Voi ei, peilistä tuijottaa sotanorsu! Haetaan vertaistukea.

Joo mutta siis mähän en oo käynyt pitkään aikaan vaa'alla, niin tää oli kyllä nyt kaiken järkytyksen huipentuma!

Ja kaiken lisäksi mä oon melko varma, että mulla on vierotusoireita sokerista! Päätä jomottaa aivan sairaasti. Onko mahdollista, että nää vierotusoireet alkaa noin kolmen päivän päästä siitä, kun on lopettanut sokerin mättämisen?
 
Mä olen nyt oikeastaan aika ylpeä tän päivän ruokailusta. Tietysti tuo faktalukemien näkeminen vähän syö tätä naista, mutta minkäs teet. Sitä suuremalla syyllä olisi aika tehdä jotakin!

Tässä siis mun syömiset ja juomiset.


9:00 munakas, ananas, raejuusto, vihreä tee
12:00 piimäpirtelö (mustikka)
12:15 vihreä tee
15:00 salaatti
17:00 pastaa, lihakastike, maitoa
18:00 vihreä tee
20:00 vadelmasmoothie
21:00 nektariini, tonnikalaa, herkkusieniä
21:30 vihreä tee
 
Viimeksi muokattu:
löllerö
Ajattelin listata miun syömisiä eiliseltä....

aamupala: maitokahvi, rasvaton jogurtti(n 2dl) jonka sekaan puolikas banaani ja 1 kiiwi
lounas: hapankorppu x3, päällä sipaisu margariinia, kalkkunaleikkelettä ja tomaattia
välipäla: itse tehty sämpylä, samat leivänpäälliset kuin lounaallakin, kuppi kahvia
päivällinen: täysjyväpastaa vähän, jauhelihakastike(paistijauhelihasta), lanttuporkkanaraastetta iso keko
iltapala: 2x itse tehty sämppäri

Eli aika paljon noita hiilareita tuli....en vain voinut vastustaa noita itse tehtyjä sämpylöitä, kun tuoksuivat houkuttelevasti vieressä =) Ja olihan siihen taikinaan sotkettu kauraleseitä ja täysjyväjauhoja....että ei sentään ihan pelkkää vehnäsämpylää ollut....
 
Hyvältä kuulosti löllerö sun päivän syömiset! No joo vähän tietty liikaa noita hiilareita leivästä jne, kuten itse sanoitki. Mut kun siinä kestää aikaa, että niistä pääsee eroon oikeesti :D Mulla oli ongelmana se, että en tiennyt millä korvaisin just ton aamupalan. Tai ne välipalat. Tai iltapalan! Kaikkeen väliin oon aina leipää vetäny. Hoho.

Mutta siis aamulla vaaka näytti 77,3! Helpotus oli valtava. Eikun .... pakkohan sen oli olla 78,3?! Mitähän se nyt oikein sit olikaan. Hmm. Täytynee tarkistaa tossa jossakin välissä. Nyt kylläkin aamupalan oon syöny.

Elikkäs mun aamu lähti tänään käyntiin tonnikalalla, raejuustolla ja herkkusienillä. Tossa vieressä odottais vielä nektariini, mutta taidan säästää sen myöhemmäksi, kun ei enää oo oikeastaan nälkä.
 
miltä kuulostaa minun eiliset syönnit:
aikoja en tarkkaan muista

aamupala:gluteeniton sämpylän puolikas,juustua 2 siivua,lauantaimakkaraa,2dl jugurttia
kahvia jossa vähän maitoo
kahvia jossa vähän maitoo
lounas:kantarellikeittua,kanasalaatti
välipalaksi:eek:mena
iltaruoka: pottumuusia vähän ja 2 porkkanalättyä,2dl kevyt hyla-maitoo
2 kuppia kahvia
iltapala:3karjalanpiirakkaa,3 juutosiivua,3 lauantaimakkaraa,2dl jugurttia

liikuntaa: kaupassakäynti
 
Viimeksi muokattu:
Eikö teillä muilla ole oikeasti pää kipeänä? Mua tohon ohimoille jomottaa ihan auttamatta. Ei tää kyllä paha oo. Tän voi ihan välillä unohtaakin :D

Ja siis joo! Kahvi kannattaa ehdottomasti vaihtaa vihreään teehen, jos siihen vaan pystyy ja haluaa sen muutoksen tehdä. Kahvi kuulemma ihan hidastaakin painonpudotusta, kun taas vihreä tee edistää sitä.

Mitä te ihmiset aiotte kokkailla tänään? Tai vaihtoehtoisesti syödä sitä mitä muut ovat kokkailleet? ;)
 
"Bleecker"
Töissä taas ollaan.. Koneet ja ohjelmat jumittaa, niin helppo liueta tänne :)

Mulla meni sitten eilinen ilta TÄYSIN LÄSKIKSI, joten en ala edes kirjoittamaan siitä mitään tänne. Huoh. Tänä aamuna sitten viisastuneena otin hieman tuhdimmat eväät käyttööni, jotta nälkä ei pääse yllättämään kotiin tullessa. Ja syön heti kotiin tultua OIKEATA ruokaa, enkä ala pupeltamaan taas vain leipää. Ymmärsitte oikein, söin ja söin taas iltasella vain leipää.

Aamulla seiskalta en taaskaan saanut oikein mitään alas, joten söin vain 1% mustikkaviilin. En tiedä, miten saisin itsestäni irti, että söisin kunnon aamupalan. Puoli kymmeneltä söin raejuusto-mustikkaseosta varmaankin pikkasen vajaa pari desiä. Siinä oli mukana ruokalusikallinen 15% vaniljakastiketta. Olipas hyvää!
 
mää oon nyt syöny aamupalaksi glut.sämpylän puolikkaan,juutopalan,lauantaimakkaraa ja kupposen kahvia.sitte söin joku aika sitte banaanin.iltaruoka seuraava.aattelin tehä pottumuusia ja mureketta.
 
se sama vieras
Karma, kyllä sokeriaddikteilla voi olla päänsärkyä ns. vieroitusoireina, mutta sen pitäisi kadota nopeasti eikä se ole vaarallista.

Ja mitä banaaneihin tulee, keskikokoisessa banaanissa on arviolta 105kcal. Banaaneissa on paljon hyviä kuituja, ja C-vitamiinia. Itse en söisi enempää kuin yhden tai kaksi päivässä lähinnä korkean sokeripitoisuuden, 14g/banaani takia.

mammy, iltapalastasi tuli jo yli 600kcal, ja päivän suositus on noin 2000kcal (+-, pituus ja kuinka aktiivisesti liikkuu vaikuttavat).
2x karjalanpiirakka = 360kcal.
3x juustosiivu = 135kcal
3x lauantaimakkara = 126
1x jugurtti (et maininnut onko light) 80-230kcal.


Suosittelen teitä kaikkia käyttämään vaikkapa ensimmäiset pari viikkoa jotakin kalorilaskuria. Hyödyllinen apuväline laihdutukseen :)
 
"Bleecker"
Ajattelin, että mun päänsärkyni johtuu tästä painostavsta ilmasta, ihan kohta taitaa sataa, mutta ei sitten taida niin olla. Eli täällä yksi päänsärkyinen ihminen ilmoittautuu! Vieroitusoireet on kauheat, kun en olekaan saanut suuhuni jokapäiväistä suklaa-annosta.

Tänään on ajateltu töiden jälkeen tehtäväksi jauheliha-munkasrullaa ja salaattia. Iltapalaksi sitten haudutettua teetä (pitäisköhän vaihtaa musta tee vihreään?) ja hedelmäsalaattia.
 
Voooi Bleecker : < Mutta nyt skarppina uuteen päivään! Ja ihan oikeesti se 3-4h on hyvä väli syödä. Ei kannata skipata aterioita. Sen jälkeen tietää kyllä miten siinä hommassa käy. Ihan kokemuksen sanalla voin kertoa.

Ja hei mä törmäsin eilen NIIN HYVÄÄN VINKKIIN! Siis siihen toi ahmiminen just perustuu, jos antaa nälän ensin ymmärtää. Elikkä kestää 20 minuuttia syömisestä, että aivot saa viestin siitä, että maha on täynnä!

Kun eilen luin ton jutun, niin mulle tuli aivan mieletön ahaa-elämys! Mä oon monta kertaa vetänyt nälkääni hirveesti ruokaa ja tuntuu, että vieläkin vaan vois vetää. Sit kun menee just joku 20 min niin tajuan, että MÄ HALKEEN ja tulee hirvee ahdistus; miten helvetis mä söin näin paljon?!

Opetus tähän on se, että pitää syödä tosi hitaasti. Ja ennen kuin tulee kiljuva nälkä. Silloin osaa lopettaa ajoissa.
 
Ja kahvissa ei ole mitään pahaa, ellei pyri välttämään kofeiinia. Kahvi kiihdyttää aineenvaihduntaa siinä missä vihreä teekin :)
Tästäkin on vähän sitä ja tätä tietoa. Mä eilen nimittäin luin jostakin, että ei olis hyväksi (ei siis riippunut mitenkään esim sokeriin tai maitoon mitä siihen laitetaan). Sitten taas oon kuullut siitäkin, että se nopeuttaisin aineenvaihduntaa niillä, ketkä ei juo sitä säännöllisesti.

Yritän tässä just googlettaa lisää! Haha.
 
Suosittelen teitä kaikkia käyttämään vaikkapa ensimmäiset pari viikkoa jotakin kalorilaskuria. Hyödyllinen apuväline laihdutukseen :)[/QUOTE]

mää oon niin laiska laskemaan ja lueskelemaan kaloreita:ashamed:en ymmärrä niistä mittää:snotty:
 
"sivustaseuraaja"
pituus 165 ja painoa 68kg, eli 8 kg liikaa :(

aamupalaksi kupillinen teetä rasvattomalla maidolla, ja ripaus sokeria
ruisleipää oivariinilla.

paheeni on paistella eilisen jäämiä perunoita oivariinissa paistinperunoiksi ja napostella sellaisenaan päiväruoaksi.

tänään ruokana jauhelihapihvejä ja keitinperunaa

välipalana teetä ja kaurakeksi

iltaruoaksi makkarasoppa, ruisleipä, rasvatonmaito

iltapalana teetä ja leipä


herkkuja en päöivänmittaan napsi, ellei satunnaisia keksejä lasketa. joskus jääteötuutti.

ei taida olla toiveita päästä kiloistaan eroon tällä konstilla :/
 
[QUOTE="Bleecker";24472974]pitäisköhän vaihtaa musta tee vihreään?[/QUOTE]

No tutkimustulokset ainakin puhuvat vihreän teen puolesta. Siinä on enemmän terveyden kannalta parempia ainesosia ja tosiaan saattaa myös auttaa kilojen ropisemista!
 

Yhteistyössä