Voiko lattian pestä mäntysuovalla vauvaperheessä???

  • Viestiketjun aloittaja löllö
  • Ensimmäinen viesti
Lex
Kyllä tätä palstaa lukiessa välillä hiipii epätoivo, kuinka uskomattoman pihalla mä olenkaan näistä säännöistä ja vaaroista jotka lapsiani uhkaa.

Ei ole ole ikinä juolahtanut mieleenikään tämäkään asia.

Tosin pesen lattiat yleispuhdistusaineella joka on varmaankin paljon myrkyllisempää kuin mäntysuopa.
Mäntysuovalla pesen mattoja, onkohan niiden imeskely sitten ollut lapselle vaaraksi? :|
 
mäntysuopa on täysin myrkytön luonnontuote!!! Aikasemminhan sillä on saanu pestä matotkin suoraan järvessä. mutta nyt on todettu että siitä tulee järviin liikaa raviteita (=rehevöittää ) eli on ihan sama vaikka kaataisit mäntysuopaa ihan raakana lattialle
 
tytsyjen äiti
Eiköhän tuo mäntysuopa aika vaaratonta ole. Tuskin lapsi montaa neliötä nuolee, ja muutenkin on aika mietoa ainetta. Tolut ja kloriitit on ainakin paljon pahempia myrkkyjä..
 
vieras
Mitä materiaalia lattia on? Jos puuta/laminaattia ei suositella saippuapitoisia pesuaineita. Mä olen kayttänyt laminaatteihin niille tarkoitettua pesuainetta, myös vauvojen aikana, eikä ole tullut mieleenkään et niin ei voisi tehdä.
 
Eipä ole kyllä koskaan tullut mieleeni ajatella moista asiaa, vaikka itse pyykkään keittiön lattian kerran viikossa kloritilla... En usko että lapsi pystyy niin paljon nuolemaan lattiaa, että olisi jotenkin haitallista. Pestäänhän sillä mäntysuovalla mattojakin, ja mattojen päälläkin lapset ovat...
 
vierailija
Löysin mielenkiintoisia youtubeja arjen kemikaalit otsikon alta. Sieltä näkee, millä kemikaaleilla vauvoja ei kannata kyllästää. Palamäntysuopa siivouksessa suositeltu.
 

Yhteistyössä