Voiko tällä todellakin laihtua?

  • Viestiketjun aloittaja "Mallikas"
  • Ensimmäinen viesti
"Mallikas"
Nimittäin karppaamalla.

Tuntuu niin uskomattomalle kun saa paistaa vihenneksia voissa ja heittää sekaan ihania juustoja.. tai hauduttaa kanaa kuohukermassa, punasta maitoa/kermaa kahviin. Siis kunnon makuja ja rasvaa!!

Minusta tuntuu että syön nyt enemmän kuin ennen mutta jokin kumma tuolla päänupissa "klikkaa" tuon kaiken suhteen, et VOIKO olla mahdollista ja todellista ..

Olo on kevyempi mut puntariin en mene (mulla ollut riippuvuussuhde siihen joskus)
 
"vieras"
Eikös karppauksessa ole tärkeää, että sitten jatkaa samalla ruokavaliolla? Nimittäin siinä vaiheessa, kun ne hiilarit ottaa taas käyttöön, pudotetut kilot humpsahtavat takaisin. Mutta tämä kai koskee kaikenlaisia dieettejä ;)
 
Minäkin olen miettinyt ja tilasin sen reseptikirjankin, tosin ne on kyllä ihan hyviä reseptejä muutenkin. Mä en ihan tyystin aio luopua kaikesta mutta noukkia sieltä sopivia ideoita. Kyllä minä tiedän kanssa henkilön joka on tällä konstilla saanut painoa alas.
 
-15kg ilman karppaamista
Siis syömällä ihan normaalisti aamu-ja iltapalat, lounaan, päivällisen ja iltakahvin voit todellakin laihtua, kun katsot, mitä ja millaisia määriä suuhusi laitat:) Et tarvitse Nutrilettia tai Extravaganzaa:D
 
Mulla eräs tuttu aloitti tuon Extravaganzan ja mua huolestuttaa jo nyt hänen puolesta :( Mä laihduin kanssa 8 kg aiemmin ruokavaliolla ja liikunnalla mutta stressaava työvuosi toi ne ikävä kyllä takaisin.
 
Reilu kymmenen kiloa lähti, ajasta en oikein osaa sanoa kun en loppuaikaa ole kovin aktiivisesti karpannut. Eli välillä syönyt enemmänkin hiilariherkkuja, mutta paino silti laskusuunnassa.

Ensimmäiset viisi kiloa lähtivät kahden ja puolen viikon aikana. Loput parin kuukauden aikana ehkä, mutta tosiaan meni vähemmän vähähiilihydraattiseksikin välillä.

Nyt on taas vähän löysempi ote ollut, joten tämänhetkisillä syömisillä en kehuisi, mutta alussa ainakin söin 3-5 ateriaa päivässä.
 
ap
Siis syömällä ihan normaalisti aamu-ja iltapalat, lounaan, päivällisen ja iltakahvin voit todellakin laihtua, kun katsot, mitä ja millaisia määriä suuhusi laitat:) Et tarvitse Nutrilettia tai Extravaganzaa:D
Onnea sinulle :)

vuosikaudet olen taistellut kiloja vastaan (en tosin ole kokeillut Nutriletia tai Xtravaganzaa) ja tämä on ensimmäinen kerta, kun tunnen olevani myös voimissani vaikka laihdukin. Jaksan touhuta, ei ole nälkä jne.
Joten jatkan näin :)
 
Laihtuuhan sillä. Mulla on n. 5kg pudonnu vaikka olenkin sortunut ihan liian usein...

En kyllä tykkää nakella juustoja joka paikkaan, enkä hauduttaa kasviksia kermassa. Juusto menee "leivän" päällä ja pizzassa, joskus munakkaan päälläkin, kukkismuusiin voi nakata pienen palan koskenlaskijaa, mut muuten se kyllä suorastaan pilaa ruuan... Lihaan en myöskään juustoa laita, kermaa voin laittaa. No, mä en vaan niin välitä juustoista, ja hikisukkanavettajuustoista pysyn kyllä kaukana.
 
"blondi"
[QUOTE="vieras";21994602]Eikös karppauksessa ole tärkeää, että sitten jatkaa samalla ruokavaliolla? Nimittäin siinä vaiheessa, kun ne hiilarit ottaa taas käyttöön, pudotetut kilot humpsahtavat takaisin. Mutta tämä kai koskee kaikenlaisia dieettejä ;)[/QUOTE]

Koskee varmasti kaikki dieettejä. Dieetti on kuuri. Kuuri alkaa ja loppuu.
Kun muuttaa ruokailutottumukset pysyvästi, se ei ole kuuri.
 
"vieras"
Siis mitkä ruoka-aineet ootte jättäny pois ruokalistalta? Eikös leivässä ole hiilihydraattia ( kuten joku sanoi kuitenkin syövänsä leipää )? :O Ja mistä sittten tule parhaiten ne suoliston tarvitsemat kuidut?
 
[QUOTE="vieras";21994793]Siis mitkä ruoka-aineet ootte jättäny pois ruokalistalta? Eikös leivässä ole hiilihydraattia ( kuten joku sanoi kuitenkin syövänsä leipää )? :O Ja mistä sittten tule parhaiten ne suoliston tarvitsemat kuidut?[/QUOTE]

Mä syön karppia leipää ja toisinaan ihan oikeaaki leipää (ruisleipää tai ohrarieskaa). En kieltäydy täysin mistään.
Kuituja kasviksista. Mun suolistolle on riittäny hyvin.
 
"vieras"
Ei siihen mitään ihmedieettejä tarvita, kun syö terveellisesti lautasmallin mukaan ja pieniä aterioita välipaloineen pitkin päivää ja lisää liikuntaa, niin se on siinä. Itse olen näin saanut tiputettua nyt kuukauden aikana n. 4 kiloa. Joo, se on vähän noihin ihmedietteihin verrttuna, mutta veikkaan, että se on pysyvämpi ja ilman jojo-ilmiötä, mikä noista ihmedieeteistä tulee 8 olen kokeillut joskus niitäkin ). Eikös se perusslogani ole, että; syö vähemmän kuin kulutat...
 
[QUOTE="vieras";21995076]Ei siihen mitään ihmedieettejä tarvita, kun syö terveellisesti lautasmallin mukaan ja pieniä aterioita välipaloineen pitkin päivää ja lisää liikuntaa, niin se on siinä. Itse olen näin saanut tiputettua nyt kuukauden aikana n. 4 kiloa. Joo, se on vähän noihin ihmedietteihin verrttuna, mutta veikkaan, että se on pysyvämpi ja ilman jojo-ilmiötä, mikä noista ihmedieeteistä tulee 8 olen kokeillut joskus niitäkin ). Eikös se perusslogani ole, että; syö vähemmän kuin kulutat...[/QUOTE]

Karppaus, eli vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole "ihmedieetti" vaan sitä on tutkittu loistavin tuloksin ja nykyään jopa lääkärit suosittelevat ko. ruokavaliota. Veikkaisin että parin vuoden sisään lentää lautasmallit ikkunasta ulos :)
Jopa kolesteroliarvot, verenpaineet ja verensokerit ovat parantuneet enemmän vhh-ruokavalioilla kun esimerkiksi vähäkalorista ruokavaliota noudattavilla.
Karppaajat ovat myöskin kiitettävästi ylläpitäneet tiputetun painon, puhumattakaan lihaskudoksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä