Voiko näin Suomessa olla? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30322340:
Tupakointi on varmaan viime aikoina hiukan vähentynyt Venäjällä, koska viime vuonna tuli uusi tupakkalaki, eikä röökiä saa enää vetää esim. julkisissa liikennevälineissä, kahviloissa ja ravintoloissa. Itseänikin alkoi kiinnostaa, mistä tuo prosenttiluku oli nykäisty ja mikä olisi oikea määrä, ja äkkigooglaamalla löytyi tällainen, jonka mukaan maan 140 miljoonasta asukkaasta n. 40 miljoonaa polttaa. (Ja mitä pukeutumiseen tulee, niin aika samannäköistä t-paita -porukkaa oli näköjään valikoitunut tämän jutun kuvitukseen, kuin mitä ties missä kainuulaisissa baareissakin pyörii :D Mut voipi olla sattumaa, koska onhan eri maissa omat trendinsä ja perinteensä.)

Sauhuttelu loppuu ravintoloissa - ankara tupakkalaki astuu voimaan Ven
No voin kertoa kun lähden kevällä Moskovaan mikä tyyli siellä on nyt ;). Ainakin Virossa naiset osavata pukeutua on rahaa tai ei, ainakin jokainen nainen siellä halua olla omalla tavalla erilainen tai naisellinen, nuori tai vanha.
 
säpäle harmaana
Osto, myynti ym... kyllä myös kierätys.

Jos mikä vaan ei kelpaa niin kai työt tai tupakoinnin lopettaminen olisi ajankohtaista? Ei kenenkään tarvitse muita elättää luulen niin. Jos ihminen saa vaikka takin ja joku maksa vielä hänelle pk niin pikkasen se on törkeä, kun vielä pitäisi palvella toista, mennä postiin ja maksa kaikista. Toinen asiaa jos olisi Suomi joku kehitysmaa missä kaikki on hankala ja missä ei todellakaan ihmisillä ole rahaa tupakoida tai pitää ylimäräsisiä eläimiä, mihin rahaa menee kans paljon.
Olisiko asia sinusta sitten ihan ok, jos he olisivat töissä eivätkä polttaisi tupakkaa? Mistä siis edes tiedät, etteivät ole töissä?

Ja miten sinä ajattelit, että nuo lahjoittamisryhmät toimivat, vai eikö sellaisia saisi olla, kun jaksat noita postikulujakin miettiä? Eikö aika monet ryhmät toimi sillä periaatteella, että toimitaan pienellä alueella ja käydään sitten hakemassa se tavara? Jos minä haluaisin antaa jotain itselleni tarpeetonta pois, niin ei todellakaan tule mieleen miettiä a) onkohan tämäkään tyyppi oikeutettu saamaan ilmaiseksi tämän tuotteen, jos vaikka hän tuhlaakin rahansa tupakkaan, b) onko hän edes yrittänyt saada töitä c) kai juuri tämä tuote on sitten hänen mielestään juuri hyvä, kun minä sen kerran olen valmis lahjoittamaan.
 
No voin kertoa kun lähden kevällä Moskovaan mikä tyyli siellä on nyt ;). Ainakin Virossa naiset osavata pukeutua on rahaa tai ei, ainakin jokainen nainen siellä halua olla omalla tavalla erilainen tai naisellinen, nuori tai vanha.
Joo ei, en nyt vakavissani tarkoittanutkaan että kaikki olisivat t-paita -porukkaa. Venäjällä naisten valtavirtatyyli on varmasti aika erilainen kuin Suomessa, varmaan Virossa myös. (En ole aikoihin käynyt Virossa muualla kuin Tallinnassa ja siellä ei voi ihmisten tyylistä vetää mitään johtopäätöksiä kun varsinkin keskusta on niin täynnä suomalaisia, venäläisiä ja saksalaisia.) Valtavirran ulkopuolella on sitten ihan mitä vaan kaikissa maissa. Ainakin Virossa ihmisille on kaiketi suomalaisia tärkeämpää kallis auto (tai yleensä auto), kalliinnäköiset vaatteet, vaatemerkit, yms. Liekö Venäjällä vähän samanlainen meininki?
 
"jenni"
Mä en polta,en juo_Olin työelämässä ja kaikki hyvin.5kissaa.Yhtäkkiä meni terveys,saan eläkettä.Sillä ei paljon elä,ei reissata eikä syödä ulkona.Silti kissat on henkireikä.Ainoa josta saa iloa elämään.Ne ei lähde ennenku musta henki viedään!Ennemmin ite syön vaikka hernekeittoa,mutta mun ainoa ilo etten sekoa on kissat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30322367:
Joo ei, en nyt vakavissani tarkoittanutkaan että kaikki olisivat t-paita -porukkaa. Venäjällä naisten valtavirtatyyli on varmasti aika erilainen kuin Suomessa, varmaan Virossa myös. (En ole aikoihin käynyt Virossa muualla kuin Tallinnassa ja siellä ei voi ihmisten tyylistä vetää mitään johtopäätöksiä kun varsinkin keskusta on niin täynnä suomalaisia, venäläisiä ja saksalaisia.) Valtavirran ulkopuolella on sitten ihan mitä vaan kaikissa maissa. Ainakin Virossa ihmisille on kaiketi suomalaisia tärkeämpää kallis auto (tai yleensä auto), kalliinnäköiset vaatteet, vaatemerkit, yms. Liekö Venäjällä vähän samanlainen meininki?
Itsellekin on tärkeä hyvää auto ja hyväät vaatteet siksi se motivoi minua tekemään työt :). Myös matkustaminen eli eläminen täysillä on minulle a ja ö.
 
[QUOTE="jenni";30322373]Mä en polta,en juo_Olin työelämässä ja kaikki hyvin.5kissaa.Yhtäkkiä meni terveys,saan eläkettä.Sillä ei paljon elä,ei reissata eikä syödä ulkona.Silti kissat on henkireikä.Ainoa josta saa iloa elämään.Ne ei lähde ennenku musta henki viedään!Ennemmin ite syön vaikka hernekeittoa,mutta mun ainoa ilo etten sekoa on kissat![/QUOTE]
Kaikkia hyvää sinulle

Oletkin aivan eri tapaus, mä puhuin lue ,, kenellä on kaksi kättä ja kaksi jalka sekä terveys,, ne voivat hyvinkin hankia itselle elantoa. FB ryhmissä on aika paljon tapauksia, jotka voivat hyvinkin tehdä työt jos haluavat kaiken saada, mutta on jostain syystä helpompi leikkiä rahatonta, mutta erilaisia kuvia oma profiiliin laittaa, bailamisesta, korista, tupakista.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellekin on tärkeä hyvää auto ja hyväät vaatteet siksi se motivoi minua tekemään työt :). Myös matkustaminen eli eläminen täysillä on minulle a ja ö.
Hyvä vaate ja kallis vaate eivät ole synonyymejä ;) En tiedä, mistä olet kotoisin - Venäjältä? Valko-Venäjältä? Jostain muualta? - mutta erotuksena tuohon mitä kirjoitit, niin Suomessahan on viime vuosina yleistynyt varsinkin isoissa kaupungeissa se, että nuoret eivät välitä ajaa edes ajokorttia, eivät halua autoa, yms. Vihreät arvot ovat pinnalla jne. varmasti kaikki haluavat elää täysillä, mutta se tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.
 
vie ras
Täällä Lappeenrannassahan noita venäläisiä pyörii liiankin kanssa, niin voin kertoa ettei kaikki suinkaan ole hyvinpukeutuneita, ei edes suurin osa. Ihan tavallisia mammoja sielläkin on. Meikki on vaan paksumpi mihin meillä ollaan totuttu ja järkyttävän määrän hajusteita tuntuvat hölväävän itseensä, hajun perusteella...

En tajua mikä tuossa takkipyynnössä hämmästytti, jos kyseessä kerta on annetaan/lahjoitetaan/kierrätetään sivusto? Eikö se ole justiinsa pyytämistä varten? Ja tästä Milanna veti johtopäätöksen, miten voi Suomessa olla näin. Että poltellaan kotona tupakkia eikä mennä töihin, ja takitkin pyydetään ilmaiseksi. Että kyllä me suomalaiset ollaan laiskoja kun ei työ kelpaa! Tämä asenne paistaa Milannan kirjoituksissa koko ajan läpi, suomalaisten haukkuminen, vaikka muuta väittääkin.
 
säpäle harmaana
Kaikkia hyvää sinulle

Oletkin aivan eri tapaus, mä puhuin lue ,, kenellä on kaksi kättä ja kaksi jalka sekä terveys,, ne voivat hyvinkin nakia itselle elantoa. FB ryhmissä on aika paljon tapauksia, jotka voivat hyvinkin tehdä työt jos haluavat kaiken saada, mutta on jostain syystä helpompi leikkiä rahatonta, mutta erilaisia kuvia oma profiiliin laittaa, bailamisesta, korista, tupakista.
Tunnetko sinä siis nämä ihmiset vai miten tarkkaan heidän profiilejaan stalkkasit? :O Jos jonkun profiilissa on vaikka kesäisiä bailukuvia, joissa poltetaan tupakkaa, niin miten ihmeessä sinä voit niistä päätellä, miten paljon he esim viimeisen kuukauden aikana ovat käyttäneet rahaa alkoholiin ja tupakkaan? Ja miten sinä niiden perusteella näet, ovatko he täysin terveitä?

Joo, minunkin ystäväni laittoi kesällä biletyskuvan, mutta saa tällä hetkellä sytostaattihoitoa. Ja kehtaa vielä olla osa-aikaisella sairauslomalla, vaikka kesällä vielä oli eräänä iltana ihan juhlatuulella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30322396:
Tunnetko sinä siis nämä ihmiset vai miten tarkkaan heidän profiilejaan stalkkasit? :O Jos jonkun profiilissa on vaikka kesäisiä bailukuvia, joissa poltetaan tupakkaa, niin miten ihmeessä sinä voit niistä päätellä, miten paljon he esim viimeisen kuukauden aikana ovat käyttäneet rahaa alkoholiin ja tupakkaan? Ja miten sinä niiden perusteella näet, ovatko he täysin terveitä?

Joo, minunkin ystäväni laittoi kesällä biletyskuvan, mutta saa tällä hetkellä sytostaattihoitoa. Ja kehtaa vielä olla osa-aikaisella sairauslomalla, vaikka kesällä vielä oli eräänä iltana ihan juhlatuulella.
En tunne jokaista, mutta kun siellä on jotkut tietyt ihmiset jotka aina harrastavat tätä ja ovat täysin kunnossa ;)
 
vierass
Eikähön ahneeita riitä kaikkialla, ottavat kaiken irti, mitä vaan lähtee, ei tarvitse edes oikeasti olla tiukilla rahan suhteen. Suurin osa ilmaiseksi kerjätystä menee sitten myyntiin. Onpa tuosta ollut useitakin esimerkkejä palstalla kerrottuna.
 
Eikähön ahneeita riitä kaikkialla, ottavat kaiken irti, mitä vaan lähtee, ei tarvitse edes oikeasti olla tiukilla rahan suhteen. Suurin osa ilmaiseksi kerjätystä menee sitten myyntiin. Onpa tuosta ollut useitakin esimerkkejä palstalla kerrottuna.
Uskon :)

Monet tätä harrastavat omalla naamalla vielä. Vaikka voi ihan hyvinkin perusta vaikka joki kierätys yritys. Paljon parempi noin pelata.
 
säpäle harmaana
Eikähön ahneeita riitä kaikkialla, ottavat kaiken irti, mitä vaan lähtee, ei tarvitse edes oikeasti olla tiukilla rahan suhteen. Suurin osa ilmaiseksi kerjätystä menee sitten myyntiin. Onpa tuosta ollut useitakin esimerkkejä palstalla kerrottuna.
Varmasti näinkin, mutta kenenkäänhän ei ole pakko lahjoittaa tällaisille ihmisille yhtään mitään. Itse ehkä lahjoittaisin, jos olisi jotain roinaa, jolla en tee yhtään mitään. Ihmetyttää vain, miten paljon ihan tuntemattoman ihmisen facebook-kuvista saa tehtyä koko elämän kattavan analyysin.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30322429:
Varmasti näinkin, mutta kenenkäänhän ei ole pakko lahjoittaa tällaisille ihmisille yhtään mitään. Itse ehkä lahjoittaisin, jos olisi jotain roinaa, jolla en tee yhtään mitään. Ihmetyttää vain, miten paljon ihan tuntemattoman ihmisen facebook-kuvista saa tehtyä koko elämän kattavan analyysin.
Siellä kuule niin monta profilia olemassa, ketä monet tuntevat ympäri fb :). Mä vaikka en ole hirveästi siellä, mutta saanut lukea monista vaikka mitä ja näin heidänkin kirjoituksia.
 
säpäle harmaana
Siellä kuule niin monta profilia olemassa, ketä monet tuntevat ympäri fb :). Mä vaikka en ole hirveästi siellä, mutta saanut lukea monista vaikka mitä ja näin heidänkin kirjoituksia.
Aha. Olisit sitten sanonut heti alussa, että tiedät näiden tapausten taustat. Minä nyt oletin, että teitä nämä päätelmät niiden profiiliin laitettujen kuvien perusteella, kuten aloitusviestissä sanoit.

Ja vieläkään en tajua, mikä ongelma tässä on. Itsensähän he vain nolaavat, jos he ovat tunnettuja tapauksia fb:ssä. Ja jos he jonkun jollekin toiselle tarpeettoman takin saavatkin, niin mitä sitten?
 
"vieras123"
No voin kertoa kun lähden kevällä Moskovaan mikä tyyli siellä on nyt ;). Ainakin Virossa naiset osavata pukeutua on rahaa tai ei, ainakin jokainen nainen siellä halua olla omalla tavalla erilainen tai naisellinen, nuori tai vanha.
Eikö tämä nyt ole vähän ristiriidassa sen kanssa, että juuri sanoit, että suomalaiselle köyhälle pitäis takki kuin takki kelvata, jos ilmaiseksi annetaan? Että ei haittaa jos pukeutuu rumaan takkiin, jos hakee vaikka siivousalan hommiin?
Ps. Itse en ole koskaan pitänyt venäläisestä minkkiturkki, minihame ja iso tujaus hajuvettä-tyylistä.
 
[QUOTE="vieras123";30322463]Eikö tämä nyt ole vähän ristiriidassa sen kanssa, että juuri sanoit, että suomalaiselle köyhälle pitäis takki kuin takki kelvata, jos ilmaiseksi annetaan? Että ei haittaa jos pukeutuu rumaan takkiin, jos hakee vaikka siivousalan hommiin?
Ps. Itse en ole koskaan pitänyt venäläisestä minkkiturkki, minihame ja iso tujaus hajuvettä-tyylistä.[/QUOTE]

Niin että omalla rahalla saa tehdä mun puolesta mitä vaan :). Ne jotka jatkuvasti itkee muilta tavaroita on väärin.

Ei sun tarvitse tykätä, ei kaikki tykkää kaikista. Itse ainakin en voi itseä kuvitella että pidän jotain muuta kun minimekkoja ja muutenkin naisellista tyylisä. Raskaus aika on erikseen, silloin olen kuin jätkä tai tavis, kun on sellainen tyyli minulle että en jaksa katsoa itseä peilistä, kun ei vaan ole nättiä vaateita hirveästi raskana oleville.
 
Harmaana tällä kertaa
Nää sun nykyiset topikit ovat kyllä todella ilkeitä ja ylimielisiä. Kaikessa tuntuu olevan tärkein pointti tuoda esille se, kuinka sinä itse osaat työnteon paremmin kuin muut, kuinka tärkeä businessnainen oletkaan jne. Toisin kuin suomalaiset, nämä laiskat pummit joita työnteko ei kiinnosta, jotka elävät pummaamalla ja hakeutuvat eläkkeelle vääristä syistä. Olet kyllä yleistämisen mestari, omassa kotimaassasi taas kaikki ovat sitten täydellisiä...

Kieltämättä mietityttää mistä on tullut sysäys tälle viimeaikaiselle työttömien ja köyhien haukkumiselle, vai onko tää vaan hyväksi havaittu keino saada huomiota? En tiedä, viisainta lienee pysyä pois ketjuistasi tästä eteenpäin. Silloin joskus oli vielä hauskaa viihdettä itsekehuineen, nyt tulee vaan todella inhottava olo näitä lukiessa.
 
viaras
No kai ny köyhälle pitää kelvata mikä vaan :saint:

Täälä on lähetyskirppari josta saa pussillisen vaatetta vitosella. Mutta ne vaatteet on pääosin jotain vanhusten jäämistöä tai sellasia mitä ihmiset ei enää viitti viedä kirpparille itse myytäväksi tai jotka ei oo menny sielä kaupan. Paikalliset spurgut tota lähinnä käyttää vaatekauppana. Lapselle oon koulun naamiaisiin hakenu sieltä varusteita. Mutta suurin osa on siis suoraansanottuna roskiskamaa ja suuresti ihmettelen että viittivät niitä silittää ja laittaa esille.
Kirpparilta saa kyllä ihan hyvän takin. Ostin Gil Bret-takin viime keväänä 40 euroa, pari kertaa käytetty. Todella kaunis. Uutena olisi maksanut moninkertaisen summan.

Enkä ole edes köyhä. Silti ostan vaatteet alesta tai kirpparilta.

Mutta mulle ei kelpaa ihan mikä vaan. Sen pitää olla hyvää ja kaunista.
 

Yhteistyössä