voiko omakotitalossa asua ilman tv-lupaa?

  • Viestiketjun aloittaja jääkö kiinni vai ei
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
No me asuttiin tässä reilu kolmevuotta ilman tv-lupaa. :snotty:
Mut se eosiaan riippuu ihan siitä että missä se telkkari sijaitsee.
Meiltä sen näkee nyttekin tosta kuistilta ikkunasta.
Eikö käynyt tarkastaja kertaakaan?
No ei ainakaan niin että me oltais oltu kotona.
Ja se verho on pidetty kiinni silloin kun ei olla kotona.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi maksattaisit muilla lupasi? Älyttömän typerää olla maksamatta.
Taas näitä kitisijöitä. Se maksu ei tosiaankaan ole koskaan laskenut, vaikka edellisvuonnakin jonkun kampanjan aikana niitä lupia maksettiin jotain 10 000 enemmän kuin ennen sitä kampanjaa. Silti se vaan aina nousee.

Mihin hel**ttiin perustat väitteesi, että sinä maksat muiden osuuden tv-luvasta (siis niiden, jotka ei maksa).
Jos tosiaan katsoo maikkaria ja kaapelia ja kuuntelee radiostakin rockia ja paikallista kanavaa, ni miksi ihmeessä pitäis maksaa ylelle noin 200? vuodessa hyvää hyvyyttään?
Ja sulla ei ole lapsia, jotka katsoo esim pikkukakkosta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi maksattaisit muilla lupasi? Älyttömän typerää olla maksamatta.
Ja pöh. Ei siitä muut sen enempää maksa siltikään. Ja vaikka kaikki maksais, ni ei se maksu nykyisestä yhtään pienentyis. ei ihan varmasti.
Bisnes on bisnes.

Ja kyllä, meillä on maksettu lupa. Vaikka se v*tuttaakin maksella turhasta yli 215e vuodessa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi maksattaisit muilla lupasi? Älyttömän typerää olla maksamatta.
Taas näitä kitisijöitä. Se maksu ei tosiaankaan ole koskaan laskenut, vaikka edellisvuonnakin jonkun kampanjan aikana niitä lupia maksettiin jotain 10 000 enemmän kuin ennen sitä kampanjaa. Silti se vaan aina nousee.

Mihin hel**ttiin perustat väitteesi, että sinä maksat muiden osuuden tv-luvasta (siis niiden, jotka ei maksa).
Jos tosiaan katsoo maikkaria ja kaapelia ja kuuntelee radiostakin rockia ja paikallista kanavaa, ni miksi ihmeessä pitäis maksaa ylelle noin 200? vuodessa hyvää hyvyyttään?
Ja sulla ei ole lapsia, jotka katsoo esim pikkukakkosta?

Näinpä!
Mä silloin pari vuotta sitten laitoin sinne palautetta ja kysyin että mihin nämä korotukset perustuvat kun kerta näytetään jatkuvasti uusintoja.
Ja laitoin siitä että mun mielestä on harhaanjohtavaa mainontaa se että muut maksaa kun toiset ei maksa ja sit saadaan kymmeniä tuhansia uusia maksajia ja hinnat senkun nousee!!!
Tuli muuten aikas pyöreetä vastausta sieltä. Ei niin mitään tolkkua siinä niiden vastauksessa.

Ja joo... mulla on 2v tyttö joka ei katso lastenohjelmia. Eikä mitään muutakaan.
Ja olihan meillä ne maksukavavat joissa oli se juniori... sehän on maikkarin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin muistelisin:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Saahan sitä telkkari nykyään olla. Kunhan ei ole sellainen telkkari, jossa on valmiina digisovitin. Ei ne voi enää pelkän kajastuksen perusteella antaa sakkoja. Voihan ihmisellä olla terkkari esim. videoiden katselua tai pleikan pelaamista varten. Digiboksit toivat monelle helpotuksen tähän asiaan. :)
mä kyllä just digiboksien tulon aikaan luin jostain että kyllä ne voi sakottaa jos on laite, joka on helpolla toimenpiteellä muutettavissa vastaanottimeksi, eli siis helppo toimenpide on se, että otat vaikka sieltä piilosta sen digiboksin ja pistät kiinni... Ei riitä että sanoo, että katotaan vaan dvd:tä.
Tää tarkoittaisi sitä, että sä päästäisit sen lupatarkastajan sisään tutkimaan onko sulla kaapissasi digiboksia vai ei. Ja sen pitäisi kääntää koko kämppä nurin ja etsiä esim. sukkalaatikoiden pohjalta, jne. Samoin sen pitäisi tuntea kaikki tv-merkit, joissa on sisäänrakennettu sovitin ja lisäksi pitää panna tietokone päälle ja näyttää, ettei siihen ole liitetty mitään... :D Suomeksi sanottuna jos sanot ovella, että "me katsellaan telkkarista vain videoita", niin sen on tarkastajalle riitettävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[
Ja sulla ei ole lapsia, jotka katsoo esim pikkukakkosta?
Juu ei ole. On ensimmäinen vielä masussa, joten ei meillä pikkukakkostakaan kattella ainakaan kolmeen vuoteen.
Sitä paitsi, vaikka oliskin, en silti maksaisi pelkästä pikkukakkosesta 200? vuodessa.
Kyllä nyt digiaikana on voitava saada maksaa juuri siitä määrästä, mitä katsot. Niinkuin puhelimella soitettaessakin.
Tiedättekö miksi näin ei ole? No siksi, että yle menisi konkkaan alta aikayksikön, kun kukaan ei katselisi niiden uusintoja uusintojen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Ihan sama juttu mun kohdalla sen työttömyyskassan jäsenmaksun kohdalla, maksoin tai en ei vaikuta mihinkään.

Mun alani ihmiset, kun kuuluvat useisiin eri liittoihin, eli parhaimmillaan it-ammattilainen on lakossa, kun pankkilaiset ovat tai sairaanhoitajat ovat. Tosi fiksua ja toimivaa!
Miten nämä kaksi asiaa liittyväöt toisiinsa? En oikein osaa verrata näitä toisiinsa.
No jos jossain asiassa syyttää toista vapaamatkustajaksi, se pilkka voi narahtaa omaan nilkkaan!
 
tyttöjen äiti
Jos vaikka asuu jossain huitsin korvessa, niin tuskin ne viittii sinne edes tulla?! Eikä sitä tarvi sisälle päästää. Sanoo vaikka, ettei halua vieraita taloon!! Ja ihan oikeesti ne ei voi lain mukaan vaatia maksamaan lupaa, jos sulla on telkkari missä ei ole kiinni kun pelkät videot. Ystäväni lopettivat telkkarin katsomisen, mutta katsovat edelleen videoita. Digiboxi on siirretty johonkin kaapin nurkkaa varastoon. Ei siinä ole kenelläkään mitään valittamista, kun eivät katso niin eivät katso!
 
Gerberiina Sorinella
Alkuperäinen kirjoittaja ei me ainakaan jääty:
Omakotitalossa asuttiin viisi vuotta, eikä kertaakaan tullut edes tilannetta eteen jossa olisimme epäilleet tarkastajan olevan oven takana. Ja ihan taajama-alueella asuttiin.

Monesti kyllä mietin, että mitäköhän sitä sanoo jos on omalla pihalla esim. ottamassa aurinkoa ja tarkastaja kurvaa autolla pihaan. Öö, en mä asu täällä?
Itse asiassa me oltiin miehen kanssa pesemässä autoa anoppilan pihassa, kun lupatarkastaja tuli:) Kyllä se uskoi ettei oltu talonväkeä eikä ne olleet kotona:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Miten nämä kaksi asiaa liittyväöt toisiinsa? En oikein osaa verrata näitä toisiinsa.
No jos jossain asiassa syyttää toista vapaamatkustajaksi, se pilkka voi narahtaa omaan nilkkaan![/quote]

Ja nyt varmaan selvität miten sinä olet omalla toiminnallasi auttanut tv-maksun pienentämiseen? Totuushan on että tv-maksu on sidottu indeksiin ja se nousee joka vuosi, maksoi sen kuinka moni tahansa. Eli kukaan maksamatta jättänyt ei ole aiheuttanut maksun korotusta eikä maksaja maksun pienentymistä tai edes että maksu ei nousisi.
 
Ihan sama kai se on, asuuko omakotitalossa vai kerrostalossa tv-luvan maksamisen suhteen. Meillä ainakin iltaisin pidetään sälekaihtimet kiinni. 10 vuotta olin ilman lupaa...ja olisin vieläkin, mutta mies sen sitten on maksanut. Minä en olisi maksanut.
Muutaman kerran kävi tarkastaja, mut ei sitä tartte sisälle päästää. Ja kotietsintälupaa ei telkkariluvan puutteeseen saa.
 
Me asutaan rivarissa ja sälekaihtimet on kyllä näin pimeään aikaan aina kiinni kun aurinko laskee. Ja oon päättänyt et jos tarkastaja tulee, en päästä sisään vedoten etten päästä vieraita ihmisiä sisään kun mies ei oo kotona. Sit en tiä jos ite en oo kotona ja mies avaa oven. Ja okei, pelkään tv-lupatarkastajaa ja joudun elämään koko ajan "pelossa" että se kurkkii ikkunan takana. Mutta en siltikään maksa B)

Muoks, ukko on pyytänyt jotain lautasantennia mut sitä en oo suostunut ottamaan, sit ois pakko olla myös tv lupa! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eewok:
Me asutaan rivarissa ja sälekaihtimet on kyllä näin pimeään aikaan aina kiinni kun aurinko laskee. Ja oon päättänyt et jos tarkastaja tulee, en päästä sisään vedoten etten päästä vieraita ihmisiä sisään kun mies ei oo kotona. Sit en tiä jos ite en oo kotona ja mies avaa oven. Ja okei, pelkään tv-lupatarkastajaa ja joudun elämään koko ajan "pelossa" että se kurkkii ikkunan takana. Mutta en siltikään maksa B)

Muoks, ukko on pyytänyt jotain lautasantennia mut sitä en oo suostunut ottamaan, sit ois pakko olla myös tv lupa! :D
On meilläkin lautanen katolla muttei sittenkään lupaa. Miten se lautanen nyt siihen vaikuttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Jos on antenni katolla, niin lupa on silloin oltava maksettuna. Siinä ei paljon auta töllöttimien piilotus!
No heh.. Voihan sitä rakennuttaa talon ja ottaa siihen vuokralle kuurosokeita tai muuten vaan telkkarittomia ihmisiä..
joo... menee tosi helposti läpi selitys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Eewok:
Me asutaan rivarissa ja sälekaihtimet on kyllä näin pimeään aikaan aina kiinni kun aurinko laskee. Ja oon päättänyt et jos tarkastaja tulee, en päästä sisään vedoten etten päästä vieraita ihmisiä sisään kun mies ei oo kotona. Sit en tiä jos ite en oo kotona ja mies avaa oven. Ja okei, pelkään tv-lupatarkastajaa ja joudun elämään koko ajan "pelossa" että se kurkkii ikkunan takana. Mutta en siltikään maksa B)

Muoks, ukko on pyytänyt jotain lautasantennia mut sitä en oo suostunut ottamaan, sit ois pakko olla myös tv lupa! :D
On meilläkin lautanen katolla muttei sittenkään lupaa. Miten se lautanen nyt siihen vaikuttaa?
Sen että, jos tv-lupatarkastaja tulee käymään niin silloin lasku napsahtaa. Toki jos asutte rivarissa tai kerrostalossa yms. niin sit ei.
 

Yhteistyössä