voiko näin aikaisin olla raskausmyrkytys?

Eilen illalla alkoi kummallinen huimaus, ei helpottanut makuullakaan. Sain kuitenkin nukahdettua ja tunnin päästä heräsin aivan järkyttävään pääkipuun, ei auttanut lääke. Painoa tullut parissa päivässä 2kg ja ylävatsa tuntuu jotenki kauheen kireältä. Mulla siis verenpaineet olleet koholla mitattaessa, alapaine 90-95(kotona ei siis mittaria). vai voivatko nämä oireet johtua mun kilpirauhasen vajaatoiminnasta?

huolestunut eemeli ja rv 16+3
 
Nalletar
Raskausmyrkytys voi alkaa tietääkseni vasta rv 20. Mutta raskauden aikaiseen verenpainetautiin sopisi kyllä hyvin turvotus, pää kipu ja korkeat paineet. Kannattaa käydä terveydenhoitajalla.
 
..
kannattaa käydä lääkärillä.
Mun käsittääkseni raskausmyrkytys on YLEISINTÄ rv.20 jälkeen mutta miksei se voisi jo aiemminkin tulla..
Ja vaikka tuo ei olisi sitä vaan johtuisi muusta, uskoisin että jotakin hoitoa tarvitaan.
 
Nalletar
Nimenomaan korkeasta verenpaineesta tuleva pääkipu on sellainen mikä ei meinaa millään mennä ohi. Jos sun kroppa on tottunut korkeisiin paineisiin niin sä et kovin helposti oireita saa, paitsi jos paineet menee tosi ylös tai laskee nopeasti alas.
 

Yhteistyössä