Voiko aborttia saada jos edellisestä abortista 2kk?

  • Viestiketjun aloittaja "paniikki"
  • Ensimmäinen viesti
oivoi
Muistutan tässä vaan, että taitaa selibaatti olla ainoa 100% varma ehkäisykeino. Ja että kaikki eivät voi käyttää kaikkia ehkäisytapoja, esim. hormonaalinen ehkäisy ei vaan sovi kaikille. Kierukka voi pettää, kortsu voi hajota, ja niin edelleen.

Mutta onko siis pidättäydyttävä seksistä kokonaan, jos ei halua raskautua? Mitenhän se parisuhteessa toimisi.

Ja tarkoitan nyt oikeasti vahinkoja, ne jatkuvasti "vahingossa" raskautuvat on oma lukunsa.
 
"Jenis"
Muistutan tässä vaan, että taitaa selibaatti olla ainoa 100% varma ehkäisykeino. Ja että kaikki eivät voi käyttää kaikkia ehkäisytapoja, esim. hormonaalinen ehkäisy ei vaan sovi kaikille. Kierukka voi pettää, kortsu voi hajota, ja niin edelleen.

Mutta onko siis pidättäydyttävä seksistä kokonaan, jos ei halua raskautua? Mitenhän se parisuhteessa toimisi.

Ja tarkoitan nyt oikeasti vahinkoja, ne jatkuvasti "vahingossa" raskautuvat on oma lukunsa.
Palstallahan on paljon näitä poikkeuksen poikkeuksia, asiassa kuin asiassa - noin 99% toimiva ehkäisy toimii ehkä 45% palstatapauksista, henkilö joka syö nippanappa 1200 kcal/pvä lihoo kilon viikossa jne. Väitän silti, että jos henkilöllä on käytössään toimiva ehkäisy, hän ei tule raskaaksi 2 kk:n välein. Se ei ole toimivaa ehkäisyä, jos kännissä laittaa taskuunsa kortsun ja jättää sen sinne.
 
"jep"
Mulle on tehty 2 aborttia 4kk välillä. Ensin petti pillerit ja sitten kapselit. Lääkäri sanoi et varmaan ehkäisyteho ei ollut vielä riittävä ja annettiin kapseleiden olla. En harrastanut seksiä about 1.5 vuoteen kunnes tapasin mieheni. Noh, hetihän mä pamahdin taas paksuksi (tai ainakin testi näytti positiivista mut sit aloin vuotaa verta joten ei 100% varmaa) Siitä meni 2kk ja taas näytti testi plussaa. kävin poistattamassa kapselit ja vuoto alkoi taas. Päätettiin et aletaan yrittää lasta mut 2 kierrosta kumpikin meni kesken. Raskauksien syyksi ehkäisystä huolimatta sanottiin et kapselit oli väärin laitettu ja siks keräsivät arpikudosta päälleen jolloin ehkäisyteho ei ollut hyvä. Keskenmenot taas joutui heikentyneestä kohdun limakalvosta. Arvaatte varmaan et lääkkeelliset abortit ei "tehonnu" ja jouduttiin kaapimaan.

Nyt kun lapsi syntyy niin aijon todellakin ottaa esim kierukan ! Pää kyllä meinas hajota noiden raskaus ehkäisy juttujen kanssa.

Nytkin raskauden rv 14 asti on supistellut niin olen ollut kuukauden saikulla. Toivottavasti vauva pääsee tähän maailmaan asti. Enää en kyllä yhtäkään aborttia tee !
 
....
Miksi ap ajattelee olevansa raskaana taas???

Jos edellisestä abortista vasta 8 viikkoa, niin raskaustesti näyttää luultavasti vielä positiivista, koska se HCG hormoni ei välttämättä häviä niin nopeasti... Varsinkaan jos vielä on vuotoa tjsp edellisestä keskeytyksestä.
 
Oikea ap
Miksi ap ajattelee olevansa raskaana taas???

Jos edellisestä abortista vasta 8 viikkoa, niin raskaustesti näyttää luultavasti vielä positiivista, koska se HCG hormoni ei välttämättä häviä niin nopeasti... Varsinkaan jos vielä on vuotoa tjsp edellisestä keskeytyksestä.
Juuri sen takia pelkään olevani raskaana koska kuukautiset myöhässä taas. Koska nimissäni on täällä kirjoiteltu mitä sattuu niin kerronpa nyt asian niin kuin se on. Vakituisessa parisuhteessa olen ja aiemmin söin pillereitä mutta koska eivät sopineet mulle niin siirryimme käyttämään kondomia. Kortsu hajos, sitten jälkiehkäisy ja sitten olinkin raskaana. Sain abortin ja tein sen. Tarkoitus oli mennä seuraavien kuukautisten aikana laittamaan kierukka mutta keskeytyksestä johtuneesta vuodosta meni vain reilu viikko kuukautisiin? ja olin juuri tuolloin reissussa ja sovittiin että kierukka asennetaan seuraavista kuukautisista joita ei nyt kuulu. Ensimmäinen ajatus oli paniikki uudesta raskaudesta, vaikka kortsu ei ole hajonnut nyt niin että olisimme sen huomanneet ja siksi tulin tänne kyselemään. Enpä ois uskonu että näin paljon saa kuraa niskaan tälläisesta.
 
"pauliina"
Jos olet vakituisessa paisuhteessa, miksi tehdä abortti?
Jos ette halua lapsia, niin kondoomi ei ole kovin luotettava pysyvä vaihtoehto, kuten ei myöskään kierukka pelkältään. Yhdessä käytettynä ihan ok. Mutta tosiaan, jos lapsia ei ole toiveissa, niin eikö vasektomia miehelle esim. olisi paras vaihtoehto (Huom. sekään ei 100 % varma, mutta luotettavin noista vaihtoehdoista).
 
Ääliöt ei osaa käyttää kortsua
Vaihtaa kortsumerkkiä jos noin hajoilee. Exäni oli myös taulapää, veti niin kuivalla että kumikin hajosi, väitti ettei muka huomannut. No kyllä se ukko sen huomaa kun yhtäkkiä vaihdetaan kumilta paljaalle, mutta ei viitsinyt lopettaa kesken. En onneksi raskautunut.

Miehestä tuli sen jälkeen nopeasti entinen.
 
"Jenis"
Juuri sen takia pelkään olevani raskaana koska kuukautiset myöhässä taas. Koska nimissäni on täällä kirjoiteltu mitä sattuu niin kerronpa nyt asian niin kuin se on. Vakituisessa parisuhteessa olen ja aiemmin söin pillereitä mutta koska eivät sopineet mulle niin siirryimme käyttämään kondomia. Kortsu hajos, sitten jälkiehkäisy ja sitten olinkin raskaana. Sain abortin ja tein sen. Tarkoitus oli mennä seuraavien kuukautisten aikana laittamaan kierukka mutta keskeytyksestä johtuneesta vuodosta meni vain reilu viikko kuukautisiin? ja olin juuri tuolloin reissussa ja sovittiin että kierukka asennetaan seuraavista kuukautisista joita ei nyt kuulu. Ensimmäinen ajatus oli paniikki uudesta raskaudesta, vaikka kortsu ei ole hajonnut nyt niin että olisimme sen huomanneet ja siksi tulin tänne kyselemään. Enpä ois uskonu että näin paljon saa kuraa niskaan tälläisesta.
... ja jos olisit kertonut nämä faktat aloituksessa, sitä kuraa olisi tullut huomattavasti vähemmän niskaan. Minkä varmaan jo tiesitkin, jos yhtään olet palstaa seurannut ;)
 
Hirveää on nykyaikana pienten kohtalo. Liian helpolla saa abortin nykyään. Minusta lapset ei ole kuitenkaan kuin eläimiä, nyt ei käy vähän ajan päästä käy, jatkuvasti suoritetaan valintaa.
Minulle on vaikeaa ajatella äitiä, jolla on eläviä lapsia ja sitten ennen tehdyt abortit, että missä rakkaus niitä edellisiä pieniä kohtaan ei ymmärrä . Valitaan, kuin kaupan kassalla.
Kyse on sentään ihmiselämästä. Ei edes eläimiä lopeteta niin helpolla kuin lapsia.
Ja nyt en puhu tosi syistä, jos henki vaarassa tms.
 
"Jepulis"
Hirveää on nykyaikana pienten kohtalo. Liian helpolla saa abortin nykyään. Minusta lapset ei ole kuitenkaan kuin eläimiä, nyt ei käy vähän ajan päästä käy, jatkuvasti suoritetaan valintaa.
Minulle on vaikeaa ajatella äitiä, jolla on eläviä lapsia ja sitten ennen tehdyt abortit, että missä rakkaus niitä edellisiä pieniä kohtaan ei ymmärrä . Valitaan, kuin kaupan kassalla.
Kyse on sentään ihmiselämästä. Ei edes eläimiä lopeteta niin helpolla kuin lapsia.
Ja nyt en puhu tosi syistä, jos henki vaarassa tms.
Samaa mieltä. Surullista, että ihmisen alulla ei ole väliä kun raskaus ei "sovi" omiin kuviohin ja sitten kun sopii mahdollisia keskenmenoja itketään. Aikamoista kaksinaismoralismia.
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
Reilukerho
Minä en vaan millään vois ajatella edes aborttia, jos toimivassa parisuhteessa olisin ja raskaaksi tulisin ei-toivotulla hetkellä. Onko itsekkäämpää, ku ajatella, että "Juu nyt ei passaa, en oo valmis. Ehkä ens vuonna tai myöhemmin.."? Jos ajatus on, että lapsia joskus haluaa, miten VOI päätyä aborttiin? En tajua. Meitä on niin helekutin monen junaan.

Ja jep, mitä arvon Ap odotit? Kuraa tulee taatusti ja idiootti oot, jos et sitä arvannu. Mietippä pikkusen, millä palstalla juttelet. Kannattaa kyllä anonyyminä pysyäkkin, niin ei tule ongelmia tai leimaa ottaan.

Mutta, kaikesta huolimatta, TOIVON aidosti, että ET ole raskaana. Se olis sulle itselle varmasti myös parhaaksi, koska raskaus ei olis toivottu. Tee testi pikimmiten. Abortin saat varmasti tarvittaessa, kun sen kerran haluat. Toivottavasti asiat selviää parhainpäin!
 
Tarkoitus oli mennä seuraavien kuukautisten aikana laittamaan kierukka mutta keskeytyksestä johtuneesta vuodosta meni vain reilu viikko kuukautisiin? ja olin juuri tuolloin reissussa ja sovittiin että kierukka asennetaan seuraavista kuukautisista joita ei nyt kuulu
Kierukan voi laittaa muulloinkin kuin kuukautisten aikaan kunhan ei vaan ole raskaana. Jos sä nyt keskeytykseen joudut niin pyydä että laittavat kierukan siinä samalla.
 
Itse hankkisin abortin aika varmasti jos raskaaksi tulisin. Tosin lapsia on jo kaksi 11 ja 15 vuotiaat. Itsekäs teko olisi en vain halua enempää lapsia ja mielestäni on lapsenkin oikeus syntyä rakastettuna ja toivottuna.

Tällä hetkellä pitäisi olla suht varma ehkäisy, kun hiljattain todettiin kohdunulkoinen. (sterilisaatio vihdoin, monesti olen jo pyytänyt sekä h.kierukka ja toimenpiteessä toinen munanjohdin poistettu kokonaan). Eli todellakin harrastan seksiä mieheni kanssa enkä edes harkitse selibaattia, vaikka eihän tämäkään ehkäisy 100% ole :D
 
,,,
Mun kaverilla on käynyt niin että tuli raskaaksi pillereistä huolimatta pitkässä suhteessa ja teki abortin koska oli kuitenkin nuori ja kouluttamaton ja masennusta yms oli... Siitä muutaman kuukauden päästä kaverini raiskattiin että aikamoinen tunari hänkin HAH
 
"jode"
eiks täs ollu pointtina se että tämä kyseinen nainen halus vaan tietää et saako toista aborttia näin lyhyel välil?? ei se varmaa kysyny mitä mieltä te ja me tästä ollaan..vastatkaa suoraan älkääkä vastatko jos ette osaa
 

Yhteistyössä