Voiko isyydestä kieltäytyä?

Juridisesta isyydestä ei voi kieltäytyä ja hyvä niin. Jotain tasa-arvoa ja lasten oikeuksia vielä tässä maassa..vielä kun vanhuksillekin saataisiin yhtälailla oikeuksia, niin olisi jo paljon parempi.

Luin keskustelua muutaman sivun, en enempää jaksanut, mutta mielestäni nykyinen säädäntö asian suhteen on jo aika hyvä.
Tosin mielestäni lapsen isyys tulisi olla aina selvitettävissä ja tunnustettavissa, eli lapsen äidin avioliiton ei pitäisi olla este tälle. Muutenkin isän halukkuus tunnustaa isyytensä vastoin äidin toivetta tulisi olla helpompaa kuin nykyisin.

Nämä aihetta sivuavat keskustelut menevät yleensä jokseenkin perseelleen heti alusta, kun jotkut rupeavatkin käymään keskustelua näistä legendaarisista naisista, jotka huijaavat mieheltä siemeniä erinäisin keinoin ja tulevat myöhemmin vaatimaan elareita.
Todellisuudessa en ole ikinä tuollaisesta tapauksesta kuullut edes kiertoteitse, mutta ilmeisesti palstalaisten todellisuudessa huijaustapaukset ovat arkipäivää.
 
Eihän se riski ole aina tietoinen. Voi se ehkäisy pettääkkin. Siinä tapauksessa ei ole kumpikaan niitä lapsia halunnut. Mutta tässä vain nainen voi päättää viimeisen sanan tuleeko lapsia vaiko ei. Se on se pielessä oleva asia tässä kuviossa.

Voithan olla pillereillä ja mieskin käyttää kondomia. Silti voi tulla raskaaksi. Oon nimittäin kokeillut.:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;29438712:
Mä oon sitä mieltä ettei elareita silloin saisi periä,jos nainen itse vain yksin haluaa lapsen pitää..Siinä naisen pitäisi itse osata ajatella pystyykö elättämään lapsensa..
Miten todistetaan, että nainen on yksin tahtonut hankkia lapsen? Mitä jos mies lähtee kävelemään raskausaikana?
 
äläpä kuule ala hoogeen kanssa vänkäämään

sillä on niin paljon arkitietoa vauvoista että tavispalstamammojen kannattaa pitää suunsa pikkusen soukemmalla
No jos sillä ei olisi mitään väliä kuka hoitaa vauvaikäistä niin tuskin lapsi sitoisi niin paljon vanhempaa jo heti tämän syntymästä alkaen. Aika itsestäänselvyys mielestäni että sillä on todellakin väliä ja eroa kuka hoitaa.
 
  • Tykkää
Reactions: krut
Juridisesta isyydestä ei voi kieltäytyä ja hyvä niin. Jotain tasa-arvoa ja lasten oikeuksia vielä tässä maassa..vielä kun vanhuksillekin saataisiin yhtälailla oikeuksia, niin olisi jo paljon parempi.

Luin keskustelua muutaman sivun, en enempää jaksanut, mutta mielestäni nykyinen säädäntö asian suhteen on jo aika hyvä.
Tosin mielestäni lapsen isyys tulisi olla aina selvitettävissä ja tunnustettavissa, eli lapsen äidin avioliiton ei pitäisi olla este tälle. Muutenkin isän halukkuus tunnustaa isyytensä vastoin äidin toivetta tulisi olla helpompaa kuin nykyisin.

Nämä aihetta sivuavat keskustelut menevät yleensä jokseenkin perseelleen heti alusta, kun jotkut rupeavatkin käymään keskustelua näistä legendaarisista naisista, jotka huijaavat mieheltä siemeniä erinäisin keinoin ja tulevat myöhemmin vaatimaan elareita.
Todellisuudessa en ole ikinä tuollaisesta tapauksesta kuullut edes kiertoteitse, mutta ilmeisesti palstalaisten todellisuudessa huijaustapaukset ovat arkipäivää.
:flower:
 
Blue
Tuossa kauhistelit kun sanoin, että vauvalle se irtosuhdemies on aluksi ventovieras ja lisäksi vauvan kohdalla määritetään aina lähivanhempi eikä lasta luovuteta pienenä etävanhemman luo yöksi.
Niin, mutta miksi minun pitäisi antaa vauvani jollekin vieraalle miehelle? En minä ole yhtäkään lasta hankkinut miehen kanssa joka on mulle ventovieras tai jonka olisin joutunut pakottamaan isäksi.

Se äiti joka näin menee tekemään niin valitettavasti joutuu niin tekemään jotta vanhemmuus toteutuisi reilusti molempien kohdalla jos kerran mies voidaan pakottaa isyyteen.
 
Juridisesta isyydestä ei voi kieltäytyä ja hyvä niin. Jotain tasa-arvoa ja lasten oikeuksia vielä tässä maassa..vielä kun vanhuksillekin saataisiin yhtälailla oikeuksia, niin olisi jo paljon parempi.

Luin keskustelua muutaman sivun, en enempää jaksanut, mutta mielestäni nykyinen säädäntö asian suhteen on jo aika hyvä.
Tosin mielestäni lapsen isyys tulisi olla aina selvitettävissä ja tunnustettavissa, eli lapsen äidin avioliiton ei pitäisi olla este tälle. Muutenkin isän halukkuus tunnustaa isyytensä vastoin äidin toivetta tulisi olla helpompaa kuin nykyisin.

Nämä aihetta sivuavat keskustelut menevät yleensä jokseenkin perseelleen heti alusta, kun jotkut rupeavatkin käymään keskustelua näistä legendaarisista naisista, jotka huijaavat mieheltä siemeniä erinäisin keinoin ja tulevat myöhemmin vaatimaan elareita.
Todellisuudessa en ole ikinä tuollaisesta tapauksesta kuullut edes kiertoteitse, mutta ilmeisesti palstalaisten todellisuudessa huijaustapaukset ovat arkipäivää.
onhan näitä jos mitä vipeltäjiä tämä maailma pullollaan. Valitettavasti.
 
kfkfkf
Niin, mutta miksi minun pitäisi antaa vauvani jollekin vieraalle miehelle? En minä ole yhtäkään lasta hankkinut miehen kanssa joka on mulle ventovieras tai jonka olisin joutunut pakottamaan isäksi.

Se äiti joka näin menee tekemään niin valitettavasti joutuu niin tekemään jotta vanhemmuus toteutuisi reilusti molempien kohdalla jos kerran mies voidaan pakottaa isyyteen.
Näin :)
Eiköhän lopeteta tää vänkääminen. Äiti päättää näistä asioista siinä kohtaa kun päättää pitää lapsen, jos isä ei halua isäksi niin äiti tietää että joutuu sen lapsen yksinään kasvattamaan. Jos isä haluaa isäksi, äiti tietää että joutuu sen lapsen sille vieraalle antamaan, ainakin jossain vaiheessa, jospa se isä haluaa olla ihan vastasyntyneenä jo vauvan elämässä mukana, käy katsomassa sitä joka päivä jne. Ei se mies silloin ole vauvalle mikään vieras ja isä voi hyvin olla vaikka sen tunnin vauvan kanssa kahdestaan, halusipa äiti tätä tai ei.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin, mutta miksi minun pitäisi antaa vauvani jollekin vieraalle miehelle? En minä ole yhtäkään lasta hankkinut miehen kanssa joka on mulle ventovieras tai jonka olisin joutunut pakottamaan isäksi.

Se äiti joka näin menee tekemään niin valitettavasti joutuu niin tekemään jotta vanhemmuus toteutuisi reilusti molempien kohdalla jos kerran mies voidaan pakottaa isyyteen.
Sä et jostain syystä tahdo käsittää, että sinullekin olisi voinut tulla ero vaikka jo raskausaikana tai lapsen ollessa vastasyntynyt. Ei vauvasi siinäkään tapauksessa menisi isälleen, entiselle miehellesi yhtä usein kuin olisi luonasi.
 
kfkfkf
Niin mites tytsi ne siittiöiden luovuttajat? Kun tietävät että tuolla jossain tallustelee monen monta heidän lastaan? Miten se eroaa tästä baaripanon kanssa saadusta lapsesta?

Baaripanollakin saattaa olla jossain vaiheessa joku mies joka on kuin isä tälle lapselle, aivan yhtä hyvä "isä", kuin tämän lahjoitetun siittiön "adoptoinut" isä
 
Eipä ole ihan vain muutama nainen joka on ihan parisuhteessa sen raskautumisen hoitanut mieheltään salaa.

Ja siinä sentään joudutaan katsomaan sitä ihmistä silmiin joka päivä.
Näitä riittää.
Palstallakin on ketjuja joissa on kyselty keinoja moiseen.
Pistetääänkö kumia puhki vaiko spegelit jollakin spruutalla sisuksiin, vai miten se meni.:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;29438834:
Raskausaikaa se plussan ilmestyminenkin on...

Miten todistat sitäkään että isä olisi halunnut lapsen? Näin sun ajatusmaailmalla.

Herttinen,silloni naisen pitää mennä oikeesti itteensä..
Oletko sä joku katkera naisvihaaja? Eli jos lapsi on yhdessä tehty ja mies jättää vaikka viimeisillään olevan vaimonsa ja lapsen, on nainen syypää tähänkin ja pitää mennä itseensä?
 

Yhteistyössä