Voiko jo synnärillä pyytää estolääkityksen maidonnousuun?

"wieras"
Miksi haluat lääketä maidonnousun estämiseen? En usko että antavat sitä kenellekään synnärillä muuten kuin vain silloin mikäli vauva on syntynyt kuolleena tai kuolee pian synnytyksen jälkeen, tai vauva luovutetaan sosiaaliviranomaisten huostaan.
 
[QUOTE="Kkkk";30028760]Etkö halua imettää vai onko joku lääketieteellinen syy sille? Uteliaisuudesta kyselen.[/QUOTE]

Olin rintojen pienennysleikkauksessa 2011 ja ne leikkausarvet särkee aivan mielettömästi jo nyt tilanteissa joissa maitoa alkaa erittyä.
 
"Juuei"
[QUOTE="wieras";30028764]Miksi haluat lääketä maidonnousun estämiseen? En usko että antavat sitä kenellekään synnärillä muuten kuin vain silloin mikäli vauva on syntynyt kuolleena tai kuolee pian synnytyksen jälkeen, tai vauva luovutetaan sosiaaliviranomaisten huostaan.[/QUOTE]

Mitä pahaa tuossa muka on? Joo, jotkut syyllistää aiheetta, kuten kerran oli lehdes juttua että Seinäjoella joku imetysfanaattinen lääkäri oli haukkunut kun joku ei halunnut imettää. Se on jkaisen oma asia, vauvaa voi ruokkia muutenkin ja hellyyttä antaa muutenkin.
 
"vieraana"
Itse asiassa Parlodel voi olla nyk käytetympi.
Tätä mulla oli. Sain heti osastolle päästyä. Ensimmäisin lapsen kanssa se ei riittänyt, vaan maito nousi silti ja piti hakea viikon kuuri jotain toista joka sit tehosi. Sain reseptin tuohon toiseen kun vaan kotiuduttua soitin osastolle että maitoa tulee sittenkin. Toisen lapsen kanssa tuo Parlodel auttoi.

On monia syitä siihen ettei imetä, mulla oli sellainen lääkitys perussairauteen ettei saanu imettää.
 
[QUOTE="Juuei";30028789]Mitä pahaa tuossa muka on? Joo, jotkut syyllistää aiheetta, kuten kerran oli lehdes juttua että Seinäjoella joku imetysfanaattinen lääkäri oli haukkunut kun joku ei halunnut imettää. Se on jkaisen oma asia, vauvaa voi ruokkia muutenkin ja hellyyttä antaa muutenkin.[/QUOTE]

Ja kun kyse ei ole siitä ettenkö mä haluaisi imettää. Vaan siitä että mä en todennäköisesti kipujen takia pysty siihen.
 
"vieras1"
[QUOTE="wieras";30028764]Miksi haluat lääketä maidonnousun estämiseen? En usko että antavat sitä kenellekään synnärillä muuten kuin vain silloin mikäli vauva on syntynyt kuolleena tai kuolee pian synnytyksen jälkeen, tai vauva luovutetaan sosiaaliviranomaisten huostaan.[/QUOTE]

Kaikkia aivopieruja ei välttämättä ole pakko jalostaa kirjalliseen muotoon *vink vink*
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
......
Samaa miettinyt/kysellyt, koska kohta edessä. Tosin minulla syy, etten halua imettää. Kannattaako lääke ottaa vai miten on mennyt jos on vaan jättänyt imettämättä? Kauan on kestänyt, että maidontulo loppuu? Onko olo ihan mahdoton? Jos jollain olisi kokemusta? Itsellä imetyksen lopettaminen parin viikon jälkeen ollut todella helppoa, nyt vaan mielellään jättäisin kokonaan välistä senkin tuskan.
 
Kaveri vaan ilmoitti ettei halua imettää niin sai lääkkeet siihen laitoksella, ilmeisesti siihen ei tarvitse erityistä syytä? :)
Ja mulla nyt kuitenkin on ihan selkee syy siihen miksen aio imettää ni miksen mä sais sitä lääkitystä... Sitä paitsi edellisetkin imetykset epäonnistui täysin ni siinä toinen syy etten tahdo imettää; viimeksi sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen osittain sen takia että koin niin kovaa syyllisyyttä siitä ettei imetys onnistunut.
 
"kätilö"
Yleensä tarttee sen lääkkeen, vaikka ei imettäis kertaakaan. Oksitosiinia eritttyy kuitenkin vauvan lähellä ja ne rinnat pakkautuu. Joskus lääkitys pitää vielä uusia.
 
sain
Sain pyytämällä tuon lääkkeen, koska en aikonut alkaa imettää, lääkityksen takia. Vauvan ollessa parin viikon ikäinen päätinki alkaa imettää, ja hyvin tuli maitoa, että näinkin voi käydä.
 

Yhteistyössä