Voiko kuvassa näyttää ihan erilaiselta, mitä todellisuudessa? Voiko kuvan perusteella ns. valehdella?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras1"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras1"
Mä olin eilen ystävän lapsen synttäreillä. Ystävä lähetti mulle sähköpostiin sieltä kuvia. Kuvat olivat mielestäni todella hyvin onnistuneita.
Yhdessä kuvassa olen ystävän koiran kanssa ja näytän siitä ihan helkkarin hyvältä.
Lisäksi minusta oli toinen kuva, missä hymyilen kauniisti ja kasvoni näyttävät mielestä todella kauniilta ja näytän ihan nuorelta tytöltä. (oikea ikä siis 27v).

Mietin, että voiko kuvien perusteella antaa valheellisen kuvan itsestään? Siis jos nyt puhutaan muokkaamattomista ja tuoreista kuvista. Voiko ihmisen olla jopa tunnistamatta kuvien perusteella? Voiko kuvassa näyttää kertakaikkiaan todellisuutta paljon kauniimmalta, nuoremmalta, vanhemmalta tms?

Mulla on FB:ssä vain yksi kuva itsestäni ja se on noin 3v vanha. Olen jutellut vanhan lapsuuden ystävän (mies) kanssa paljon FB:ssä ja kumpikin vaikuttaa kiinnostuneilta. Varmaankin tavataan jossain vaiheessa. Haluaisin laittaa näkyville itsestäni enemmän kuvia. Ihan vain helpottaakseni omaa oloani, että mies nyt varmasti tietää, miltä näytän.

Onko "valheellista" laittaa siis itsestään jotakin erittäin hyviä kuvia..
 
:)))
Mun mies on joskus sanonu että mä näytän erilaiselta monessa kuvassa... en kuulema itseltäni. Kuvakulma vaikuttaa ja kyllä mä esim faceen oon laittanu ne edustavimmat :D
 
bcbc
No jos nyt useampi kuva on, niin kyllä sä itseltäsi näytät. Ei kuvissa nyt voi niin eriltä näyttää, mite livenä.
Ellei nyt sitten ole jotakin posepose kuvia, joita on napsitta ylhäältä päin 200kappaletta ja yksi kelpuutettu faceen.
 
"vieras"
Voi ja ei. Kyllä mäkin näytän joissain kuvissa ihan uskomattoman hyvältä ja toisaalta joissakin ihan kammottavalta.
Musta muokkaamattoman kuvan laitto ei ole valehtelemista, mutta jos oikeasti ajattelet et kuvakulma ei vastaa sun normaalia lookia, niin mitä jos laitat ne kuvat ja sit kun tapaatte mies "pettyy" kun oletkin tavallisemman näköinen? Kun taas tavallisilla kuvilla saattaa olla jopa toisinpäin, mies on ihan et "vau, oot nätimpi kuin kuvissa"?
 
Kyllähän kamerakin vääristää mutta hyvät vehkeet paljon vähemmän kuin se huono pokkari. Usein siis ihmiset arvioivat ulkonäköään laajentavien pokkarikuvien perusteella. Avainasemassa on myös oikeaan aikaan laukaiseminen. Siksi ammattilaisetkin ottaa usein hirveän määrän kuvia, joista valitaan yksi. Sitä ei tosin välttämättä huomaa. Ja kuvaajan tärkein tehtävä on saada malli oikeaan moodiin.
 
v erf
Mä näytän muokkaamattomissakin kuvissa useimmiten oikein kivalta, ja nuorelta.

Livenä olen jotenkin paljon ankeamman, vanhemman ja lihavamman näköinen. En mä niitä kuvia mitenkään tarkoituksella rajaa ja asettele, mut jostais syystä näin.
 
voivoivta
no jos mä näytän kuvani jollekin netissä joka ei ole nähnyt mua aikaisemmin livenä. ja sitten me nähdään livenä niin ne ei yleensä tunnista mua ollenkaan olen kuulemma kuvassa aivan eri näköinen. ja kuvissani en ole käyttänyt mitään muokkauksia tai hakenut mitään tiettyjä kuva kulmia.
 
"vieras"
En mä nyt tiedä voiko näyttää ihan erilaiselta, mutta tiedän kyllä muutaman, jotka ovat kuvissa paremman näköisiä kuin livenä. Niiden piirteet sopii valokuviin. Sitten tiedä sakkia, jotka näyttävät kuvissa rumemmilta kuten minä itse. Kun katson peiliin, olen mielestäni ihan ok, ja kun otan kuvan, se on kamala. Koko naama on kilometrin leveä ja nenä näyttää täyttävän puoli naamaa. Jännä juttu, kai se on se valokuvauksellisuus mistä on kyse.
 
Random.
Oon miettiny tota kun peilissä näyttää kivalta, mut kuvassa ihan kamalalta. Ihmisten kasvothan ei oo symmetriset. Ollaan totuttu näkemään vaan se peilikuva-versio itestämme. Sitten kun kattoo kuvia, niin se naama onkin "väärinpäin" ja jotenkin oudon näkönen, vaikka sama naama.

Ehkä se voi toimia toisinkin päin, kuvassa siis paremman näkönen.:) Tässä tapauksessa siis pitäis olla tyytyväinen, se valokuva-naama on se minkä muut ihmiset näkee.;P
 
strawberi
Mä olen kuvissa aina ihan järkyttävä pallinaama! Aina kun joku kuvaa, onkin pakko hymyillä koska oon huomannut että sillon näytän parhaimmalta. Ilman hymyä olen ihan kuin joku kiukkuinen vanha mummo (ikää 31v). Videolla sitten taas näytän oikeinkin hyvältä ja kuulemma livenä ihan erilaiselta (paremmalta) kuin kuvissa. Sen olen huomannut ostaessani fb-kirppiksiltä tavaraa tai itse myydessä, että TOSI moni näyttää kyllä ihan erilaiselta kuin profiilikuvassaan. Kuvassa on yleensä tosi hehkeä nainen mutta livenä ei sitten oikein samaksi meinaa edes tunnistaa..
 

Yhteistyössä