Voi että nämä turhasta IL:n sivuilla valittajat ÄRSYTTÄÄ!!! "Kelan lannistama Tommi pelkää talvea"

  • Viestiketjun aloittaja kaisnansa
  • Ensimmäinen viesti
Vie ras
"Mene töihin". Mihin töihin? Työttömyys on tällä paikkakunnalla kasvanut 9.2%, naapurikaupungissa 11,2%, toisessa naapurissa 8.2%. Mihin töihin nuo kaikki yt-neuvotteluissa sun muissa työttömiksi jääneet noin vaan menee? Miuta kiinnostas tietää tää millä kasvava työttömyys ratkaistaan ihan vaan menemällä töihin?
Otin esimerkiksi pelkästään mol.fi:stä terveydenhuollon asiantuntija paikat. Valkkasin vielä kokopäiväiset ja yli 12 kk kestävät pestit. 43 kpl avointa työpaikkaa, aloita vaikka noista.
 
tuo on paskapuhetta
Auton asentaja on työtön vain omasta tahdostaan tai siksi että juo liikaa viinaa. Meillä on asentajalle ollut työpaikka tarjolla jo pari vuotta. Aina kun joku löydetään niin parin kuukauden sisään jo joku toinen lähtee. Tietty jos ei sitten "voi" muuttaa pk-seudulle. Vaikka kyllä meidän palkalla vuokran maksaa.
 
Todellisuutta
[QUOTE="123";30402692]Meidän pikkukaupungissa on kans työttömyys tuota luokkaa, ja mollin sivuilta löytyy 37 työpaikkaa. Naapurikaupungista 75 kpl. Osa on joo sellaisia mihin tarvii kunnon koulutuksen, mutta iso osa on sellaista minne pääsee amistutkinnolla tai oletettavasti ihan ilman sitäkin.
Siivooja, mainostenjakaja, ulkoalueiden hoitaja, puistotyöntekijä, lehtimyyjä, haastattelija, myyjä, käsilumityöntekijä, "malli", varastotyöntekijä, keittiöapulainen jne jne.
Mutta toisaalta, eihän noista hirveästi palkkaa saa... Ja onhan osa ehkä vähän turhan raskasta... :rolleyes:[/QUOTE]

Työkkärin sivuilla on tasan yksi työpaikka ilmoitettuna omalla paikkakunnalla ja koulutus siihen vaaditaan eikä monellakaan ole siihen sopivaa koulutusta.

Että helppohan se on viisastella jos töitä löytyy, mutta joka paikassa sitä ei ole.
 
"123"
Työkkärin sivuilla on tasan yksi työpaikka ilmoitettuna omalla paikkakunnalla ja koulutus siihen vaaditaan eikä monellakaan ole siihen sopivaa koulutusta.

Että helppohan se on viisastella jos töitä löytyy, mutta joka paikassa sitä ei ole.
Jos on niin kuollut mesta ettei ole kuin yksi avoin työpaikka, eikä naapurikaupungeistakaan mitään löydy, niin ehkä se muutto ei ole niin huono ajatus sitten kuitenkaan?
 
Todellisuutta
[QUOTE="123";30402726]Jos on niin kuollut mesta ettei ole kuin yksi avoin työpaikka, eikä naapurikaupungeistakaan mitään löydy, niin ehkä se muutto ei ole niin huono ajatus sitten kuitenkaan?[/QUOTE]

Kyllä mulla on töitä, mutta tuon vain esille todellisuutta mitä monilla paikkakunnilla on. Olisi jo aika joidenkin tajuta, että ei töihin enää niin vain mennä kuten tehtiin joskus 20 vuotta sitten.

Eikä se muutto ole aivan niin yksinkertainen juttu jos on oma asunto/talo ja töissä olevan puoliso. Ei täällä myydä asuntoa/taloa niin vain vaan monet ovat olleet pitkään myynnissä. Ja jos puoliso on töissä niin pitäisikö hänen muuttaa muualle ja mahdollisesti joutua työttömäksi uudella paikkakunnalla. Jotkut (miehet pääasiassa) tekeekin sitten töitä viikot muualla ja viikonlopuksi palaa kotiin, mutta ei tuokaan ole kovin hääviä perhe-elämän kannalta.
 
Todella uskomaton tuo kela. Itse teen sijaisuuksia hoitoalalla. Olen jatkuvasti työtön työnhakija vaikka käytännössä olen melkein jatjuvasti työsä. Tienasin viime kuussa nettona 2400€ mutta olin vain kolme viikkoa töissä. Kela maksaa minulle ansiosidonnaista päivärahaa lapsikorotuksella viikolta tuon palkan lisäksi! Ei täysimääräisesti mutta maksaa jotain kuitenkin.

Mielestäni tuo on todella väärin! Jos saa palkkaa, niin annetaan vielä kun ihan joka päivä ei ole ollut työsuhteessa. Sitten joku asuu mökissä metsän keskellä nälissään ja kylmissään kun kela ei raski maksaa 600€/kk ihmiselle elämiseen...
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"Nimetön"
Miksei ihmiset vaan mene töihin, sillä tavalla sitä rahaa saa.
No työnhaku on toden totta aika haastavaa nykyään, mutta kyllä tää turha valittaminen alkaa hiljalleen ärsyttämään.

Valtio on paska, valtio holhoaa liikaa, valtio sitä ja tätä, on aivan liikaa byrokratiaa, mutta kappasta vaan; valtiolla onkin sitten joku velvollisuus ottaa kaikki syyt harteilleen ihan jokaisessa asiassa.

Ihmiset eivät sisäistä sitä, että valtiolla on vain ja ainoastaan velvollisuus taata _toimeentulo_, ei tehdä kenestäkään miljonääriä. Asunnon ja ruokaa saa jokainen haluava ja ketään ei jätetä pakkaseen jäätymään, ellei sitten oma ylpeys ei millään anna periksi tai halua väen vängällä törsätä rahansa muuhun kuin pakollisten menojen maksamiseen. Tupakka ja viina kun tuntuu olevan monelle "köyhällekin" niitä perusoikeuksia.
 

Yhteistyössä