voiko silmätulehduksessa mennä hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
Meidän tarhasta soittivat hakeen pojan kesken päivän ku sillä silmä rähmi. Vein takaisin hoitoon ku tipat oli alkaneet vaikuttaa eikä enää rähminyt. Toiset sanoo, että voi viedä heti ku lääkitys, mutta en mä raaskinu ku ei ollu aivan pakko...
 
vasta lääkäriltä kysyttyä
Voi. On kuulema niin helposti hoidettavissa oleva tauti, ettei sen takia kirjoiteta edes vanhemmille sairaslomaa jos pieni lapsi silmätulehduksessa.
 
suvi-tuuli
minusta ei muuten ole liioiteltua pyytää vanhempia hakemaan silmätulehduslapsi kotiin, siinä samalla kun yleensä on kuumetta ja bakteeri voi aiheuttaa korvatulehduksia...
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja suvi-tuuli:
minusta ei muuten ole liioiteltua pyytää vanhempia hakemaan silmätulehduslapsi kotiin, siinä samalla kun yleensä on kuumetta ja bakteeri voi aiheuttaa korvatulehduksia...
Meidän lapsilla ei koskaan ole ollut kuumetta pelkän silmätulehduksen aikana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hiuko:
meillä ei tarhassa päässyt olenkaan (herkkä tarttumaanhan se on), vähän liioittelua oli musta kyllä soittaa äiskä kesken työpäivän hakemaan silmärähmiväinen lapsi kotiin...
No tarviiko silmätulehdustakaan tartuttaa ihan vain sen vuoksi, ettei yhden lapsen vanhempien tarvii kesken työpäivän tulla? Se on nimittäin todella herkkä tarttumaan.
 
vieras
Meillä on aina lääkäri antanut ohjeeksi sen että yksi vuorokausi silmätippoja kun on annettu niin sitten voi viedä hoitoon ei ennen.

Ja ei todellakaan ole liioittelua pyytää noutamaan SAIRASlapsi kesken päivän kotiin
 
tietysti
Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Menisitkö itse töihin silmätulehduksessa?
Menisin, riippuen työstä.
Silmätulehdus on mielestäni ihan pikku juttu. En edes ilkeäisi soittaa duuniin, että tänään en tule kun silmä vähän rähmii :eek:
 
niin, siis kyse oli siitä, että lapsihan oli jo ollut hoidossa, eli tartuttanut ehkä (tosin kyse oli musta virussilmätulehduksesta, joka pyöri muutenkin kys.päiväkodissa), omani silmä alkoi rähmiä päiväunilta herätessä, ja siispä äiskä kiltisti perui loppupäivänsä ja ajeli hakemaan muuten täysin terveen lapsen... mutta itse en tosiaankaan jäisi pois töistä pienen rähmimisen vuoksi, tietty aikuisilla on toi kontaktin aste ja käsihygienia tietty vähän eri luokkaa, siis ymmärrän kyllä sen ettei lasta viedä hoitoon tulehduksessa ilman hoitoa. Toi vrk:n eristys pitäisi olla riittävä, päiväkoti vähän liioitteli myös toss hoitoon palaamisasiassa, 3vrk vapaa töistä lapsen silmätulehduksen vuoksi on musta myös vähän liioittelua...
 

Yhteistyössä