Voiko pelkästään hunajamelonille olla allerginen??

  • Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Meijän reilu 1v on syöny tähän mennessä melkeen kaikkea mitä ny mieleen tulee. Tänään annoin palan hunaja melonia, posket punotti illalla. Mistään ei ole tullut ennen mitää reaktiota.
Mietin ny etoliko se siitä vai mitå?
 
ehkä
Harvemmin varmaan vain yhdelle asialle ollaan allergisia, mutta saattaa olla että tuo oli ensimmäinen ruoka, joka toi allergian esille. Saattaa olla että lapsesi herkistyy vähitellen muillekin meloneille.
 
aloittaja
ok, kiitti vastauksista!
Seuraillaan tilannetta....
oisko tyhmää jos antaisin huomennakin palan sitä melonia? sorry, en tajuu näistä allergia jutuista mitää...
mulla ei ole mitää, eikä miehellä, eikä meijän perheissäkään... niin uutta!
ja voihan se olla jotai muutaki :)
 
Mulla ilmenee allergia melonille niin, että aina kun olen syönyt sitä tulee järkyttävä pahoinvointi. Olen monelle ruoka-aineelle ja asialle allerginen, että sitä "uskon" tuon pahoinvoinninkin olevan. Vastaukseni on siis, varmaankin ihan mahdollista.
 
närästys
Mulla ilmenee allergia melonille niin, että aina kun olen syönyt sitä tulee järkyttävä pahoinvointi. Olen monelle ruoka-aineelle ja asialle allerginen, että sitä "uskon" tuon pahoinvoinninkin olevan. Vastaukseni on siis, varmaankin ihan mahdollista.
Ruuat voivat aiheuttaa pahoinvointia muutenkin kuin vain allergian kautta. Minulla tuore kurkku, mansikka, meloni ja kiivi aiheuttavat tosi yrjön olon. Niiden maku jää kurkkuun ja vaikka en tietäisi syöneeni niitä esim. salaatin seassa, huomaan sen kyllä vähän ajan päästä ruokailusta, kun maistan sen maun. Minulla on refluksitauti ja nuo kyseiset ruuat ovat sellaisia, joiden maku jostain syystä nousee helposti ylöspäin vielä pitkän ajan päästäkin.
 

Yhteistyössä