Voi että risoo ihmisten TYHMYYS!

Siis lähinnä lasten liikenneturvallisuuteen liittyen!

Otantaa viikonlopulta:


- maantienopeudessa lapset heiluvat takapenkillä ilman turvavöitä

- lapsia kuljetetaan autossa etupenkillä, siis alle kouluikäisiä jotka eivät mitenkään selviä, jos airbag laukeaa

- etupenkillä kuljetetaan kahta lasta, ilman turvavöitä

- vauvaa kuljetetaan autossa sylissä

- lapsen pyöräilykypärän käytöstä ei huolehdita

- jos lapsella on pyöräilykypärä, aikuisella sitä ei ainakaan ole


Nämä siis tosiaan nähty nyt viikonlopun aikana, mä en vain tajua mitä näiden aikuisten päässä liikkuu?? Meillä ei ole koskaan ollut varaa ostaa parhaita lastenistuimia autoon tms, mutta sopivan kokoiset ja asianmukaiset istuimet on aina! Turvavyöt ovat aina kiinni. Aina pyöräillessä koko perheellä on kypärät.

Anopin mielestä mä olen mielipiteineni ihan hysteerinen, mitäs mieltä te muut olette?

 
Vieras on paras nimimerkki
Idiootteja ei voi auttaa.
Noin toimivat ovat niitä, jotka heräävät todellisuuteen aikaisintaan siinä vaiheessa, kun lapsi välinpitämättömän asenteen vuoksi vammautuu/heittää henkensä onnettomuudessa. Tosin silloinkin syyllistä haetaan luultavasti jostain ihan muualta... Surullista mutta totta.
 
Tärkeitä asioita jokainen noista, mutta mitään hysterisointia en voi sietää.

Itselläni ei oo kypärää mutta lapset käyttää kyllä aina. Kypärä ostoslistalla. Meidän alle kouluikäinen on istunu etupenkillä autossa, ja onpa vauvaakin kuljetettu muutaman kerran lyhyen matkan ilman penkkiä.
 
ss
No mä en jaksa sillai haukkua tyhmiksi ja kiihkota.
Maailmassa on todella ongelmia ja ihmisillä.
Kuten väkivaltaakin yms. Ja joskus tunnen voimakastakin vihaa, esimerkiksi.

Asiasta josta kirjoitat, en taida tuntea yhtä voimakkaasti kuin sinä.
Tekevät epätavallisesti, ovat ajattelemattomia, mutta... mitäs tehdä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Tärkeitä asioita jokainen noista, mutta mitään hysterisointia en voi sietää.

Itselläni ei oo kypärää mutta lapset käyttää kyllä aina. Kypärä ostoslistalla. Meidän alle kouluikäinen on istunu etupenkillä autossa, ja onpa vauvaakin kuljetettu muutaman kerran lyhyen matkan ilman penkkiä.

Sehän siinä onkin, että mun mielestä nämä on itsestäänselvyyksiä, eikä mun tarvitse olla niistä hysteerinen. Anoppi oli eri mieltä :kieh:

 
kommenttejani:
Voi että risoo ihmisten TYHMYYS!
Siis lähinnä lasten liikenneturvallisuuteen liittyen!

Otantaa viikonlopulta:


- maantienopeudessa lapset heiluvat takapenkillä ilman turvavöitä - tätä en hyväksy missään nopeuksissa, meillä on vyö kiinni kun auto edes liukuu!

- lapsia kuljetetaan autossa etupenkillä, siis alle kouluikäisiä jotka eivät mitenkään selviä, jos airbag laukeaa - meillä lapsi kulkee etupelkillä. Syy -> kaksi ovinen auto, turvatyyny kytketty pois.

- etupenkillä kuljetetaan kahta lasta, ilman turvavöitä - ei mitään järkeä!

- vauvaa kuljetetaan autossa sylissä - en hyväksy

- lapsen pyöräilykypärän käytöstä ei huolehdita - meillä huolehditaan tästä.

- jos lapsella on pyöräilykypärä, aikuisella sitä ei ainakaan ole - lapsellani on, itselläni ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kommenttejani::
- lapsia kuljetetaan autossa etupenkillä, siis alle kouluikäisiä jotka eivät mitenkään selviä, jos airbag laukeaa - meillä lapsi kulkee etupelkillä. Syy -> kaksi ovinen auto, turvatyyny kytketty pois.
.

Toki ymmärrän jos airbag kytketty pois, sittenhän tilanne on ok.. Tässä tapauksessa, jonka näin ( ja näen usein ) kyseessä on mun 5-v kummipoika ja äidiltään on varmistettu, että airbag toimii normaalisti. Lapsi istuu etupenkillä koska haluaa :headwall:
 
Ihmisten välinpitämättömyys on kyllä kamalaa. Meillä kaikki lapset kuljetetaan asianmukaisissa istuimissa ja kypärä on päässä pyöräillessä ihan meillä kaikilla. Kypärä on halpa henkivakuutus, jopa aikuisilla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja persvilkku:
Alkuperäinen kirjoittaja kommenttejani::
- lapsia kuljetetaan autossa etupenkillä, siis alle kouluikäisiä jotka eivät mitenkään selviä, jos airbag laukeaa - meillä lapsi kulkee etupelkillä. Syy -> kaksi ovinen auto, turvatyyny kytketty pois.
.

Toki ymmärrän jos airbag kytketty pois, sittenhän tilanne on ok.. Tässä tapauksessa, jonka näin ( ja näen usein ) kyseessä on mun 5-v kummipoika ja äidiltään on varmistettu, että airbag toimii normaalisti. Lapsi istuu etupenkillä koska haluaa :headwall:
En luottaisi tuohonkaan. Se airbag voi laueta silti.
 
omituinen ilmiö!
Niille, jotka itse eivät käytä pyöräillessä kypärää: Tajuatte varmaan esimerkin voiman? Lapsi alkaa ajatella, että kypärä on pikkulasten juttu, ja kunhan vähän isommaksi kasvaa ei hänenkään tarvitse sitä käyttää!

Oman lapsen loukkaantuminen onnettomuudessa siksi, että kypärää ei käytetty, satuttaa varmaan vanhempaa lapsen iästä riippumatta. Ei ole mitään järkeä antaa lapselle sitä käsitystä, että jos teini tai aikuinen lyö kaatuessaan päänsä kiveen, se ei haittaa yhtä paljon kuin lapsilla.
 
Huom harmaana
Jep. Tuohon lapsen matkustamiseen etupenkillä sen verran että perjantaina päiväkodilla yksi äiti (jota pidän fiksuna ja hyvin lapsista huolehtivana ihmisenä) haki lapsiaan. lapsilla ikää 3 v ja 5 v.
Lapsille tuli parkkipaikalla riitaa siitä että kuka istuu etupenkillä. Äiti totesi että tänään on L:n vuoro istua etupenkillä. Ihan tavallinen auto kyseessä, suht uusi ja takapenkillä varmasti tilaa molemmille...
Pienempi lapsista kömpi etupenkille, äiti laittoi oven kiinni ja auto lähti. Sitä en tiedä oliko lapsi edes vöissä.

Ei vaan ymmärrä.
 
Näin on!
Näin 70-lukulaisena kakarana täytyy välillä oikasti ihmetellä, miten sitä onkaan selvinnyt hengissä aikuiseksi.

Ai mikä turvavyö Datsunissa, roituttiin siskon kanssa siinä keskellä. Pyöräiltiin kesät talvet, ai mikä turvakypärä. Juu, juu, liikennemäärät on kasvaneet monenkertaisesti tuon kultaisen lapsuuden jälkeen Espoossakin.

Mä kävin tässä kesällä tutustumassa Tyrvään vanhan kirkon uusiin maalauksiin. Oli opastus oikein. Opas moneen kertaan varoitteli osumasta niihin maalauksiin. Eikö siinä sitten pari 60-vuotiasta katsonut asiakseen nojailla reippaasti seinämiin, missä nämä maalaukset oli. Muut kurkisteli sen ihmisen taakse nähdäkseen kuvan....
 
:(
Miulle tuo pyöräilykypärä on nykyään aina päässä. Sanotaanko, että lähipiirin esimerkin vuoksi. Yksi ajoi auton kanssa yhteen, seurauksena vakava aivotärähdys ja avohaava päähän (iso arpi on nykyään hiukseton). Yksi arvioi väärin jarrutusmatkansa alamäessä ja kaatumisen seurauksena liukui rekan alle (4kk koomassa ja päälle pitkä kuntoutus). Yksi kaatui ohiajavan rekan ilmavirran voimasta, aivotärähdys ja muita ruhjeita.

Eihän kypärä kaikkilta vammoilta pelasta, mutta eipä tarvi jälkikäteen miettiä, entä jos...
 
kyllä
Listaan voi lisätä sen, että lapselle ostetaan upea 1000? pyörä, jolla lapsi sitten ajelee syyspimeillä ilman valoja. Tai hehkutettavan kallis haalari, jossa ei pienintäkään heijastavaa kohtaa. Tyhmiltä vanhemmilta loppuu rahat aina kriittisessä paikassa?!
 
Mrr
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
- Hääkyltti moottoritiellä. Ei moottoritielle saa pysähtyä!
- Peruutetaan moottoritien liittymässä koska huomataan että hups, väärä liittymä. Äly hoi!
- Ajetaan ylinopeutta ja kun huomataan kamera, väistetään sitä vastaantulevien kaistalle :eek: Oli meinaan lähellä ettei tullut ketjukolaria, kun vaistomaisesti löin jarrut pohjaan, kun vastaan tuleva auto loikkas samalle kaistalle 100m päässä. Onneksi oli 50 alue ja oma ajonopeus rajotuksen mukainen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Näitä videoita täytyis enemmän näyttää nuorison keskuudessa. Siis niitä jotka on aitoja. Jotenkin puistattaa. Ei moni nuori tajua sitä miten rusinaksi se peltikottero menee kun siihen pamahtaa vaikka 80 kilsan tuntivauhdilla toinen peltikottero..
Pöyristyttävää katseltavaa.. ja ei voi kuin toivoa ettei itse joudu kokemaan tuollaista todellisuudessa.
 

Yhteistyössä