Voi p.erse! Niitä on taas!

toukkatoukkanenenen
Meillä niitä on ollut jo niin pitkään ettei enää jaksa hetkauttaa. Asumme 40-luvulla rakennetussa talossa. Täällä on jo kerran myrkytetty aikoja sitten. Ainoa harmi niissä on se, että jos on vähänkin sotkuista/lojuu vaatteita lattialla niin niitä on heti siellä ja niitä on yököttävää siivota pois. Ei niistä vanhoissa taloissa oikein eroon meinaa päästä, valitettavasti. Toisaalta on ihan luonnollista että ihminen tekee ekolokeroita jonne sijoittuu sitten tuollainen pikkumato. Eihän se varsinaisesti tuota mitään häiriötä, muita kuin suurina määrinä saattaa vaatteet pilata, muuten lähinnä vaan esteettinen haitta.
 
"iipi"
Alkuperäinen kirjoittaja minä;21105260:
Toivottavasti joku osaa vastata.. Muutin n. kk sitten sellaseen kerrostaloyksiöön, ja kerran siivotessani huomasin että ikkunan välissä oli varmaan 5 sellaista suht pientä ja ohutta ruskeaa toukkaa. Noh, ajattelin että jostain puusta tippunut kun siin ikkunan ees niitä on. No löysin sitten vaatekaapistani farkuista samanlaisen! (YÄK!!!) ja näin muutaman myös lattialistassa. Pari krt olen nähnyt myös pienen, ruskean kovakuoriaisen. (osaa ilmeisesti lentää..) Mietin tässä vaan, että mitä helvettiä mä teen ja mitä ne on? :/ Todella ällöttävää, kun joutuu koko ajan vilkuileen ympärilleen! Ei niitä kyllä joka päivä näy, että voisiko hävitä itsestään? Kellään kokemusta samanlaisista? Kiitos etukäteen!
Onnea :flower: teillä taitaa olla turkiskuoriaisia
 
mistä niitä myrkyttäjiä voi tilata (varsinas-suomi). meillä 40-luvulla rakennettu omakotitalo, ja aattelin et jos vaik varoiks myrkyttäis, ei ole kyllä varstaan tullut kuin muutama sellanen vyökuoriainen vai mikä se nyt oli.. mut varmaan on muitakin.. :(
 
meillä juoksee suihkuhuoneessa sellasia sokeritoukan näkösiä ötököitä mut kokonaan valkoisia.. onks neki sokeritoukkia kummiski? ku jostain luin et sokeritoukka muuttuu valkoseks kuollessaan mut noi on ihan eläviä...
ja sit meillä on tuolla kuiva-ainekaapissa sellasia pieniä mustia ötököitä, jotka menee aina jauhopurkkiin tai tms. ja sit niitä on joskus vessan lattiallaki..
Osaaks kukaan sanoa mitä noi on? :(
 

Yhteistyössä