Voiko 2kk vauvalle antaa näillä kesähelteillä huoneenlämpöistä korviketta?

Eihän korviketta oo pakko lämmittää.
Minä en ole koskaan lämmittäny, miksi opettaa juomaan lämmintä maitoa jos ei ole pakko. Meillä on aina kelvannut huoneenlämpöinen ja mielummin ovat juoneet jääkaappikylmänä. Kuopus, nyt 8kk, juo myöskin kaikista mielummin jääkaappikylmänä.
 
noin pienelle kyl kannattais lämmittää, koska huoneenlämpöinen maito saattaa aiheuttaa hirveitä vatsanväänteitä :( anna mielummin silloin tällöin vähän vettä tai kastele tuttia siinä. Helpottaa kun soseet alkaa sit.
huoneenlämmin käy hyvin jos vauva sitä tykkää juoda. ja vettä kannattaa antaa näillä helteillä joka tapauksessa. mäkin oon antanut eikä mitään eroa vatsan toimintaan. tietysti jos selkeät oireet tulee jo kokeilusta ni ei sitten. ja mun vauva ei edes suostu lämmintä juomaan :)
 
Ja mäkin uskon siihen, et vauva tykkää, ettei aina ole sitä lämmintä maitoa varsinkaan näillä helteillä! Ja vesi kehiin! Pakosta on jouduttu pari kertaa antamaan jääkaappikylmää maitoa, kun ei ole kerinnyt lämmetä matkalla ja vauva on syöny normaalisti. Vauvathan sen säätelee, kannattaako antaa vaiko ei.. :)
 
Ja mäkin uskon siihen, et vauva tykkää, ettei aina ole sitä lämmintä maitoa varsinkaan näillä helteillä! Ja vesi kehiin! Pakosta on jouduttu pari kertaa antamaan jääkaappikylmää maitoa, kun ei ole kerinnyt lämmetä matkalla ja vauva on syöny normaalisti. Vauvathan sen säätelee, kannattaako antaa vaiko ei.. :)
noilla pahimmilla helteillä vauva on muutaman kerran huolinut ainoastaan jääkaappikylmää maitoa, sanoohan sen jo omakin pää että helteellä ei pahemmin kuumia juomia tee mieli.... määrä on ollut se mitä hän on ite halunnut juoda. jos ei kitise niin aika selkee merkki että kaikki on hyvin :) neuvolassa sanotaan joka paikkakunnalla vähän eri tavoin joka asiaan, mutta ite oon huomannu näin kolme lasta saaneena, että se maalaisjärki on paras. neuvolan ohjeet kyllä hyvä suuntaviiva, mutta oma älli jos toimii niin sen mukaan kannattaa mennä :)
 

Yhteistyössä