Voiko kaninpoikaset yhdessä emonsa kanssa ottaa pitempään

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
ov
reissuun mukaan vai olisiko parempi koko sakki jättää kotiin?

Matka yhteen suuntaan on noin 430 km ja ajoaika noin 6-7 tuntia taukoineen.
Häkin paikka matkalla olisi pakettiauton tavaratilassa ja peitettynä lämpimällä peitolla.

Mutta mietimme sitten, että voivatko kaninpoikaset stressaantua liikaa ja kärsiä matkanteosta? Ikää poikasilla on nyt 3 viikkoa.

Kun pärjäisiväthän poikaset toki kotonakin pääsiäispyhinä, kun imevät vielä maitoa ja emokin pärjää myös hyvin, kun jättäisimme häkkiin ison kasan heiniä, kuivia leipiä + porkkananpaloja ynnä vesipullo täyteen vettä.
 
En kyllä lähtis retuuttamaan minnekään.

Minäkin otan oman kanimuksen mukaan pääsiäseksi kun on niin monta päviää. En uskalla jättää yksin, jos tulee vaikka suolitukos.

Mutta tosiaan noi poikaset on kyllä liian pieniä minun mielestäni matkustamaan.

Mutta se on mun mielipide :)
 
juu
en hullussa ottais mukaan enkä kyllä jättäisikään noin pitäksi aikaa ilman hoitoa kotiin..noista kaneista ei aina tiedä, voi olla että kun reissusta palaatte niin on ikävä näky odottamassa..
 
iii
Onko se emo tottunut matkustaan? Mä en uskaltas jättää yksin kotiin, mutta en kyllä tiedä uskaltasinko ottaa mukaankaan, ainakaan jos ne joutusin pakettiauton perään pakkaamaan.
 
vieras
Hommaisin jonkun hoitajan kotiin, joka voi käydä katsomassa että kaneilla kaikki kunnossa, koska tuo matkustaminen olisi varmaan liian stressaavaa poikasille.

Kauhea ajatella, että jos emolle tapahtuisi jotain (kuolisi vaikka suolitukokseen tai muuhun, mikä olisi ollut hoidettavissa, jos olisi ajoissa havaittu), poikaset hädissään häkissä kuolleen emon kanssa, nääntyisivät varmaan siellä ilman emon maitoa. :(
 
ap
On emo ainakin kerran ollut reissussa, kun tuotiin meille talvella. Mutta muita reissaamisia en tiedä. Ja en ole poikasia erottanut toisistaan, ovathan ne vielä niin pieniä.
 

Yhteistyössä