.

Jos vertaistukea haluat niin minulle saa laittaa yv:tä!
 
"a.p"
vie kattomaan amputoituja jalkoja yms., et mitä voi seurata jos pitää huonoa hoitotasapainoa...
Kuuleppas. Minä olen kirralla töissä ja tiedän tasan tarkkaan, että tämmöinen uhkaus ei ole kovin järkevää. Mitä sillä saisin aikaan? Hirvittävän pelon vain ja isomman vihan ja kauhun sairautta kohtaan. Lisää paniikkia ja laskemista vain. Kiitos vaan, mutt tuo ei toimi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä;23499471:
Meillä menee myös niin että hiilareiden laskemisella ja niiden mukaan pistämisellä ei päästä toivottuun tulokseen.. Ei aavistustakaan missä mättää. Vastausta ei osaa antaa diabetes lääkäritkään tähän mennessä. Meillä poika pelkäs kans matalia pitkään mut asiasta juteltiin aina ohimennen monta monta kertaa.. Mm siitä että poika huomaa itse jos sokerit menee alas. Herää siihen yölläkin ja tietää että osaan auttaa jos menee liian alas, osaa itsekin.

Jos vertaistukea haluat niin minulle saa laittaa yv:tä!
Onko teillä monipistoshoito? Tuo lapsi pelkää öisiä matalia, vaikka hällä ei ole niitä kertaakaan ollut. Pelkää, että ei herää, eikä huomaa matalaa, eikä mekään huomata. On turha vakuuttaa, että heräät sinä, kun lapsi sanoo, että mistä sinä tiedät.

Antaisin lähes mitä vain, että tästä päästäis.
 
[QUOTE="vieras";23499521]Onko teillä monipistoshoito? Tuo lapsi pelkää öisiä matalia, vaikka hällä ei ole niitä kertaakaan ollut. Pelkää, että ei herää, eikä huomaa matalaa, eikä mekään huomata. On turha vakuuttaa, että heräät sinä, kun lapsi sanoo, että mistä sinä tiedät.

Antaisin lähes mitä vain, että tästä päästäis.[/QUOTE] Joo monipistoshoito on. Käytkö mittaamassa yöllä? Mä käyn muutaman kerran viikossa mittaamassa noin klo3-4 sokerit koska sillon ovat meidän pistoshoidossa yleensä matalimmillaan yöllä. Sen pelon ymmärtää kyllä. Ketä ei pelottais jos olis mahdollista vaipua yön aikana tajuttomuuteen. Siihen vaan on opittava luottamaan ettei niin käy ja jos kuitenkin käy niin siitä selviää kyllä. Ja oikeasti, kaikki ei herää. Mut jos muuten on tasapainossa sokerit niin ei ne ilman syytä mene matalille yön aikana.
 
niin hankalaa
On se varmaan tuo sokeritauti kenelle vain hankala. Minunkin äidilläni ja mummollani oli. Toivottavasti säästynsiltä, en jaksais aina laskea ja ottaa verikokeita, pistää insuliinia.
Eikös lapsilla viel pompi enemmän arvot.
 
diabeetikon äiti
[QUOTE="vieras";23499521]Onko teillä monipistoshoito? Tuo lapsi pelkää öisiä matalia, vaikka hällä ei ole niitä kertaakaan ollut. Pelkää, että ei herää, eikä huomaa matalaa, eikä mekään huomata. On turha vakuuttaa, että heräät sinä, kun lapsi sanoo, että mistä sinä tiedät.

Antaisin lähes mitä vain, että tästä päästäis.[/QUOTE]

herätyskello soimaan vaikka 2 tunnin välein ja mittaa sitten sokerit! :)
tällöin voi jonkun aikaa seurailla,niin sitten turvallisempaa nukkua... :heart:
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä;23499539:
Joo monipistoshoito on. Käytkö mittaamassa yöllä? Mä käyn muutaman kerran viikossa mittaamassa noin klo3-4 sokerit koska sillon ovat meidän pistoshoidossa yleensä matalimmillaan yöllä. Sen pelon ymmärtää kyllä. Ketä ei pelottais jos olis mahdollista vaipua yön aikana tajuttomuuteen. Siihen vaan on opittava luottamaan ettei niin käy ja jos kuitenkin käy niin siitä selviää kyllä. Ja oikeasti, kaikki ei herää. Mut jos muuten on tasapainossa sokerit niin ei ne ilman syytä mene matalille yön aikana.
Jos on ollut jotai erikoista päivällä, niin käyn. Ensi yönä mitataan, koska nyt on ollut karkkihetki illalla ja päivällä oli kaverin synttärit. Isoa hiilarimääräähän on aika vaikea hallita noin vain sormia napsauttamalla. Pitää oikeasti laskea, miettiä ja vielä tarkistaa... Tuolla liikunta vaikuttaa viiveellä sokereihin. Ne laskee pari-kolme tuntia liikunnan jälkeen vasta ja silloin saa olla tarkenpi. Kunnon liikkumisen jälkeenkin tsekataan yöllä.

Ja tiedän toki, että kaikki ei herää. En mä sitä lapselle halua sanoa. Hän on sitten ihan varma, että okei, ensi yönä sitten kuollaan. On tää yhtä tsemppaamista. Vaatii kyllä paljon vanhemmilta. Jaksamista kaikkien diabeetikkolasten perheille! Ei ole helppoa, kun ei voi yhtään lomailla asiasta.
 
diabeetikon äitipuoli
Onko teillä joiden lapset diabeetikkoja niin kuinka läheisiä muita diabeetikkoja suvussa? Mieheni 13 v tytöllä puhkesi kuusi vuotta sitten mutta sokerit onneksi ovat aika hyvin tasapainossa. Tytön äidin puolella ei ole sairautta eikä isällä mutta isän siskolla on.
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja diabeetikon äitipuoli;23499606:
Onko teillä joiden lapset diabeetikkoja niin kuinka läheisiä muita diabeetikkoja suvussa? Mieheni 13 v tytöllä puhkesi kuusi vuotta sitten mutta sokerit onneksi ovat aika hyvin tasapainossa. Tytön äidin puolella ei ole sairautta eikä isällä mutta isän siskolla on.
Ei ole lähisuvussa kellään. Jostain tuo sairaus vaan meille rantautui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja diabeetikon äitipuoli;23499606:
Onko teillä joiden lapset diabeetikkoja niin kuinka läheisiä muita diabeetikkoja suvussa? Mieheni 13 v tytöllä puhkesi kuusi vuotta sitten mutta sokerit onneksi ovat aika hyvin tasapainossa. Tytön äidin puolella ei ole sairautta eikä isällä mutta isän siskolla on.
Meillä lapsen isomummolla on diabetes mut muuten ei. Tosin geenitestin perusteella minulla on suurempi riski sairastua kuin pojalla joka sairastui. Oliskin tullut ennemmin minulle.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja diabeetikon äiti;23499562:
herätyskello soimaan vaikka 2 tunnin välein ja mittaa sitten sokerit! :)
tällöin voi jonkun aikaa seurailla,niin sitten turvallisempaa nukkua... :heart:
Me ollaan tehty tuota, mutta kun sokerit on ok vaikka viikon verran, niin e näe syytä mitata niitä joka yö. Olen perustellut lapselle, selittänyt rauhallisesti ja asialisesti, että meillä menee nyt tosi hyvin, sokerit on hyvällä tasolla, huolta ei ole, me voidaan nukkua rauhassa ja huoletta.

Tiedän tämän olevan lapselle varmaan vielä kauheampi asia, ku mulle. Ottaisin tämän itselleni heti paikalla, jos se ois mahdollista. Ei vaan ole.
 

Yhteistyössä