voiko ovulaatio testillä testata raskautta?

tuli tällanen yht äkkiä mieleen kun täällä jskus palstailin ja moni väitti että näin on.

Pengoin tota lääkekaappia ja huomasin että mulla on nippu ovulaatio testejä joista päiväys menee 08 2008 jos jotain kiinnostaa niin laita YVtä.

niin tuli vaan mieleen että mun piti raskaus aikana testata että näyttääkö raskaudessa 2 viivaa. Mutta unohdin kokonaan....

Tuntuu hullulla koska silloinhan vois myydä samoja testejä eikä erikseen ovikseen ja raskauteen.....

no kertokaahan onko tietoa/kokemusta
 
kyllähän se hormoni on kuulema melko samanlaista.. mutta mieluummin testaisin ihan oikeella r-testillä. Vastaus ois luotettavampi, eikä tarvis mietiskellä,.. jos vaikka tulis haaleempi viiva niin oisko se tulkittava kuten o-testi (nega) vai kuten r-testi? Kysyinkin joskus asiaa rfsu.lta ja sain vastauksena että o-testejä ei pidä käyttää raskauden testaamiseen.
 
Tästä on ollut muutamaan kertaan aiemminkin täällä puhetta. Itse taisin testailla asiaa viime raskaudessa ja silloin totesin, ettei ovistesti ole yhtään niin luotettava raskauden havainnoinnissa kuin raskaustesti. Itselläni ainakin ovistestiin tulee yleensä pitkin kiertoa jos jonkinlaista viivaa ja raskauden aikana vahva viiva tuli vasta kauan sen jälkeen, kun olin saanut varmuuden raskaustestillä. Eli minun kohdalla haalean viivan ei ainakaan voi todeta tarkoittavan raskautta ja sen vahvan saamiseen raskaana ollessa meni aikaa.
 

Yhteistyössä