Voi ei raskaana!

  • Viestiketjun aloittaja ruuhkavuodet
  • Ensimmäinen viesti
ruuhkavuodet
On pakko purkaa johonkin sekavia ajatuksiani. Lapsiluku on täyttynyt ja elämässä kiireiset ruuhkavuodet. Ikääkin jo aivan liikaa. Ja tänään sitten sain raskaustestistä plussan. Ensireaktio oli itku. Mietteet pelonsekaisia. Miehelle en edes uskaltanut kertoa. Nyt sitten pitäisi yrittää jäsennellä tilannetta mielessäni. Ikäni puolesta kyseessä on riskiraskaus.
 
"jepjep"
Elämä ei aina mee, niinku suunnittelee. Entä jos yrittäisit ottaa tilanteen positiiviselta kannalta; saat vielä kerran kokea raskauden ja saat vielä yhden ihanan lapsen, kyllä tästä selvitään, ja kun järkytyksestä pääsee yli, niin tilanne voi hyvinki muuttua iloksi. Itse olen 9v lapsettomuuden jälkeen viimein raskaana, olin jo luopunut koko asiasta ja oltiin aiottu elää lapsettomina, mutta sitten tuli mieleen, että hitto, pakko vielä yrittää, muuten harmittaa sitten kun ei ole enää mahdollista. Nyt en vois edes kuvitella, että olisin valinnut elämän täysin lapsettomana, jo pelkästään raskaus on niin mieletön kokemus ja ihaninta aikaa ikinä, vaikka vaivoja piisaakin! Ei kai kaikkea tarvitse voida aina suunnitella, joskus ne elämän epäonnisimmat oikut lopen viskaa johonki paljo suurempaan onneen.. Teetpä mitenkä vaan, niin tsemppiä siihen! :)
 
"mamma mia"
Ystäväni + 40v tykkäsi "leikkiä" miehen kanssa ... kunnes napsahti positiivinen testi ... ja vitsit oli vähissä eksn ultran jälkeen .... kun sieltä tulikin kaksoset YLLÄRINÄ.

Molemmat tiedostivat että ilman ehkäisyä ei kannattaisi leikkiä , mutta molemmat luottivat että vanhemmalla iällä ei niin tärppää .....
 
"vieras"
Abortti ei ole ratkaisu, se jäisi kaivelemaan mieltäsi. Nyt suuntaat ajatuksesi siihen, että lapsi on tulossa ja elämä muuttuu taas sen myötä. Mä näen lapset rikkautena. Ikää voi olla paljon tai vähän, mutta se ei vähennä rakkautta lasta kohtaan. Pienten jalkojen tepsutukset on ihania. Hormonit heittelee nyt ja ajatukset ovat sen mukaisia. Kohta kuule nautit kasvavasta vatsasta. Paljon onnea sulle!!!!!
 
ruuhkavuodet
Mamma mia, mene johonkin toiseen ketjuun jakamaan ystäväsi kokemuksia. Ne eivät liity tilanteeseeni millään tapaa.
Muille vastanneille, aborttia en edes harkitse. Lähinnä mieltäni askarruttaa moni muu raskuteen liittyvä seikka. Sekä tietenkin kuinka arjen järjestää. Olen halunnut hoitaa lapseni kotona aina 3-vuotiaiksi asti. Nyt kuitenkin elämäntilanteesta johtuen se ei ehkä olisi mahdollista. Lisäksi keskenmenon riski on tiedossa. Ja tiedän ettei mieheni halua lisää lapsia.
 
"vieras"
Mamma mia, mene johonkin toiseen ketjuun jakamaan ystäväsi kokemuksia. Ne eivät liity tilanteeseeni millään tapaa.
Muille vastanneille, aborttia en edes harkitse. Lähinnä mieltäni askarruttaa moni muu raskuteen liittyvä seikka. Sekä tietenkin kuinka arjen järjestää. Olen halunnut hoitaa lapseni kotona aina 3-vuotiaiksi asti. Nyt kuitenkin elämäntilanteesta johtuen se ei ehkä olisi mahdollista. Lisäksi keskenmenon riski on tiedossa. Ja tiedän ettei mieheni halua lisää lapsia.
Arki järjestyy aina omalla painollaan. Keskenmenoriskit on jokaisella. Miehesi on sitten eri asia, tosin hänen ajatuksensa voi muuttua.
 
Mun kaveri sai terveen lapsen yli +40v. Tosin raskaus oli suunniteltu ja lapsi vasta toinen... Sulattelet asiaa ja iltatähti voi alkaakin tuntua ihanalta. Miehenkin mieli voi muuttua, kun hän asiaa hetken sulattelee. Jos teidän muut lapset on isompia niin hehän voivat mielelläänkin auttaa vauvan hoidossa. Asioilla on tapana järjestyä :hug:
 
"vieras"
Pakko tulla kysymään, että pettikö ehkäisynne ja mikä se sitten oli?? Koska aina kun harrastaa seksiä voi tulla raskaaksi. Sterilointi ja pidättäytyminen lienee ainoa varma konsti ehkäistä raskaus. Koska olet kertonut olevasi iäkkäämpi, niin luulisi biologian tietojen olevan kunnossa.
Ei sen plussan pitäisi näin ollen olla ylläri...
 
"Jeps"
Jos tämä ei taas ole samanlainen provo mitä täällä on ollut aikaisemminkin, niin ihmettelen vaan että miten aikuinen, lapsia jo ennestään saanut ei tiedä miten raskaaksi tullaan? Ja hups, ehkäisy unohtui/meni rikki/hävisi, whaeva, tullaan itkemään tänne? Oma syy kun paskat on jo housuissa!
 
ruuhkavuodet
Vahinkoraskauksia varmasti on tapahtunut aika monelle. Itkemään en todellakaan ole tullut palstalle. Piti vain jossain selvitellä ajatuksia. Koska en ole asiasta kertonut ystäville tai sukulaisille.
Onneksi olen monessa liemessä keitetty, joten palstan epäempaattiseten ämmien kommentit ei vaikuta.
 
Joko miehesi tietää ja saako udella minkä ikäinen olet? Ja noista epäempaattisista viesteistä ei kande välittää. Oma vikahan se on jos ei ehkäisyä käytä, vaikka ei lapsia haluakaan. No, "vahinko" on jo tapahtunut ja jos et edes harkitse aborttia niin se on taas voimahalin paikka :hug:
 
"hehe"
Vahinkoraskauksia varmasti on tapahtunut aika monelle. Itkemään en todellakaan ole tullut palstalle. Piti vain jossain selvitellä ajatuksia. Koska en ole asiasta kertonut ystäville tai sukulaisille.
Onneksi olen monessa liemessä keitetty, joten palstan epäempaattiseten ämmien kommentit ei vaikuta.
No mutta. Koska kaiken tiedät ja olet puolet fiksumpi ja empaattisempi kuin me yhteensä NIIN mitä vittua sä tulit tänne? Jos ei käytä 100% varmaa ehkäisyä, siitä voi tulla lapsi. Surprise!
 

Yhteistyössä