Voiko olla edes totta? Kuukautisista ja rautatableteista.

Mulla on aina ollut tosi kivuliaat kuukautiset, niiden takia aloin käyttää e-pillereitä jo kauan ennen seksielämän aloittamista ja käytän edelleen. Niiden ansiosta kuukautiskivut kestää vai kaksi päivää ja yleensä niihin tepsii normaalit särkylääkkeet. Vuotoa tulee myös paljon vähemmän kuin ilman pillereitä.

Oon syönyt nyt kuukauden ajan rautatabletteja, en oo ennen käyttänyt.

Yleensä kun otan laatan viimeisen pillerin, kahden päivän jälkeen alkaa kivut ja tiputtelu, siitä 1 päivän päästä kunnon vuoto. Siis ihan aina.
Tänä aamuna havahduin siihen, että mitään kipuja eikä tiputteluvuotoa oo ollut vaikka oli jo kolmas päivä vikasta pilleristä. Hirvee paniikki iski kun olin yhtäkkiä mukasatavarma siitä, että oon unohtanut pillereitä ja nyt mä oon raskaana ja miten tolle poikaystävällekin sanon ja mistä saan nyt raskaustestin ja ja jajaja... No, tuntia myöhemmin vuoto alkoi, mut ei vieläkään mitään kipua, ei ollut mitään ennakoivaa tiputteluakaan vaan suoraan reilua vuotoa.

Voiko olla, että rautalisän ansiosta pääsen näin paljon helpommalla tästäkin riesasta? Onko kellään vaikuttanut raudan syömisen aloittaminen kuukautisiin mitenkään? Jos olisin yhdellä kapselilla päivässä välttänyt kivut yli sata kertaa, olisin ehkä kenties alottanut niiden napsimisen aikasemmin. Vai onko tää kuukausi nyt vaan mysteeripoikkeama - ja ensi kuukausi samaa vanhaa . .. ?
 
Arew
En oikein usko, että rauta vaikuttaisi noin. Itselläni on kylläkin vuosien ja vuosikymmenien pillerinkäytön myötä vuodon alkamispäivä muuttunut toisesta taukopäivästä ensin kolmanteen ja nyttemmin jo neljänteen.
 
"Halikatti"
Ei ole kokemusta tuosta, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. On ihan mahdollista, että raudansyönti sinun tapauksessasi auttoi. Raudalla on niin monia tehtäviä, että jos jokin muu "elin" tuli autetuksi saattoi se säteillä aina prostaglandiinien tuotantoon asti (jotka aiheuttavat sen kivun)

Sinuna tekisin kokeita muinakin kuukausina :)
 

Yhteistyössä