Voiko läskiä palaa enemmän kuin 1kg/vko?

  • Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti
"zxc"
Eli jos syön 1500-2000kcal ja rääkitän itseni 3h päivässä hikiliikunnalla? Voiko kahdes viikos saada 5kg pois? vai onko se jotenkin epätervellista ja tai vasrallista elimistölle?
10 Kg ylipainoa ja haluan nopeat tulokset(siitä en kaipaa saarnaa) , kiitos :)
 
.........
[QUOTE="zxc";30427455]Eli jos syön 1500-2000kcal ja rääkitän itseni 3h päivässä hikiliikunnalla? Voiko kahdes viikos saada 5kg pois? vai onko se jotenkin epätervellista ja tai vasrallista elimistölle?
10 Kg ylipainoa ja haluan nopeat tulokset(siitä en kaipaa saarnaa) , kiitos :)[/QUOTE]

Läski kg sisältää 7000kcl energiaa.. Jos sun kulutus on 2000kcl päivä ja olet kokonaan syömättä teoriassa 2kg on mahdollista.

Ja kyllä on epäterveellistä ja on vaarallista, itsensä näännyttäminen lisää loukkantumisriskiä ihan hitosti, tukielinten energia-aineenvaihdunta vähenee koska kroppasi menee puolustustilaan ja alkaa säästämään energiaa tärkeille elimille,
Josta sitten seuraa esim jänteiden katkeamisia ymym kivaa.

Kasvuhormonilla, dnp.llä tai c-buterolilla onnistuu.
 
"hmm"
voit pusertaa vaikka nyrkkeilijöiden punnitus"dieetillä" itsestäsi painoa tuon verran pois, lähinnä nesteenä, muttet kyllä läskiä saa viittä kiloa lähtemään tuossa ajassa.
 
..............
[QUOTE="zxc";30427928]Muttei kai elimistö mene heti säästöliekelle, eli jos 2 vko jaksaisi tolleei ja sitten takas 'nirmiruokavalioon'?[/QUOTE]

Täysin yksilöllistä, mutta niinkuin alempana sanotaan niin läskiä et saa ilman kemikaaleja palamaan 5kg 2viikossa.
 
viera.s
Nopeita tuloksia saisit paremmin VLCD-kuurilla, kuin hikiliikunnalla. Jälkimmäinen ehkä terveellisempi ja pitkäjänteisempi tie, mutta sinähän kaipasit nimenomaan nopeutta.

Olen saanut ainakin pari kertaa vähintään tuon 5 kg 2 viikossa pois, mutta siitä toki suuri osa nesteitä. Nopeimmat tulokset saa jollain tällaisella pussidieetillä tai muuten vetämällä kcal alle tuhanteen. Nutrilett tms. kuurilla tuo 5 kg lähtee itse asiassa viikossa, sen jälkeen pudotus hidastuu 1-2 kg/viikkoa, vaikka samalla tyylillä jatkaisi.
 
..............
Nopeita tuloksia saisit paremmin VLCD-kuurilla, kuin hikiliikunnalla. Jälkimmäinen ehkä terveellisempi ja pitkäjänteisempi tie, mutta sinähän kaipasit nimenomaan nopeutta.

Olen saanut ainakin pari kertaa vähintään tuon 5 kg 2 viikossa pois, mutta siitä toki suuri osa nesteitä. Nopeimmat tulokset saa jollain tällaisella pussidieetillä tai muuten vetämällä kcal alle tuhanteen. Nutrilett tms. kuurilla tuo 5 kg lähtee itse asiassa viikossa, sen jälkeen pudotus hidastuu 1-2 kg/viikkoa, vaikka samalla tyylillä jatkaisi.
Jep, painonpudotumäärät eivät ole missään suhteessa läskin palamiseen.
Kun tiputetaan hiilarit alas ensimmäisenä kehon lihasten glykogeenivarastot romahtavat ihmisestä riippuen painoa voi tippua jopa 3kg, samaan aikaan elimistöön sitoutunut neste alkaa häviämään joten sillä ensimmäisellä' viikolla saattaa paino tippua hyvinkin sen 5kg, ja vieläkään ei olla menetetty rasvaa juuri ollenkaan.
Ainut vika noissa dieteissä on se että saadaan varmasti shokeerattua aineenvaihdunta aivan vituralleen, ja esim treenaaminen on todella vaivalloista ja rasituksesta palautuminen hidasta.
 
nnnn
Miksi niin kiire? Miksi ylipainoisilla ylipäätään tulee kauhea kiire päästä kiloista eroon kun niiden kilojen kanssa on hyvin voitu elää vuosia mahdollisesti vuosikymmeniä. Mutta sitten laihdutuksessa tulee kamala hoppu.
 
viera.s
Jep, painonpudotumäärät eivät ole missään suhteessa läskin palamiseen.
Kun tiputetaan hiilarit alas ensimmäisenä kehon lihasten glykogeenivarastot romahtavat ihmisestä riippuen painoa voi tippua jopa 3kg, samaan aikaan elimistöön sitoutunut neste alkaa häviämään joten sillä ensimmäisellä' viikolla saattaa paino tippua hyvinkin sen 5kg, ja vieläkään ei olla menetetty rasvaa juuri ollenkaan.
Ainut vika noissa dieteissä on se että saadaan varmasti shokeerattua aineenvaihdunta aivan vituralleen, ja esim treenaaminen on todella vaivalloista ja rasituksesta palautuminen hidasta.
Niin, no kalorivaje on sellainen, että kyllä sitä rasvaakin pitäisi hävitä 1-2 kg. Tosin valitettavasti osa saattaa hävitä lihaksista, varsinkin jos liikunta suorastaan vähenee.

Minä en ole koskaan ollut kovin liikunnallinen, eikä tosiaan ole tavoitellutkaan sen suhteen radikaalia kertamuutosta. Joskus yritin alkaa juoksemaan samalla kun aloin laihduttamaan, mutta sain polveni pitkäksi aikaa niin kipeiksi, etten pystynyt sitten oikein edes kävelemään. Voi olla siis hyvä ajatus ensin tiputtaa suurimmat elopainot, ennen kuin aloittaa ainakaan nivelille rasittavaa liikuntaa. Tosin aloittajalla nyt ei sitä ylipainoa niin paljon ole.

En ole kokenut, että noin muuten kitukuurit aineenvaihduntaa sekoittaisi. Enemmän ongelmana pysyvän motivaation säilyttäminen, painonpudotus sinänsä sujuu ihan hyvin vaikka VLCD-kuurilla aloittaisi. Viimeisin, taas motivaation puutteen vuoksi kesken/tauolle jäänyt projekti oli sellainen, että ensin olin noin viikon Nutrilett-kuurilla, jolloin "laihduin" sen 5 kg. Seuraavalla viikolla lisäsin proteeninlähteitä sekä kasviksia noiden pussien ja patukoiden rinnalle ja laihduin n. kilon. Seuraavat kolme viikkoa olin pääosin ihan normaalilla laihdutuskuurilla, siis 500 kcal-1000 kcal vajeilla sekä ruokavalioon että myös jossain määrin liikuntaan panostaen ja laihduin kolmessa viikossa ihan sen verran kuin oli odotettavissa eli 2 kg. Yhteensä siis viidessä viikossa 8 kg. Sen jälkeen asia jäi tauolle, enkä laskenut enää syömisiäni. Paino on näiden viikkojen aikana pysynyt samana, eli nopeasti karistetut kilot eivät ole tulleet takaisin. Pitäisi kyllä jatkaa, ylipainoa edelleen on.

Mikään onnistumistarina laihdutushistoriani ei siis ole, koska useamman kerran elämässä paino on noussut reilusti ylipainon puolelle ja muutaman kerran olen sitten laihduttanut 15-20 kg. Mutta en minä epäonnistumisista nopeaa aloitusta syyttäisi, paino ei ole koskaan karannut käsistä heti projektin päätyttyä, vaan vasta vuoden tai pidemmän ajan päästä on alkanut hiipimään ylöspäin (riskiä lisäävänä tekijänä selvästi, jos säännölliset vaa'alla käynnit jää pois).
 
.............
Niin, no kalorivaje on sellainen, että kyllä sitä rasvaakin pitäisi hävitä 1-2 kg. Tosin valitettavasti osa saattaa hävitä lihaksista, varsinkin jos liikunta suorastaan vähenee.

Minä en ole koskaan ollut kovin liikunnallinen, eikä tosiaan ole tavoitellutkaan sen suhteen radikaalia kertamuutosta. Joskus yritin alkaa juoksemaan samalla kun aloin laihduttamaan, mutta sain polveni pitkäksi aikaa niin kipeiksi, etten pystynyt sitten oikein edes kävelemään. Voi olla siis hyvä ajatus ensin tiputtaa suurimmat elopainot, ennen kuin aloittaa ainakaan nivelille rasittavaa liikuntaa. Tosin aloittajalla nyt ei sitä ylipainoa niin paljon ole.

En ole kokenut, että noin muuten kitukuurit aineenvaihduntaa sekoittaisi. Enemmän ongelmana pysyvän motivaation säilyttäminen, painonpudotus sinänsä sujuu ihan hyvin vaikka VLCD-kuurilla aloittaisi. Viimeisin, taas motivaation puutteen vuoksi kesken/tauolle jäänyt projekti oli sellainen, että ensin olin noin viikon Nutrilett-kuurilla, jolloin "laihduin" sen 5 kg. Seuraavalla viikolla lisäsin proteeninlähteitä sekä kasviksia noiden pussien ja patukoiden rinnalle ja laihduin n. kilon. Seuraavat kolme viikkoa olin pääosin ihan normaalilla laihdutuskuurilla, siis 500 kcal-1000 kcal vajeilla sekä ruokavalioon että myös jossain määrin liikuntaan panostaen ja laihduin kolmessa viikossa ihan sen verran kuin oli odotettavissa eli 2 kg. Yhteensä siis viidessä viikossa 8 kg. Sen jälkeen asia jäi tauolle, enkä laskenut enää syömisiäni. Paino on näiden viikkojen aikana pysynyt samana, eli nopeasti karistetut kilot eivät ole tulleet takaisin. Pitäisi kyllä jatkaa, ylipainoa edelleen on.

Mikään onnistumistarina laihdutushistoriani ei siis ole, koska useamman kerran elämässä paino on noussut reilusti ylipainon puolelle ja muutaman kerran olen sitten laihduttanut 15-20 kg. Mutta en minä epäonnistumisista nopeaa aloitusta syyttäisi, paino ei ole koskaan karannut käsistä heti projektin päätyttyä, vaan vasta vuoden tai pidemmän ajan päästä on alkanut hiipimään ylöspäin (riskiä lisäävänä tekijänä selvästi, jos säännölliset vaa'alla käynnit jää pois).

Vaan kun ne noilla kitudieteilä on tutkitusti vähän sellaista ikävää ongelmaa että elimistö alkaa pitämään kynsin hampain kiinni elintärkeästä rasvasta, Yksi esimerkki painovedosta (kitudietit ovat imo tälläisiä) on se että urheiluaikoina kun jouduin vettämään painoa parhaimmillaan tiputin 3 vrk 8kg ;) Joka sitten tuli välittömästi takaisin kun sai alkaa tankata.
Painovedon mukana tuli myös AINA nivelkivut.

Kitudiettien yleisenä ongelmana on myös se mitä sinäkin sanoit tuossa, polvesi tuli kipeäksi nyt voidaankin sitten spekuloida tuliko se mahdollisesti kipeäksi siksi koska polven aineenvaihdunta ei ole elimistön tärkeysjärjestyksessä kovinkaan korkealla?
 
viera.s
Miksi niin kiire? Miksi ylipainoisilla ylipäätään tulee kauhea kiire päästä kiloista eroon kun niiden kilojen kanssa on hyvin voitu elää vuosia mahdollisesti vuosikymmeniä. Mutta sitten laihdutuksessa tulee kamala hoppu.
Minulla ainakin kaikki projektit ovat alkaneet niin, että olen havahtunut siihen, että totuus ei vastaa kehonkuvaani. Yleensä silloin on melko nopeasti tullutkin jotain 5-10 kg. On siis kiire päästä sellaiseen tilaan, jota pitää normaalina. Jos olenkin sopeutunut olemaan lievästi ylipainoinen, muodokas tms., en ole koskaan sopeutunut olemaan suorastaan lihava. Välillä on vaan päässyt käymään niin, ettei olekaan enää kyse lievästä ylipainosta ja silloin on kiire päästä taas sellaiseen siedettävään tilanteeseen, sitten voi tahtia rauhoittaa. Sitä paitsi aika usein jotkut juhlat tms. ulkoinen syy on ollut kirittäjänä. Ja se että vaatteet on jääneet pieniksi, mutta ei viitsisi ostaa isompia, koska aikomus on kuitenkin painoa pudottaa.

Mutta tämä ei toki päde niihin, jotka on tosiaan olleet tasaisesti tai pikkuhiljaa lisääntyvästi ylipainoisia vuosien tai peräti vuosikymmenten ajan.
 
.............
Viimeisin, taas motivaation puutteen vuoksi kesken/tauolle jäänyt projekti oli sellainen, että ensin olin noin viikon Nutrilett-kuurilla, jolloin "laihduin" sen 5 kg. Seuraavalla viikolla lisäsin proteeninlähteitä sekä kasviksia noiden pussien ja patukoiden rinnalle ja laihduin n. kilon. Seuraavat kolme viikkoa olin pääosin ihan normaalilla laihdutuskuurilla, siis 500 kcal-1000 kcal vajeilla sekä ruokavalioon että myös jossain määrin liikuntaan panostaen ja laihduin kolmessa viikossa ihan sen verran kuin oli odotettavissa eli 2 kg. Yhteensä siis viidessä viikossa 8 kg. Sen jälkeen asia jäi tauolle, enkä laskenut enää syömisiäni. Paino on näiden viikkojen aikana pysynyt samana, eli nopeasti karistetut kilot eivät ole tulleet takaisin. Pitäisi kyllä jatkaa, ylipainoa edelleen on.

.
Jos sinulla ei ole painoa tullut yhtään takaisin ton jälkeen on täysin varma että olet edelleen ns alihiilareilla ;) Muuten maksasi kyllä keräisi pari kg painoa takaisin kun ketoosi loppuu.
 
viera.s
Kitudiettien yleisenä ongelmana on myös se mitä sinäkin sanoit tuossa, polvesi tuli kipeäksi nyt voidaankin sitten spekuloida tuliko se mahdollisesti kipeäksi siksi koska polven aineenvaihdunta ei ole elimistön tärkeysjärjestyksessä kovinkaan korkealla?
Ei, kun silloin nimenomaan yritin pudottaa painoa terveellisemmin, en ollut millään erityisellä kitudieetillä. Eiköhän se polvikipu johtunut ihan siitä, että perinnöllistä kuluma-alttiutta omaavana 20 kg ylipainoisena ei ole fiksua aloittaa yht´äkkiä juoksuharrastusta. Parempi päästä ensin edes lähemmäs normaalipainoa ja harrastaa jotain nivelille kevyempää liikuntaa sitä odotellessa. Jos nyt se juoksu on muutenkaan minulle paras liikuntamuoto.
 
viera.s
Jos sinulla ei ole painoa tullut yhtään takaisin ton jälkeen on täysin varma että olet edelleen ns alihiilareilla ;) Muuten maksasi kyllä keräisi pari kg painoa takaisin kun ketoosi loppuu.
Ei se ei ole kyllä mahdollista, jos syö monta leipää ja 200 g suklaata päivässä. ;) Myönnän siis syöneeni ainakin viimeiset pari viikkoa hyvinkin epäterveellisesti ja olen kyllä itsekin pikkaisen yllättänyt, ettei paino ollut noussut.

Mutta ketoosissa en muutenkaan ollut ainakaan viimeisen kolmen laihdutusviikon aikana. Söin silloin ihan perusterveellisesti, mutten erityisesti hiilareita vältellen. Selitys sille, ettei paino ole noussut onkin varmasti VLCD-kuurin pehmeä alasajo ja tottuminen taas pienempiin annoskokoihin. Eli vaikka en ole viime viikkoina syönyt tosiaankaan terveellisesti, ehkä silti pienillä vajekaloreilla tai korkeintaan kulutuksen verran.
 
..........
Ei se ei ole kyllä mahdollista, jos syö monta leipää ja 200 g suklaata päivässä. ;) Myönnän siis syöneeni ainakin viimeiset pari viikkoa hyvinkin epäterveellisesti ja olen kyllä itsekin pikkaisen yllättänyt, ettei paino ollut noussut.

Mutta ketoosissa en muutenkaan ollut ainakaan viimeisen kolmen laihdutusviikon aikana. Söin silloin ihan perusterveellisesti, mutten erityisesti hiilareita vältellen. Selitys sille, ettei paino ole noussut onkin varmasti VLCD-kuurin pehmeä alasajo ja tottuminen taas pienempiin annoskokoihin. Eli vaikka en ole viime viikkoina syönyt tosiaankaan terveellisesti, ehkä silti pienillä vajekaloreilla tai korkeintaan kulutuksen verran.
Kuulostaa paskapuheelta.
 
"zxc"
Siis kysyin vain, että onko se mahdollista. Ja jos se ei oo, niinkuin tossa todettiin, niin sitten tavoitteet pienenetään. Ei oo tarkoitus poistaa nesteitä tai huijata itseään olemalla syömättä. Tarkoitus on polttaa rasvan....

Sepä just se, kun suurin pudottaja ja vastaavissa ohjelmissa ei näytetään kaikkea, mistä mekin tiedetään mitä noi on vetänyt tai mitä "hoitoja" niille on tehty. Se näyttää va siltä, että jos syöt oikein ja kohtuudella ja hikoilet niin laihdut ja paljon...

Mitään hopua ei oo, mutta totta kai motivaatio pysy paremmin on on hyviä tuloksia. Ja haluaisin TERVELLISESTI laihtua niin paljon kin on mahdollista/vko...:)
 
Io
[QUOTE="zxc";30429202]Sepä just se, kun suurin pudottaja ja vastaavissa ohjelmissa ei näytetään kaikkea, mistä mekin tiedetään mitä noi on vetänyt tai mitä "hoitoja" niille on tehty. Se näyttää va siltä, että jos syöt oikein ja kohtuudella ja hikoilet niin laihdut ja paljon...[/QUOTE]

Ota huomioon, että noissa laihdutusohjelmissa osallistujilla on yleensä useita kymmeniä kiloja ylipainoa.
 

Yhteistyössä