Voi vi**u saa***a!!! Ja kaikki kaverit siihen päälle!

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
mulla leikattiin selkä joulukuussa ja se epäonnistui ja välilevyyn jäi hermokudosta ja olen nyt kipeämpi kuin enne leikkausta. mulle työnnettiin kanssa 3 eri reseptiä kouraan et syöppä noita nyt aluksi 2kk, esim just lyricaa. söin puolitoista viikkoa ja sitte lopetin, ihan järetöntä syöttää ihminen täyteen kipulääkkeitä :kieh: :headwall:
nyt olen ilman särkylääkkeitä ja jos kipu yltyy pääsemättömäksi menen kipupiikille päivystykseen. tsemppiä :hug:
Lyrica nimenomaan on hyvä hermovaurion ja siitä johtuvan kivun hoidossa, sillä on mahdollista saada tilanne korjattua. Särkylääkkeillä ja kipupiikeillä saa vaan tilapäisen helpotuksen. Omakohtaista kokemusta on.
mut kun en halua syödä päätä sekoittavia lääkkeitä, autollakin pitäisi ajaa ja lapsetkin hoitaa. mielummin kärsin ja käyn sitte tarvittaessa hakemassa sen kipupiikin. näistä kivuista jo kohta 2 vuotta kärsinyt :/
Ymmärrän kyllä. Aina ei vaan oo vaihtoehtoja.. Mä oon kärsiny kroonisesta pahasta kivusta jo 13 vuotta, ei se herkkua ole. Mutta kyllä ne lääkkeet ottaa jos niiden ansiosta pystyy jotenkin edes toimimaan.

Mä itte oottelen leikkausta ja lääkityksenä kipulaastari ja tarvittaessa naikkarin osastolle kivunhoitoon.. :/

 
Sira
Alkuperäinen kirjoittaja 420:
yyh, älkää viittikö pumpata itseänne täyteen jotain masennus ja mielialalääkkeitä jos teihin sattuu fyysisesti. Mä olen syönyt 9vuotta erilaisia mielialalääkkeitä ihan syystä, mutta oon jokaisesta eri merkistä muuttunut persoonaltani täysin toiseksi ihmiseksi. En suosittele kenellekään päänsä jumittamista synteettisillä psyykelääkkeillä, varsinkaan jos siihen ei oikeesti aivojen kannalta ole mitään syytä. Syökää sitten mielummin niitä opiaattipohjaisia särkylääkkeitä, tai jos uskallatte, koittakaa saada resepti lääkekannabikseen, se on ainoa luonnollinen kipulääke, josta ei tule vieroitusoireita tai psyykkisiä haittavaikutuksia, ja se oikeasti auttaa varsinkin hermokipuihin, ja myös monenlaiseen muuhun vaivaan.
Kas kun et heroiiniä suosittele?
 
Pim
Te joilla kilpirauhaslääkitys. Onko asia testeillä todettu kun ainakin joku sanoi, ettei meinannut oikeaa lääkitystä irrota. Eli siis eikö suostuttu ottamaan kilpirauhaskokeita vai eikö niissä ollut mitään pielessä?

Itselläni tyypilliset vajaatoiminnan oireet, mutta kokeissa ei näy, siksi kysyn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
420:lle :siis miun mielestä kun ei pitäs mitään lääkettä ees käyttää.Panacodin pitkäaikanen käyttö pitää yllä tulehdussairautta(esim.keuhkoissa),tramalin pitkäaikainen käyttö teettää vaan lisää kipua eli ei noista opiaateista oo kuin hetkelliseen apuun.Pitäähän nyt sairauden/kipujen syy selvittää eikä tunkee kaikenmualiman pillereitä naamaan potilaille...Suomalainen terveydenhuolto tuppaa olemaan tuota pilleriä naamaan-tyyliä eikä kivuille syytä-meininkiä!
Kuinkas Panacod nyt keuhkoihin vaikuttaa? Ja millä perusteella Tramal lisää kipua? Lääkeasioista voidaan puhua vain yksilötasolla, koska ne vaikuttaa yksilöllisesti.

Panacod ei ole tulehduskipulääke ollenkaan. Tramal voi aiheuttaa käyttäjälle pahoinvointia, jonka takia sitä ei voida käyttää. Samoin kuin Tramalia ei voida käyttää tiettyjen lääkkeiden kanssa.

Tottakait pitää selvittää kivun syy, mutta vaikka se kipu selviääkin, niin välttämättä sille ei ole muuta tehtävissä kuin antaa esim. ns. mielialalääkettä kipukynnyksen nostoon ja elämänlaadun parantamiseen.

Nykyaikaiset ns. mielialalääkkeet ovat aika monivaikutteisia ja turvallisia. Ne eivät muuta persoonallisuutta yleensäkään. Jos yksi mielialalääke ei vaikuta, niin sitten pitää kokeilla toista.

Minusta on typerää, että joku lähtee mustamaalaamaan lääkettä, joka ei hänelle itselleen sopinut, joka voi sitten sopia monelle muulle.

Heavyfreak
tuossa kertoikin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
mulla leikattiin selkä joulukuussa ja se epäonnistui ja välilevyyn jäi hermokudosta ja olen nyt kipeämpi kuin enne leikkausta. mulle työnnettiin kanssa 3 eri reseptiä kouraan et syöppä noita nyt aluksi 2kk, esim just lyricaa. söin puolitoista viikkoa ja sitte lopetin, ihan järetöntä syöttää ihminen täyteen kipulääkkeitä :kieh: :headwall:
nyt olen ilman särkylääkkeitä ja jos kipu yltyy pääsemättömäksi menen kipupiikille päivystykseen. tsemppiä :hug:
Lyrica nimenomaan on hyvä hermovaurion ja siitä johtuvan kivun hoidossa, sillä on mahdollista saada tilanne korjattua. Särkylääkkeillä ja kipupiikeillä saa vaan tilapäisen helpotuksen. Omakohtaista kokemusta on.
mut kun en halua syödä päätä sekoittavia lääkkeitä, autollakin pitäisi ajaa ja lapsetkin hoitaa. mielummin kärsin ja käyn sitte tarvittaessa hakemassa sen kipupiikin. näistä kivuista jo kohta 2 vuotta kärsinyt :/
Siis sait Lyricasta psyykkisiä haittoja?
Ikävää =/

Itse en onneksi saanut, tehokas ollut kaikkeen kipuun; kroonisesta niskajännityksestä migreeniin ja hermokipuun (pää, alapää jne).
en saanut silleen kait psyykkisiä, mut tuntu kun ois ollut pienessä hiprakassa koko ajan ja eipä se onnistu kun kumminkin autollakin pitää ajaa kun asutaan maalla. en mä tänne 4 seinän sisälle ala jäämään. ja olen muutenkin niin "huono" syömään vahvoja lääkkeitä

:snotty: ja sithän lekurit ihmettelee kun kirjoittasivat vaikka mitä mutkun en ota :xmas:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
mulla leikattiin selkä joulukuussa ja se epäonnistui ja välilevyyn jäi hermokudosta ja olen nyt kipeämpi kuin enne leikkausta. mulle työnnettiin kanssa 3 eri reseptiä kouraan et syöppä noita nyt aluksi 2kk, esim just lyricaa. söin puolitoista viikkoa ja sitte lopetin, ihan järetöntä syöttää ihminen täyteen kipulääkkeitä :kieh: :headwall:
nyt olen ilman särkylääkkeitä ja jos kipu yltyy pääsemättömäksi menen kipupiikille päivystykseen. tsemppiä :hug:
Lyrica nimenomaan on hyvä hermovaurion ja siitä johtuvan kivun hoidossa, sillä on mahdollista saada tilanne korjattua. Särkylääkkeillä ja kipupiikeillä saa vaan tilapäisen helpotuksen. Omakohtaista kokemusta on.
mut kun en halua syödä päätä sekoittavia lääkkeitä, autollakin pitäisi ajaa ja lapsetkin hoitaa. mielummin kärsin ja käyn sitte tarvittaessa hakemassa sen kipupiikin. näistä kivuista jo kohta 2 vuotta kärsinyt :/
Siis sait Lyricasta psyykkisiä haittoja?
Ikävää =/

Itse en onneksi saanut, tehokas ollut kaikkeen kipuun; kroonisesta niskajännityksestä migreeniin ja hermokipuun (pää, alapää jne).
en saanut silleen kait psyykkisiä, mut tuntu kun ois ollut pienessä hiprakassa koko ajan ja eipä se onnistu kun kumminkin autollakin pitää ajaa kun asutaan maalla. en mä tänne 4 seinän sisälle ala jäämään. ja olen muutenkin niin "huono" syömään vahvoja lääkkeitä

:snotty: ja sithän lekurit ihmettelee kun kirjoittasivat vaikka mitä mutkun en ota :xmas:
Mulle tuli alussa sama haitta mutta meni ohitse...
Ja itse tossa mietin, että ihan pakko ottaa joitain sivuoireita, kunhan saan kivut pois (makasin kaiket päivät kivun vuoksi)... että vaikka lihon jonkun verran, horjun, kunhan kivut lähtee.
 
mul on sama tilanne, pakko ottaa lääkkeitä jos meinaa mitää tehdä. Siinä vaihees ku kipu on niin kovaa että taju saattaa lähtee ni kyl siihen lääkkeitä ottaa, oli sit kuin vahvat lääkkeet vaan tai tulkoot mitkä tahansa sivarit.. Ei siinä mieti muuta ku sitä et miten sais ees jonkinlaista helpotusta.
 
akka
Mulla fibromyalgia ja ihan hirveät kivut,olen täysin rampa,en edes kahtasataa metriä kykene kauppakassia kantamaan kotiin kun kyynerpäät ja ranteet on niin kipeät.Nukun kolmisen tuntia aamuyöstä,sitten pilkin pitkin päivää kun säryiltä ei saa nukutuksi.
Paino noussut vuoden aikana 12 kiloa.
Triptyliä määrättiin,ei auta kipuihin yhtään.
Työkkäri painostaa orjatyöhön,niiden mielestä mulla on asennevamma ja lääkärin mielestä mä en sairaslomaa tarvi kun en työssäkään ole.
Liikkua pitäis vaan milläs liikut kun kävellä ei säryiltä voi ja pyöräillä ei voi kun ei kykene pitämään käsiä pyöränsarvissa.Itse ei saa limupulloa,mehupulloa,säilykepurkkia,pesuainepurkkia auki ja paistinpannua voi käsitellä vain niin että pitää molemmilla käsillä kiinni.
Kun imuroi ja moppaa,kestää kaksi tuntia että kädet lakkaa vatkaamasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rhiannon:
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
420:lle :siis miun mielestä kun ei pitäs mitään lääkettä ees käyttää.Panacodin pitkäaikanen käyttö pitää yllä tulehdussairautta(esim.keuhkoissa),tramalin pitkäaikainen käyttö teettää vaan lisää kipua eli ei noista opiaateista oo kuin hetkelliseen apuun.Pitäähän nyt sairauden/kipujen syy selvittää eikä tunkee kaikenmualiman pillereitä naamaan potilaille...Suomalainen terveydenhuolto tuppaa olemaan tuota pilleriä naamaan-tyyliä eikä kivuille syytä-meininkiä!
Kuinkas Panacod nyt keuhkoihin vaikuttaa? Ja millä perusteella Tramal lisää kipua? Lääkeasioista voidaan puhua vain yksilötasolla, koska ne vaikuttaa yksilöllisesti.

Panacod ei ole tulehduskipulääke ollenkaan. Tramal voi aiheuttaa käyttäjälle pahoinvointia, jonka takia sitä ei voida käyttää. Samoin kuin Tramalia ei voida käyttää tiettyjen lääkkeiden kanssa.

Tottakait pitää selvittää kivun syy, mutta vaikka se kipu selviääkin, niin välttämättä sille ei ole muuta tehtävissä kuin antaa esim. ns. mielialalääkettä kipukynnyksen nostoon ja elämänlaadun parantamiseen.

Nykyaikaiset ns. mielialalääkkeet ovat aika monivaikutteisia ja turvallisia. Ne eivät muuta persoonallisuutta yleensäkään. Jos yksi mielialalääke ei vaikuta, niin sitten pitää kokeilla toista.

Minusta on typerää, että joku lähtee mustamaalaamaan lääkettä, joka ei hänelle itselleen sopinut, joka voi sitten sopia monelle muulle.

Heavyfreak
tuossa kertoikin :hug:
Panacodissa on parasetamolia joka on tulehduskipulääke johon on lisätty kodeiinia?!,tuoteselosteessa selvii kuhan katot!
Ja Tramali on oikeesti hirveetä myrkkyä,ite tiijän ku jouduin vetää maximiannoksia puoltoistavuotta.Mie olin luuta ja nahkaa enkä nukkunu ollenkaan :ashamed:
Mie en ole mustamaalannut lääkkeitä vaan tuonut oman kokemuksen muille tiedoksi!
 
tsemppiä!
Alkuperäinen kirjoittaja Venlakoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
No ei oo enää reilua siun kohalla!Koita jaksella ja voimahali :hug:
Kiitos :hug:

Toivon varpaat ristissä et toi auttas. Alkaa olla jo sisuskalut sontana noitten kaikkien lääkkeitten kokeluiden jälkeen ja ite myös tässä "kierteessä" ollut vuosia, joten ois kiva, jos jokin oikeesti auttas. Välillä pahempi, välil parempi. Sairaalassa viime jaksolla vaan todettiin, että ne on kroonisia kipuja ja ei auta kun särkylääkkeet. :whistle:

Tukka on lähteny ja paino noussu 14kg puolen vuoden aikana, vaikka en syö juuri mitään. :headwall:
niin kyllähän se tukka lähtee kun ei syö mitään ja lääkepöhö lihottaa :/
 
420
Alkuperäinen kirjoittaja Sira:
Alkuperäinen kirjoittaja 420:
yyh, älkää viittikö pumpata itseänne täyteen jotain masennus ja mielialalääkkeitä jos teihin sattuu fyysisesti. Mä olen syönyt 9vuotta erilaisia mielialalääkkeitä ihan syystä, mutta oon jokaisesta eri merkistä muuttunut persoonaltani täysin toiseksi ihmiseksi. En suosittele kenellekään päänsä jumittamista synteettisillä psyykelääkkeillä, varsinkaan jos siihen ei oikeesti aivojen kannalta ole mitään syytä. Syökää sitten mielummin niitä opiaattipohjaisia särkylääkkeitä, tai jos uskallatte, koittakaa saada resepti lääkekannabikseen, se on ainoa luonnollinen kipulääke, josta ei tule vieroitusoireita tai psyykkisiä haittavaikutuksia, ja se oikeasti auttaa varsinkin hermokipuihin, ja myös monenlaiseen muuhun vaivaan.
Kas kun et heroiiniä suosittele?
niin siis heroiini on opiaattien johdannainen.. enkä mä oikeastaan opiaatteja suositellut, vaan lääkekannabista.
 
Olen saanut sikapiikin, mutta tää kaikki alkoi paljon ennenkuin possupiikkiä oli keksitty.
On tehty maksa ja munuaiskokeita ja arvot on kuulema vielä nippanappa turvallisella alueella. Mutta niistä kokeista alkaa taas olla kuukausia.
Koulu pitäis aloittaa muutaman kuukauden päästä, mutta ei minusta ole tässä kunnossa tekemään mitään!

Musta se kertoo paljon tilanteesta, että ennen olin kova käymään ulkona ystävien kanssa, vuosia sitten monesti kuukaudessa, sit väheni kerran kahessa kuussa ja nykyään en käy lainkaan, en kertakaikkiaan pysty! Sillä ei ole minulle mitään merkitystä, mutta pelkään koska tulee päivä etten jaksa/pysty nousemaan lasten kanssa, nykyisinkin se on jo työn ja tuskan takana, hiki valuu kun ajattelenkin, että joudun nousemaan jaloilleni.

Just käytiin lasten kanssa uimahallissa, se on ainut paikka missä ei särje, nimittäin vesi :heart:
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Rhiannon:
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
420:lle :siis miun mielestä kun ei pitäs mitään lääkettä ees käyttää.Panacodin pitkäaikanen käyttö pitää yllä tulehdussairautta(esim.keuhkoissa),tramalin pitkäaikainen käyttö teettää vaan lisää kipua eli ei noista opiaateista oo kuin hetkelliseen apuun.Pitäähän nyt sairauden/kipujen syy selvittää eikä tunkee kaikenmualiman pillereitä naamaan potilaille...Suomalainen terveydenhuolto tuppaa olemaan tuota pilleriä naamaan-tyyliä eikä kivuille syytä-meininkiä!
Kuinkas Panacod nyt keuhkoihin vaikuttaa? Ja millä perusteella Tramal lisää kipua? Lääkeasioista voidaan puhua vain yksilötasolla, koska ne vaikuttaa yksilöllisesti.

Panacod ei ole tulehduskipulääke ollenkaan. Tramal voi aiheuttaa käyttäjälle pahoinvointia, jonka takia sitä ei voida käyttää. Samoin kuin Tramalia ei voida käyttää tiettyjen lääkkeiden kanssa.

Tottakait pitää selvittää kivun syy, mutta vaikka se kipu selviääkin, niin välttämättä sille ei ole muuta tehtävissä kuin antaa esim. ns. mielialalääkettä kipukynnyksen nostoon ja elämänlaadun parantamiseen.

Nykyaikaiset ns. mielialalääkkeet ovat aika monivaikutteisia ja turvallisia. Ne eivät muuta persoonallisuutta yleensäkään. Jos yksi mielialalääke ei vaikuta, niin sitten pitää kokeilla toista.

Minusta on typerää, että joku lähtee mustamaalaamaan lääkettä, joka ei hänelle itselleen sopinut, joka voi sitten sopia monelle muulle.

Heavyfreak
tuossa kertoikin :hug:
Panacodissa on parasetamolia joka on tulehduskipulääke johon on lisätty kodeiinia?!,tuoteselosteessa selvii kuhan katot!
Ja Tramali on oikeesti hirveetä myrkkyä,ite tiijän ku jouduin vetää maximiannoksia puoltoistavuotta.Mie olin luuta ja nahkaa enkä nukkunu ollenkaan :ashamed:
Mie en ole mustamaalannut lääkkeitä vaan tuonut oman kokemuksen muille tiedoksi!

Parasetamoli EI ole tulehduskipulääke!
 
XXX, en tiedä noista lääkkeistä niin kauheesti, mutta tänään menin apteekkiin ja sanoin et parasta tabua mitä löytyy käsikaupalla ja auttaa lihaskipuun, niin sano et pta panadolia ja buranaa, molemmat on tulehduskipulääkkeitä :)
 
Parasetamoli ei ole tulehduskipulääke. Siksi juuri Buranaa ja Panadolia pystyy syömään päällekkäin, kahta tulehduskipulääkettä kun ei saa päällekkäin syödä :)

Yhdessä otettuna nuo on paljo paremmat ku kumpikin erikseen, toinen tehostaa toisen vaikutusta, en nyt muista että kummin päin se meni.
 
kysymys
Onko KELIAKIAA tutkittu?? Tunnen ihmisen jolla oli outoja oireita, tutkivat kilpirauhaset ja kaiken mahdollisen ennenkuin totesivat keliakin. Ja oikealla ruokavaliolla oireet sitten katosivat tyystin. En kyllä lukenut ketjua että oletteko tästä jo keskustelleet.
 
vieras
Venlakoo:

sun oireet on tosi samanlaiset kuin mulla oli ja sisätautilääkäri määräs yhden muun jutun yhteydessä Thyroxinit (kilpirauhasen vajaatoiminta ) KOKEEKSI vaikka arvot oli ihan ok, ehkä vähän (ala tai yläkantissa en mä muista kuin päin niitten pitäisi olla )
ja kahdessa viikossa mun lihas ja nivelkivut katosivat, ja pystyin esim avaamaan käteni nyrkistä ilman että
jouduin toisen käden sormilla avaamaan käden.

Kysy saisitko kokeilla niitä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Panacodissa on parasetamolia joka on tulehduskipulääke johon on lisätty kodeiinia?!,tuoteselosteessa selvii kuhan katot!
Ja Tramali on oikeesti hirveetä myrkkyä,ite tiijän ku jouduin vetää maximiannoksia puoltoistavuotta.Mie olin luuta ja nahkaa enkä nukkunu ollenkaan :ashamed:
Mie en ole mustamaalannut lääkkeitä vaan tuonut oman kokemuksen muille tiedoksi!
NO HALLELUUJAA VAAN! Parasetamoli EI koskaan ole ollut TULEHDUSKIPULÄÄKE. Älä sä väitä paskaa suklaaksi. Panacodissa on 500 mg parasetamolia ja 30 mg kodeiinifosfaattihemihydraattia. Mutta Panacodista et tulehduskipulääkettä saa sitten niin millään ellet siihen lisää esim. ibuprofeiinia sekaan.

Tulehduskipulääkkeitä

* Ibuprofeeni
* Ketoprofeeni Naprokseeni
* Asetyylisalisyylihappo
* Diklofenaakki
* Nimesulidi
* Etorikoksibi
* Selekoksibi

Parasetamoli on satunnaisiin kipuihin yleisesti käytetty mieto särkylääke, jolta puuttuu tulehdusta estävä vaikutus. Se ei myöskään ärsytä maha-suolikanavaa eikä lisää verenvuototaipumusta, joten se soveltuu kipulääkkeeksi sellaisillekin henkilöille, jotka edellä mainituista syistä eivät voi käyttää tulehduskipulääkkeitä. Se on turvallinen lääke myös lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venlakoo:
XXX, en tiedä noista lääkkeistä niin kauheesti, mutta tänään menin apteekkiin ja sanoin et parasta tabua mitä löytyy käsikaupalla ja auttaa lihaskipuun, niin sano et pta panadolia ja buranaa, molemmat on tulehduskipulääkkeitä :)
Panadol tai mikään pana-alkuinen tai para-alkuinen ei ole tulehduskipulääke. Siinä on apteekin henkilö ollu täysin väärässä.

Toki parastamoli + ibuprofeeni on tehokas yhdistelmä kipuun kuin kipuun melkeinpä.

Heavyfreak tuolla kertoi, että sen takia parasetamolia voikin käyttää päällekkäin ibuprofeiinin kanssa, kun ei ole tulehduskipulääke. Parasetamolia kun voi käyttää useamman tulehduskipulääkkeen kanssa yhtäaikaa, kun se ei todellakaan ole mikään tulehduskipulääke.

Ottakaa oikeasti asioista selvää ennen kuin alatte väittää vettä viiniksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuli mieleen:
onko sulla epäilty fibromyalgiaa?
:attn: Miten mulle ei tullu tuo ees mieleen vaikka sitä ittekki sairastan?! Venlakoo, tuon mahdollisuus kannattaa ehdottomasti tutkia. Siihen nimenomaan kuuluu lihas- ja nivelkivut ja unettomuus. Aamujäykkyys tai liikkeellelähtöjäykkyys on kans tavallisia oireita.

Googlettele ja lueskele oireita. Osalle mun kivuista ei löytyny mitään selitystä, kaikenmaailman kokeita tehtiin. Kerran sit netissä törmäsin fibroon ja totesin että oireet täsmää. Lääkärille ku asiasta mainitsin niin totesi vain että se on hyvin mahdollinen ja tutkimuksen jälkeen diagnoosin lätkäs..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuli mieleen:
onko sulla epäilty fibromyalgiaa?
Ei ole epäilty. Just eilen illalla äitin kans tekstailin ja se sanoi, että sairastaa kyseistä sairautta, en ole edes tiennyt :eek:
Hänellä myös selittämättömiä kipuja, kamalaa tuskaa välillä etenkin kädessä.

Mä sain viime yönä suht helpolla unen, mutta heräilin aika usein sit kipuihin. Otin illalla sen triptylin lisäksi myöhemmin sekä panadolin että buranan.

Äiti sanoi, ettei fibroon auta, kun liikunta ja lääkkeet ja tupakki mun pitäs jättää pois. Oon tosin ollut jo sunnuntaista asti polttamatta, kun alko niin hirveet kivut, ettei pysty ajatellakkaan et kävelisin ylimäärästä ja ulos tupakan takia, eikä tee kivuissa edes mieli, etoo ajatuskin, joten samakai jättää sekin kokonaan pois.
 
Kannattaa tutkituttaa tuo fibron mahdollisuus. Se ei ole suoraan periytyvää mutta alttius sairastumiseen periytyy.

Onko sulla yliliikkuvat nivelet? Se on kans sellanen juttu mikä liittyy näihin hommiin ja aiheuttaa nivelkipua.

Fibron hoitoon käytetään monesti tuota Triptyliä, mulla oli kans sitä kokeilussa mutta se oli pakko lopettaa kun lepopulssi oli jatkuvasti korkeella, jossain 120-150 tienoilla. Mutta jos sitä vaan pystyy sivuoireilta syömään niin kannattaa ilman muuta kokeilla. Tuohan on niitä lääkkeitä jotka ei ala auttamaan heti vaan sitä pitää jonkin aikaa syödä ennenkuin sen tehon näkee, muutaman viikon.

Toivottavasti sulla helpottais olo! :hug:
 

Yhteistyössä