Voiko hiivatulehdus tulla siitä syystä, että on syönyt liikaa karkkia?

  • Viestiketjun aloittaja mikä syynä
  • Ensimmäinen viesti
mikä syynä
Edellisestä sekstailusta on kulunut kaksi viikkoa, joten tuskin se on syynä alapään hiivatulehdukseen. Pari viikkoa olen vetänyt urakalla joulusuklaita ja -karkkeja. Ovatkohan ne syynä hiivan röyhähtämiseen.

Viimeksi hiivatulehdus ollut joskus vuosi sitten ja se tuli seksin seurauksena, kun peräpään bakteereja pääsi vaginan puolelle. Oireet alkoivat silloin jo viikon sisällä.
 
"aapee"
Mistähän se hiiva sitten välillä putkahtaa?

Kerran imetysaikana sain hiivatulehduksen täysin tyhjästä. Seksiä ei oltu harrastettu lapsen siittämisen jälkeen, eikä mitään muutakaan poikkeavaa ollut tapahtunut. Ihan normisti olin viettänyt aikaa vain vauvan kanssa kotona. Sitä en nyt tähän hätään muista, mussutinko tuolloinkin normia enemmän karkkia. Sitä kyllä syön enemmän tai vähemmän lähes joka päivä.
 
duuru
[QUOTE="aapee";29480490]Mistähän se hiiva sitten välillä putkahtaa?

Kerran imetysaikana sain hiivatulehduksen täysin tyhjästä. Seksiä ei oltu harrastettu lapsen siittämisen jälkeen, eikä mitään muutakaan poikkeavaa ollut tapahtunut. Ihan normisti olin viettänyt aikaa vain vauvan kanssa kotona. Sitä en nyt tähän hätään muista, mussutinko tuolloinkin normia enemmän karkkia. Sitä kyllä syön enemmän tai vähemmän lähes joka päivä.[/QUOTE]


Toiset ovat vaan alttiimpia saamaan hiivatulehduksia kuin toiset. Jotkut onnekkaat eivät ole ikinä kärsineet hiivasta kun toisilla pitää olla estolääkitys päällä.

Ootko koskaan kokeillut emättimen hiivatulehduksiin tarkoitettuja maitohappobakteereita? Toimivat monella.
 
"aapee"
Ehkäpä side laukaisi myös oireet tällä kertaa, koska oireet alkoivat samalla kuin menkatkin ja alapää hautui siteessä. Ulkosynnyttimiä syhyttää, mutta kokkareista valkovuotoa en ole havainnut kuukautisvuodon seasta. Canesten-voide on helpottanut oloa. Ostin kyllä varmuudeksi emätinpuikonkin.
 
"miemie"
Mulla tulee liian sokerin syönnistä. Muistetaanko että kaikki on yksilöitä ja jokaisen elimistö toimii eri tavalla.
Ala käyttää maitohappo valmisteita päivittäin, niin voit vältellä hiivaa.
 
ihmettelee
Aika jännä että miten se sokeri muka sinne emättimeen pääsee. Ootteko ihan varmoja että ette karkkeja syödessä jätä käsiä pesemättä ja koskettele sitten esim. pyyhkiessä alapäätä vessassa vahingossa sokerisin käsin tai jotain?
 
Vanha hiiva-akka
Totta kait voip tulla hiiva, kellä hiiva-alttius...sokerista karkeissa, kakuissa, pullissa jne...tai sitten siihen sekoitetaan vehnäiset tuotteet...Itsellä ainakin pahimpia ovat leivonnaiset...ja sitten sokeriset karkit tai limsat ja mehut..
Nimimerkki ikänsä taistellut hiivan kanssa...ja ainut asia, mikä pitää imelänhimon kurissa on tuo perskuleen hiiva..
Eräs kesä olin täysin sokerittomalla ja vältin kaikkea vehnästä ja sokerista yleensäkin ja jopa loppui hiivaoireilu niin iholla kuin päänahassa ja alapäässä...Ja maitohappobakteereitakaan ei tarvinnut mättää, kun vältti vääriä syömisiä...
No, sen jälkeen on tullut repsahdeltua, mutta kun asian tietää, niin osaa välttää tai hoitaa, jos on ollut selkärangaton......
Ja hiiva ei tietääkseni aiheudu mistään alapään tai peräaukon pöpöistä...Ne ovat aivan eri juttuja....
Hiiva on sisäsyntyistä minun mielestäni, mutta voinhan olla väärässäkin...
 
"aapee"
Totta kait voip tulla hiiva, kellä hiiva-alttius...sokerista karkeissa, kakuissa, pullissa jne...tai sitten siihen sekoitetaan vehnäiset tuotteet...Itsellä ainakin pahimpia ovat leivonnaiset...ja sitten sokeriset karkit tai limsat ja mehut..
Nimimerkki ikänsä taistellut hiivan kanssa...ja ainut asia, mikä pitää imelänhimon kurissa on tuo perskuleen hiiva..
Eräs kesä olin täysin sokerittomalla ja vältin kaikkea vehnästä ja sokerista yleensäkin ja jopa loppui hiivaoireilu niin iholla kuin päänahassa ja alapäässä...Ja maitohappobakteereitakaan ei tarvinnut mättää, kun vältti vääriä syömisiä...
No, sen jälkeen on tullut repsahdeltua, mutta kun asian tietää, niin osaa välttää tai hoitaa, jos on ollut selkärangaton......
Ja hiiva ei tietääkseni aiheudu mistään alapään tai peräaukon pöpöistä...Ne ovat aivan eri juttuja....
Hiiva on sisäsyntyistä minun mielestäni, mutta voinhan olla väärässäkin...
Kiitos tästä. Tämä motivoi pysyttelemään erossa karkeista.

Sanoin muuten väärin. Niistä peräpään bakteereista olikin seurauksena virtsatietulehdus, ei hiivatulehdus. Joskus on kuitenkin seksi laukaissut hiivatulehduksen.
 
"aloittaja"
Oireet eivät lähteneet kokonaan pelkällä ulkoisesti käytettävällä voiteella, joten kävin ostamassa myös emättimeen laitettavan kapselin. Eilen illalla laitoin ja nyt olo on ihan normaali. Toivottavasti sain kerralla kuriin. Tosin karkkia olen syönyt edelleenkin. Mahtaakohan hiiva röyhähtää uudelleen.
 

Yhteistyössä