Voi voi sentään, miten paljon saa muiden 6v ja 8v ikäiset lahjoja jouluna?

  • Viestiketjun aloittaja tosi köyhä
  • Ensimmäinen viesti
tosi köyhä
Eipä taida meidän perheessä tänä vuonna paljoa lahjoja annella, sukulaisilta saavat muutaman pienen opaketin ja meiltä pari isompaa. Nyt kun ei vaan ole varaa tänä jouluna törsätä. Huoh, stressaa jo nyt:( Muiden lapset tietty hukkuu tavaraan jouluna kun sukulaiset lahjoo ja vanhemmilla varaa? En ole katkera, tai ehkä vähäsen:(
 
Keittiönoita
Sukulaisiaan ei voi valita, joten sikäli ei ehkä kannata murehtia, mitä muut saa. Jotkut saa enemmän, jotkut vähemmän. Koita järjestää tunnelmaltaan ihana joulu. Jo nyt voisitte käydä lasten kanssa keräämässä käpyjä, joista joulun alla askartelette joulukoristeita. Tehkää muutenkin jouluvalmisteluita yhdessä, 6 ja 8 v voivat jo hyvin osallistua jouluruokienkin tekemiseen. Nyt on muuten lantut, porkkanat, punajuuret yms edullisia, joten kannattaa ostaa nyt, keittää kypsiksi, soseuttaa ja pakastaa, niin ei tarvitse tuskailla laatikoiden kanssa jouluna.
 
Meillä lapset ovat aina saaneet yhden paketin meiltä sekä yhden yhteisen (joku peli tms).
Sitten saavat paketit kummeiltaan, tädeiltään, isovanhemmiltaan, isuäireeltä sekä pikkuserkkujen perheiltä. (lapsilla ei ole serkkuja).

Isovanhempia on jyrkästi ohjeistettu pitäytymään yhdessä paketissa eikä vuoressa. Yhteen pakettiin ei myöskään ole luvallista ympätä kuutta lahjaa..... :D

Mulla paloi yks joulu käämi ja tortutkin, kun samaiset isoäidit olivat vihjailemassa tavaran määrästä lastenhuoneissa.....
 
mun esikoisella on vielä synttäritkin jouluna ja nyt mun mies on ollut pois töistä kesäkuusta lähtien ja tuskin tän vuoden aikana kykenee palaamaan töihin joten eipä meidänkään lapsilla tulee erityisen pakettirikas joulu olemaan mut silti oon päättänyt et meiltä jokainen saa 1 paketin paitsi tämä synttärisankari saa 2 pakettia joista toinen on syntymäpäivälahja. mummoilta sun muilta tulee sit lisäksi jotain.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tosi köyhä;22079486:
Eipä taida meidän perheessä tänä vuonna paljoa lahjoja annella, sukulaisilta saavat muutaman pienen opaketin ja meiltä pari isompaa. Nyt kun ei vaan ole varaa tänä jouluna törsätä. Huoh, stressaa jo nyt:( Muiden lapset tietty hukkuu tavaraan jouluna kun sukulaiset lahjoo ja vanhemmilla varaa? En ole katkera, tai ehkä vähäsen:(
Hyviä lahjoja saa esim. niin että liittyy vilmikerhoihin yms. homeenterillä tuli juuri että saa 6 levyä yhden hinnalla ja vuoden sisällä pitää ostaa 2 normaalihintaista levyä. Mukana oli myös uusin Helinä ja miljoona muuta lahjaa. Siitä samalla saat vaikka kuinka monelle muulle joille pitää hankkia, hinta nyt 20e ja ens vuonna parit levyt vaikka synttäri/joululahjoiksi. Kirjakerhojen kaveriliittymiset on hyviä... ota aku ankka kuukkeliin siellä on syyslahja 4 aku ankkaa ilmaseksi... onhan noita.
 
"vieras"
Kannattaa muistaa, että suurinta ylellisyyttä myös lapsille on tila. Ja se on myös arvokasta, että lapsi pystyy kiintymään leluihinsa, mikä nykymaailmassa on harvinaista.
 
No vielähän tässä on hyvin aikaa selailla syksyn lelu- ym. tarjouksia joulua silmälläpitäen. Mielikuvitusta mukaan lahjoihin, jokainen pienikin juttu pakataan erikseen jne. niin jo on lapsillakin kivaa. Kaiken lisäksi lapset ovat varmasti onnellisia ilman suurta lahjavuortakin! :)
 
"mä"
Meillä ei ole juurikaan sukua ja lapsi saa mummilta yhden lahjan, loput minulta. Eli itse ostan niitä aika monta. Olen todella pienituloinen yksinhuoltaja ja tiukkaa tekee, mutta kaikkeni annan, että lapseni saa jouluna useamman mieluisan lahjan.
 
Mä hukutan mun lapset lahjoihin koska lahjominen on ihanaa...mutta mä ostelenkin niitä pitkin vuotta ja hyödynnn myös kirppiksiä. Mä luulen että meillä on likoille nyt noin 20 lahjaa hankittuna, mutta rahaa niihin ei ole mennyt juuri lainkaan (ellei Muumilaivaa lasketa, joka oli vähän arvokkaampi).
 
"yks"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22079599:
Meillä lapset ovat aina saaneet yhden paketin meiltä sekä yhden yhteisen (joku peli tms).
Sitten saavat paketit kummeiltaan, tädeiltään, isovanhemmiltaan, isuäireeltä sekä pikkuserkkujen perheiltä. (lapsilla ei ole serkkuja).

Isovanhempia on jyrkästi ohjeistettu pitäytymään yhdessä paketissa eikä vuoressa. Yhteen pakettiin ei myöskään ole luvallista ympätä kuutta lahjaa..... :D

Mulla paloi yks joulu käämi ja tortutkin, kun samaiset isoäidit olivat vihjailemassa tavaran määrästä lastenhuoneissa.....
Ihanaa kuulla, että joku muukin joutuu komentamaan isovanhempia tuossa asiassa. Meilläkin ollaan annettu sama ukaasi. Itse ostetaan yksi lahja per muksu. Ja silti paketteja on liikaa, kun kummitkin lahjovat lapsia...
 
3v ja 4
Me ollaan päädytty siihen et molemmat saa pari-kolme lahjaa, max 5.
Viime vuonna oli ihan liikkaa (noin 20-30) ja eivät enää jaksaneet availla lahjoja saati olla innostuneita kaikista.
 

Yhteistyössä