Voidaanko toimeentulotukea maksaa eri päivinä? Vaikka kahtena päiväänä peräkkäin?

  • Viestiketjun aloittaja Liip
  • Ensimmäinen viesti
Liip
Onko teille joskus maksettu toimeentulotukea kahtena peräkkäisenä päivänä tai kahdessa eri erässä saman kuun aikana?

Ihmettelen vain pientä summaa joka oli ilmestynyt tililleni, päätöstä ei ole vielä tullut ja mietin että voikohan loppusumma tulla vaikka huomenna.
 
Liip
Hain kyllä tosiaan "kahta" eri toimeentulotukea. Tälle kuulle sitä normaalia vuokra-avuksi sekä lisäksi harkinnanvaraista kun pesukone hajosi eikä enää ollut mahdollista neljättä kertaa korjata.
 
"sosiaalityöntekijä"
Kyllä voidaan. Usein esim. maksetaan laskuja suoraan ja sit jollain toisella kertaa taas ei, riippuen työntekijän tyylistä. Jos sulla on ollut esimerkiksi vuokrarästiä (?) niin on voinut toimia niin että on lyhentänyt sitä ja pistänyt sulle vain osan. Ehkätyöntekijä myös ei ole huomannut kaikkia kuitteja ja osa on unohtunut ja tulee perässä kun huomaa virheensä. Jotkut myös ajattelevat että maksavat kahdessa osassa jotta asiakkaalla olisi kahden viikon päästäkin rahaa jäljellä, mutta siitä pitäisi kyllä neuvotella asiakkaan kanssa. Päätöksestä asia varmaan selviää.
 
"mievaan"
Mulle on tullut maksuosoitus tai joku muu sellainen kun olen hakenut tukea esim huonekaluihin. Se summa ei siis tule tilille, vaan päätöksen mukana on lappu jonka kanssa menet sitten pesukonetta ostamaan ja siihen lappuun on merkitty summa että paljonko se saa maksimissaan maksaa, tai siis paljonko sossu siitä maksaa ja loput maksat sitten käteisenä itse jos menee yli tuon annetun summan.
 

Yhteistyössä