Voi tauti, miten hyvää jauheliharisottoa tein!

"kotikokki"
[QUOTE="vieras";26222922]ei hyvää päivää... eihän tuo nyt sitä oikeaa risottoa ole joo, mutta kyllähän kaikki nyt tietää että tuollaista mössöä yleensä "kotiruokakielessä" risotoksi kutsutaan. Ei ehkä italialaiselle huippukokille kannata mennä mainostamaan tekelettään risottona, mutta kyllä kaksplussan kotimammat varmaan tietävät että kyseistä ruokaa kotiruokaa kutsutaan risotoksi, vaikkei se sitä virallisesti olekaan.
Ja sinulle, "kotikokki", eipä tuo sinunkaan risottoreseptisi nyt ihan mistään kovin hyvästä päästä ollut. Missä oli parmesan, joka on tärkeä osa risottoa? Yleensä käytetään myös valkoviiniä.[/QUOTE]

En minä mikään huippukokki väitä olevanikaan. Ihan tällainen Kotikokki vaan. Mutta omassa ruoassani ainakin riisi on oikeanlaista ja se kypsennetään, kuten risotto pitää kypsentää.

Mitä noihin muihin tulee, niin parmasan raastetaan meillä tämän ruokalajin päälle (sitä ei siis ole itse risotossa). Ja valkoviiniä en halua käyttää lasten ruokaan (vaikka toki tiedän, että alkoholi siitä haihtuu pois kypsentäessä)
 
[QUOTE="sondersson";26223144]Mistäs tämmönen tampio ois niin tajunnu tehä :( Sama meno jatkuu vaan, nytkin syön moussakaa jossa ei ole munakoisoa :ashamed:[/QUOTE]

Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.

Voin kyllä tunnustaa että täälläkin syödään ja tehdään moussakaa ilman munakoisoa, sillä me kauheat barpaarit emme pidä siitä.

Mitäs vielä.. Meillä syödään kyllä usein ruokia jotka eivät varmasti ole niiden oikeiden nimien arvoisia, mut ne on niin hyviä kun muokkaa oman maun mukaiseksi.
Häpäistään koko ruokakulttuuri kyllä!
 
"vieras"
[QUOTE="StiNa";26223159]Tää on hämmentävin ketju aikoihin... Yksi kertoo tehneensä hyvää ruokaa ja sitten tulee paskaa niskaan niin ettei sateenvarjo pysy ehjänä. Mikä ihmisiä netissä vaivaa...? Ois aika karua jos toteis jotain tuollasta vaikka työpaikalla ja työkaverti alkais ympärillä huutaa: "Ei tuo ole risottoa, et kyllä ole mistään Italiasta kotoisin, MINÄ en syötä lapsilleni natriumglutamaattia, soittelet sä miehelles!?" Psykedeelistä :D

p.s.Mulle maistusi hyvin kyseinen pizza vai laatikko vai mikäseoli :D[/QUOTE]

kiitos mielikuvasta :D tällä palstalla on kyllä meno sellaista että päivän parhaat naurut ainakin saa...En sitten tiedä onko siihen nauruun hirveästi aihetta, kun ottaa huomioon että keskustelijat ovat suomen tulevaisuuksien äitejä.....
 
[QUOTE="StiNa";26223159]Tää on hämmentävin ketju aikoihin... Yksi kertoo tehneensä hyvää ruokaa ja sitten tulee paskaa niskaan niin ettei sateenvarjo pysy ehjänä. Mikä ihmisiä netissä vaivaa...? Ois aika karua jos toteis jotain tuollasta vaikka työpaikalla ja työkaverti alkais ympärillä huutaa: "Ei tuo ole risottoa, et kyllä ole mistään Italiasta kotoisin, MINÄ en syötä lapsilleni natriumglutamaattia, soittelet sä miehelles!?" Psykedeelistä :D

p.s.Mulle maistusi hyvin kyseinen pizza vai laatikko vai mikäseoli :D[/QUOTE]

Tämä palsta ei petä koskaan! :flower:
 
"vieras"
[QUOTE="kotikokki";26223188]En minä mikään huippukokki väitä olevanikaan. Ihan tällainen Kotikokki vaan. Mutta omassa ruoassani ainakin riisi on oikeanlaista ja se kypsennetään, kuten risotto pitää kypsentää.

Mitä noihin muihin tulee, niin parmasan raastetaan meillä tämän ruokalajin päälle (sitä ei siis ole itse risotossa). Ja valkoviiniä en halua käyttää lasten ruokaan (vaikka toki tiedän, että alkoholi siitä haihtuu pois kypsentäessä)[/QUOTE]

tee miten haluat, mutta oikeassa risotossa parmesania lisätään myös itse risoton joukkoon. Oikeaa koostumusta on lähes mahdotonta saada ilman parmesania joukossa.
 
[QUOTE="vieras";26223191]kiitos mielikuvasta :D tällä palstalla on kyllä meno sellaista että päivän parhaat naurut ainakin saa...En sitten tiedä onko siihen nauruun hirveästi aihetta, kun ottaa huomioon että keskustelijat ovat suomen tulevaisuuksien äitejä.....[/QUOTE]

Kyllä se on niin että ainakin meidän lasten tulevaisuus on heitetty kankkulan kaivoon, kun en osaa edes kutsua ruokia niiden oikeilla nimillä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TäysinHurahtanut;26223215:
Kyllä se on niin että ainakin meidän lasten tulevaisuus on heitetty kankkulan kaivoon, kun en osaa edes kutsua ruokia niiden oikeilla nimillä.
joo, teidän lapset on varmasti tulevaisuuden pekka-eerikkejä. Tarkoitin nyt lähinnä näitä "ei se hei oo risotto ku siin ei oo oikeeta riisii tai ainakaan mä en usko et sulla ois oikeeta riisii vaik et sä kyllä oikeestaan ees kertonut mitä riisii sä käytit"- tyyppien jälkikasvuja.
 
[QUOTE="vieras";26223238]joo, teidän lapset on varmasti tulevaisuuden pekka-eerikkejä. Tarkoitin nyt lähinnä näitä "ei se hei oo risotto ku siin ei oo oikeeta riisii tai ainakaan mä en usko et sulla ois oikeeta riisii vaik et sä kyllä oikeestaan ees kertonut mitä riisii sä käytit"- tyyppien jälkikasvuja.[/QUOTE]

Juu kyllä mää ymmärsin :)
 
"kotikokki"
[QUOTE="vieras";26223208]tee miten haluat, mutta oikeassa risotossa parmesania lisätään myös itse risoton joukkoon. Oikeaa koostumusta on lähes mahdotonta saada ilman parmesania joukossa.[/QUOTE]

Jaa??? Sain Italialaiselta ystävältäni IHANAN tattirisoton ohjeen. Ei siinäkään parmasaania tule muuten kuin lastuina risoton päälle. Ja yhdessä kun sitä tehtiin, niin väitänpä että ei sen lähempänä oikeaa koostumusta enää voi olla kuin meidän lopputulos oli :D (enemmän kyllä varmasti ystäväni ansiota kuin minun)
 
"vieras"
[QUOTE="StiNa";26223159]Tää on hämmentävin ketju aikoihin... Yksi kertoo tehneensä hyvää ruokaa ja sitten tulee paskaa niskaan niin ettei sateenvarjo pysy ehjänä. Mikä ihmisiä netissä vaivaa...? Ois aika karua jos toteis jotain tuollasta vaikka työpaikalla ja työkaverti alkais ympärillä huutaa: "Ei tuo ole risottoa, et kyllä ole mistään Italiasta kotoisin, MINÄ en syötä lapsilleni natriumglutamaattia, soittelet sä miehelles!?" Psykedeelistä :D

p.s.Mulle maistusi hyvin kyseinen pizza vai laatikko vai mikäseoli :D[/QUOTE]

:LOL: :LOL: Ei tsiisus mikä ketju Ja onko pakko siis olla italialainen voidakseen syödä risottoa? :D :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26223868]:LOL: :LOL: Ei tsiisus mikä ketju Ja onko pakko siis olla italialainen voidakseen syödä risottoa? :D :D[/QUOTE]

Siis kyllä! Jos väität syöneesi risottoa joka ei ole ohjeiden mukainen olet valehteleva paska joka kerjää vertä nenästään, eikä osaa kutsua ruokia niiden oikeilla nimillä.

ps. minä söin tänään myös risottoa jossa oli tonnikalaa ja ihan tavan riisiä. Kyllä maistui!!!
 
Siis apua voi ei.... mua on salakavalasti ja alhaisesti johdettu harhaan ja manipuloitu jo ala-asteelta saakka. Asioita pimitetty ja valehdeltu kun koulussa ammoin tarjottiin "riisimössöä" joka ulkokultaisesti ja tekopyhästi oli nimetty RISOTOKSI :O

Mä en ehkä toivu tästä.

Laittasko muuten joku päivä risottoa.. tai siis "risottoa"...tai mitä se oli...:confused:
 
keittiömestari
[QUOTE="vieras";26223208]tee miten haluat, mutta oikeassa risotossa parmesania lisätään myös itse risoton joukkoon. Oikeaa koostumusta on lähes mahdotonta saada ilman parmesania joukossa.[/QUOTE]

Tää risotto-viisastelu on ihan naurettavaa, mutta mun on nyt ihan pakko itsekin sitä harrastaa. Ei parmesan ole mitenkään pakollinen osa risottoa. Just tein parsa-mascarponerisottoa, enkä laittanut sinne parmesania, eikä se olisi siihen sopinutkaan.
Mutta mä oonkin niin pro, että saavutin tuon täydellisen koostumuksen silti.
Itsekin muuten teen joskus broileri-he-ma-pa-risottoa, ja sekin on ihan jees ;-)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä;26224514:
Nyt muakin alkaa ihmetyttää ap. Ei tuo tosiaan risottoa ole.

Enhän minäkään sano viiniä olueksi.
Ai että. Ihmettele nyt siinä sitten. Voi ihmetys. Meneekö koko ilta ihmetellessä? Onhan tuo nyt ihmettelemisen arvoinen, voi ihme sentään. Ap meni ja tuunasi risottoa. Ihme touhua. Että ihan risottoa tuunasi.

OMG.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26224529]Ai että. Ihmettele nyt siinä sitten. Voi ihmetys. Meneekö koko ilta ihmetellessä? Onhan tuo nyt ihmettelemisen arvoinen, voi ihme sentään. Ap meni ja tuunasi risottoa. Ihme touhua. Että ihan risottoa tuunasi.

OMG.[/QUOTE]

Eikä siinä vielä kaikki, hän kehtaakin kutsua laittamaansa ruokaa risotoksi. Se jos jokin on häväistys kaikkia aitoja risottoja kohtaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TäysinHurahtanut;26223075:
Kyllä kestän, mutta kaikki veemäiseen sävyyn tulleet menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Mitä väliä sillä on oliko tekemäni ruoka aivan oikein italialaisittain tehty risotto vai ei?
Katsos kun täällä meillä päin sen kaltaista ruokaa yhä edelleenkin kutsutaan risotoksi ja tullaan kutsumaan jatkossakin. Oli se sitten aivan oikeaa risottoa tai ei.
Meille se on, ja se riittää :)
Mikset kutsu sitä sitten esim. paellaksi?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26223868]:LOL: :LOL: Ei tsiisus mikä ketju Ja onko pakko siis olla italialainen voidakseen syödä risottoa? :D :D[/QUOTE]

Ei, mutta sitten tehdään ko. ruokalaji oikein =)
 
Öh,
[QUOTE="sondersson";26223106]Ei hitto taas mikä meininki täällä on :D Mä sain kerran kauheet raivarit niskaani kun olin laittanut marjarahkaan rahkan sijasta kermaviiliä ja silti kehtasin sanoa sitä marjarahkaksi :D[/QUOTE]

no yäks! Vahingossako laitoit?
 
"vieras"
"Mä teen usein karjalanpaistia, mut mä tuunaan sitä ja laitan joukkoon tomaattimurskaa, ananasta ja herne-maissi-paprikaa ja tarjoan makarooonin kanssa. Hyvää siitä tulee, ja kyllä sitä meillä päin vaan kutsutaan karjanlanpaistiksi."
 
Siis apua voi ei.... mua on salakavalasti ja alhaisesti johdettu harhaan ja manipuloitu jo ala-asteelta saakka. Asioita pimitetty ja valehdeltu kun koulussa ammoin tarjottiin "riisimössöä" joka ulkokultaisesti ja tekopyhästi oli nimetty RISOTOKSI :O

Mä en ehkä toivu tästä.

Laittasko muuten joku päivä risottoa.. tai siis "risottoa"...tai mitä se oli...:confused:
Meilläkin koulussa oli kanarisottoa, eikä varmasti oltu ns. oikealla tavalla valmistettua ja olen siitä lähtien kutsunut samanlaisia ruokia risotoiksi. Eli pitänee syyttää koulun ruuanvalmistajia, että he ovat vieneet minua harhaan tuon ruuan nimellä jo ala-asteelta asti. : /

Ap:n ruoka kuulosti kyllä todella herkulliselta. Itse en saa koskaan tarpeeksi makua noihin ns. riisi-jauheliharuokiin. (Pitää varoa, että ei enää koskaan käytä sanaa risotto, ettei vain joku vedä hernettä nenään.)
 

Yhteistyössä