Voi ei!!!! Keksikääs mulle äkkiä joku kaunis tapa kieltäytyä ostosteni maksamisesta

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mulle on siis tilattu Cittariin luomunaudan sisäfile. No nyt sitten yllättäin isäni soitti, että josko lähtisin häneen seurakseen kauppareissulle. Isäni viettää yhtä mieluusti aikaansa mun kanssani kuin minäkin hänen. Ja siis ihan oikeasti tullaan loistavasti toimeen, vaikka faija silloin kauan sitten heittikin mut himasta. En tiedä, koittaako faija korvata mulle jotain niiltä ajoilta, mutta ne kerrat, kun ollaan yhdessä menty kauppaan, faija haluaa väkisin maksaa mun ostokseni. Koska tiedän tämän, ostan mahdollisimman vähän. Lähetän junnun sitten tuohon lähikauppaan hakemaan loput. Tosin vanhemmillani on rahaa enemmän kuin ehtivät enää eläissään kuluttaa, mutta silti. No nyt sitten lupauduin ja unohdin, että mulla on se perhanan sisäfile siellä Cittarissa...49,90 euroa kilo. En totta mooses halua, että isäni sen mulle maksaa |O Mitä ihmettä mä isälleni sanon, jotta ei loukkaannu?
 
Otsikon luettuani ajattelin, että protestoit jotain hinnannousuja vastaan ja meinaat kieltäytyä maksamasta ostoksiasi :D

Mutta tuohon lihahommaan.. käytte ensin tekemässä ostokset ja sitten autolla sanot isällesi, että unohdit yhden jutun, jonka käyt pikaseen hakemassa ja käyt itse ostamassa lihakimpaleen.
 
vierailija
En ymmärrä. Jos faijalla on rahaa, ja hän haluaa maksaa, niin mikä ongelma? Vai siis onko susta noloa, kun olet tilannut niin kallista lihaa, ja pelkäät isäsi reaktiota?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
En ymmärrä. Jos faijalla on rahaa, ja hän haluaa maksaa, niin mikä ongelma? Vai siis onko susta noloa, kun olet tilannut niin kallista lihaa, ja pelkäät isäsi reaktiota?
Ei mikään noista. En vaan nöäin miltei viiskymppisenä tosiaankaan halua, että isäni maksaa sisäfileitä mulle. Ja vielä sellaista määrää, minkä olin tilannut.

 
hehe
ja hehe! Kärpäsestä härkänen! Maksa omat lihasi ja kutsu faija syömään! Voe elämän kevät, kauhea ongelma! Meillä faija tuo joulukinkusta lähtien lihat meille ja ei kokaan Cittarista edes tilattuna, yök!
Mitä e rikas faija sun luulee syövän? Sikanautaa vai?
Ihana olet kaikesta huolimatta :=
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Haet sen lihan myöhemmin,simppeliä :xmas:
Tätä mietin kyllä...nostan Myyrmannista tarvittavan summan ja laitan junnun fillarilla hakemaan sen lihan, kun olen tullut takaisin kotiin.Onneksi tolta kollilta peruuntui tän päiväinen softaussessio.

 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
En ymmärrä. Jos faijalla on rahaa, ja hän haluaa maksaa, niin mikä ongelma? Vai siis onko susta noloa, kun olet tilannut niin kallista lihaa, ja pelkäät isäsi reaktiota?
Ei mikään noista. En vaan nöäin miltei viiskymppisenä tosiaankaan halua, että isäni maksaa sisäfileitä mulle. Ja vielä sellaista määrää, minkä olin tilannut.
Ei vaan tajua. Mitä eroa on sisäfileellä ja porkkanoilla? Antaisitko ostaa isäsi satasella porkkanoita? Kyllä mä sen tajuan, ettet halua elää vanhempiesi rahoilla, mut hei yks kauppareissu silloin tällöin, tuleeko siitä nyt sitten sulle ja faijalles traumoja...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
ja hehe! Kärpäsestä härkänen! Maksa omat lihasi ja kutsu faija syömään! Voe elämän kevät, kauhea ongelma! Meillä faija tuo joulukinkusta lähtien lihat meille ja ei kokaan Cittarista edes tilattuna, yök!
Mitä e rikas faija sun luulee syövän? Sikanautaa vai?
Ihana olet kaikesta huolimatta :=
Naura vaan :/ Mulle tää on ihan oikeasti ongelma. Koska isäni haluaa maksaa ostokseni, jos hänen seurakseen kauppareissulle lähden. MUtta en mä tällaista lihalönttiä voi laittaa isäni maksettavaksi, vaikka sillä onkin enemmän fyrkkaa kuin mulla. Ei anna Keittiksen omatunto periksi :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei vaan tajua. Mitä eroa on sisäfileellä ja porkkanoilla? Antaisitko ostaa isäsi satasella porkkanoita? Kyllä mä sen tajuan, ettet halua elää vanhempiesi rahoilla, mut hei yks kauppareissu silloin tällöin, tuleeko siitä nyt sitten sulle ja faijalles traumoja...
No hei, satasella saa aika reippaasti enemmän porkkanoita kuin tota luomunaudansisäfilettä. Isäni kyllä tietää, että en voi reumani takia muuta lihaa syödä kuin luomua. Mutta voisin ottaa sen sisäfileen sijasta sitten vaikka 400 g naudan paistia. Nyt vaan on se hemmetin sisäfile tilattuna sdinne Cittariin.

Taidan raahata ton junnun mukaan ja just parkkihalliin mennessäni sanon sille, että by the way, unohdin lihan, käytkö hakemassa.

 
Tiiäkkö, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Kyllä mulla oli tosi vaikeeta esim anopin kanssa vaunukaupoilla, kun hän on halunnut välttämättä ostaa tälle tulevalle pienelle uudet kunnon menopelit. Minä siinä oikeesti kiertelin ja kaartelin kaikkia halpismalleja ja alennuksia ja anoppi se marssii reippaasti heti parhaimpien luo ja suoraan käski niistä valita mieleisen. :snotty:
Se oli mun mielestäni noloa, mieskin koitti selittää että ihan ok juttu ja että vauvallehan ne on. :snotty:
 
mummo
Höh? Minä ainakin tykkään jos mä saan makssa kun mennään tyttöjen kanssa ostoksille!!
Pyrinkin mukaan jos vaan tiedän että haetaan jotain kalliimpaa :) Siitä tulee mullekin hyvä mieli!! Ja vaarikin tekee saman!! Voit tietty sanoa että sulla on tämmönen kalliinpuoleinen ostos tässä - meinaatko ihan tosi maksaa?
Mutta antaisit nyt sen maksaa...... ;) :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei vaan tajua. Mitä eroa on sisäfileellä ja porkkanoilla? Antaisitko ostaa isäsi satasella porkkanoita? Kyllä mä sen tajuan, ettet halua elää vanhempiesi rahoilla, mut hei yks kauppareissu silloin tällöin, tuleeko siitä nyt sitten sulle ja faijalles traumoja...
No hei, satasella saa aika reippaasti enemmän porkkanoita kuin tota luomunaudansisäfilettä. Isäni kyllä tietää, että en voi reumani takia muuta lihaa syödä kuin luomua. Mutta voisin ottaa sen sisäfileen sijasta sitten vaikka 400 g naudan paistia. Nyt vaan on se hemmetin sisäfile tilattuna sdinne Cittariin.

Taidan raahata ton junnun mukaan ja just parkkihalliin mennessäni sanon sille, että by the way, unohdin lihan, käytkö hakemassa.
Herran jee! Sehän tulee lääkkeeksi! Älä kainnostele suotta!

 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei vaan tajua. Mitä eroa on sisäfileellä ja porkkanoilla? Antaisitko ostaa isäsi satasella porkkanoita? Kyllä mä sen tajuan, ettet halua elää vanhempiesi rahoilla, mut hei yks kauppareissu silloin tällöin, tuleeko siitä nyt sitten sulle ja faijalles traumoja...
No hei, satasella saa aika reippaasti enemmän porkkanoita kuin tota luomunaudansisäfilettä. Isäni kyllä tietää, että en voi reumani takia muuta lihaa syödä kuin luomua. Mutta voisin ottaa sen sisäfileen sijasta sitten vaikka 400 g naudan paistia. Nyt vaan on se hemmetin sisäfile tilattuna sdinne Cittariin.

Taidan raahata ton junnun mukaan ja just parkkihalliin mennessäni sanon sille, että by the way, unohdin lihan, käytkö hakemassa.
Joo, se olisi kaunis tapa. (BTW paljonko enemmän maksaa satasen läski ku satasen porkkanat...)
 

Yhteistyössä