Voiko joku sanoa jotain tähän. Koske siitä hpvtä, eli alapääasia:/

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No hei lohduttaako, että mä sain hpv:n 10 vuotta sitten. Tuli luokka kolmonen papakokeesta ja sit sairaalaan, jossa tehtiin se loop hoito, eli otettiin muuttuneet alueet pois kohdunsuulta. Ja ei kuule koskaan tutkittu, että minkä luokan hpv se oli!! Nyt itse elän loppuelämäni epävarmuudessa, että mikä se oli ja onko se suussa? Voiko sitä tutkia suusta? Käyn toki vuosittain papassa ja se on ollu normaali koko tän 10 vuotta.
 
Venakko Milanna
Mutta eikö yleensä nuoret paranee? Se jää elimistössä mutta ei enää aktivoi missään jos ei viiden vuoden aikana ollut mitään. Näin ainakin mä ymmärsin. Mutta voin olla väärässä ja pahasti. Uskonkin että voin olla jonkin verran väärässä kun kaikki lääkärit niin eri mieltä
 
ota nyt rauhallisesti
Miks se tyyppi ylipäätään selvitettiin? Oliko ne muutokset pahoja vai pyysitkö vaan..? Sähän olet nuorikin.. Jos haluat laskea suu- ym syöpäriskiä niin lopeta tupakointi ja ryyppääminen ja pidä ittes normipainoisena, liiku..
 
Venakko Milanna
Koska halusin tietä mikä virutyyppi minulla on, kun niitä on niin monta ja jotkut aiheuttaa suu ja peräaukkosyöpä. En ole ylipainoinen enkä tupakoi, mutta jos juon niin tuoakoin. Niin ja mehiläislääkäri sanoi mulle että kun mulla kuulema se niin varatun juttu että voin juoda jatupakoida ei se lisää riskiä saada muut syövät ja muuten normaali elämää. Toinen taas tänään sanoi niin niin kuin mun pitää jo kuolla eikä saa yhtään elää normaalisti
 
Tän siitä saa, ku harrastaa seksiä ilman kortsua. Papilloomaviruksen itämisaika vaihtelee muutamasta viikosta jopa vuosiin, joten turha hakea syyllisiä, jos et itte oo huolehtinu :)

Ei siihen kuole. Voi aktivoitua uudelleenki käsittääkseni.
 
Venakko Milanna
Mitä helvettiä miten mä lapsia teen jos korrsun kanssa harrastan siitä??? Mä sanoin jo että 2 miestä elämän aikana ja molemmat on tarkistettu ennen seksiä.

Sekä anteeks jos hermostun, ihmettelen vaan miten te pakstalaiset lapsia saitte jos teette sen kortsun kaa kokoajan
 
Venakko Milanna
tuntu että mulle nauretaan ja pidetään nyt hutsuna täällä, aika pahat komenttit esim kandee niitä tautia hakea ja ehkäisystä juttu. Niin kuin oikeasti olen huoritellut koko elämän aikana, enkä yhtään miettinyt seurauksia. Voi, jos olisin tommonen
 
Ken guru
tuntu että mulle nauretaan ja pidetään nyt hutsuna täällä, aika pahat komenttit esim kandee niitä tautia hakea ja ehkäisystä juttu. Niin kuin oikeasti olen huoritellut koko elämän aikana, enkä yhtään miettinyt seurauksia. Voi, jos olisin tommonen
Ei kai sentään! Mun mielestä on ollut suurimmaksi osin hyviä vastauksia. Ja pari vitsiä tuolla välissä. Tuota pakotunnelia käytit ensimmäisissä viesteissä, enkä vieläkään ymmärrä mitä sillä tarkoitit.

Tottakai tämä raastaa sua, mutta kuten tuolla aiemmin on mainittukin, niin tuskin tulee kuitenkaan vaikuttamaan sun elämään juurikaan. Toivottavasti saat lääkäreiltä parempia selvityksiä ja pystyt rauhoittumaan tän osalta :).
 
"vieras"
Ota nyt ihan rauhassa ja huomenna selvittelet mikä se HPV tyyppi nyt on. Suuremmalla todennäköisyydellä se on vaaraton.

Mun kohdalla vaarattoman tyypin hoito on koko ekämän jatkuvat papakokeet vuoden välein gynen tarkastuksessa, eli ei mitään ylimääräistä huolta.
 
"vieras"
Mut jos en saa tietä huomenna tai se on joku varallinen? Miten mä elään etenpäin?:(
Niin kuin kuka tahansa muukin vai mitä meinasit? Että elämäsi loppuu tähän asiaan tai uutiseen? Olet kyllä tavan draamakuningatar- ihmisillä on oikeita, olemassaolevia vaikeita sairauksia ja sä sanot että et pysty elämään elämääsi eteenpäin kun sulla on HPV-virus? En voi sanoa muuta kuin että ota itseäsi niskasta kiinni, katso mahaasi, lapsiasi ja ala nauttia elämästä.
 

Yhteistyössä