Voiko tosiaan onnistua vielä neljäskin kuukausi niin ettei ulosotto ole huomannut mun aloittaneen työt

  • Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
hjhj
[QUOTE="vieras";29035780]Kyllä ottavat vaikka mies miten yritti olla sopuisa ja vannoi että maksaa kyllä sovitut erät, no ei onnistunut ja voin kertoa että tiukalle vetää. Meillä on kaksi lasta ja kolmatta odotetaan. Toimeentulotukea ja asumistukeakaan ei heru, ja jotta selviytyisimme, joudumme käymään 2-3 x viikossa ruokajonossa. Pienempää asuntoa sossut ehdottivat mutta emme voi pienempään muuttaa koska nykyinenkin asunto jää kolmosen synnyttyä liian ahtaaksi.[/QUOTE]

Miksi pitää hankkia vielä kolmas lapsi jos muutenkin tilanne on tuollainen? ?
 
----
Kannattais itse ottaa yhteyttä ja sopia tietty summa kk. Nyt kun se itse huomaa, ni ei välttis kuule sovikka mikä summa vaan. Voi lähtee aika paljonkin. Sittempä kituuttelet.
 
mietin vaan
Aivan ot mutta ihan järkyttävän pienet noi suoja osuudet.Joo on itse aiheutettuja,mutta olisikohan tässä osa syy miksi jotkut ihmiset ei halua töihin..
Jos tuotakin suojaosuutta vähän nostettaisiin niin kaikki olisivat onnellisia.Velkojat saisivat rahansa ja työntekijälläkin olisi motiivi sitä työtä tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti vielä;29035482:
Mieti vielä kannattaako oikeasta päästää uo mies ottamaan suoraan tilistä. Silloin vie automaattisesti kolmasosan palkasta. Itse ilmoittamalla töihin menosta, voit päästä järkevään sopimukseen kk-erästä. Sen jälkeen kun ottavat tilistä, ei siitä enää voi neuvotella. Kolmasosa menee siis kaikesta tulosta mm. lomarahoista mahdollisista ylityökorvauksita jne...
Eli harkitse sitä vaihtoehtoa.
Ei voi neuvotella. Itse jouduin hakemaan toimeentulotukea kun veivät kolmasosan tilistä vaan ei ollut neuvoteltavissa oleva asia.
 
Kannattais itse ottaa yhteyttä ja sopia tietty summa kk. Nyt kun se itse huomaa, ni ei välttis kuule sovikka mikä summa vaan. Voi lähtee aika paljonkin. Sittempä kituuttelet.
Ei voi sopia. Laki on mikä on. Itse hain toimeentulotukea ja lopulta pankkilainan. Kävin itse puhumassa, itkin uo-miehelle että palkasta jää 200 euroa vuokran jälkeen. Jopa ÄITINI KÄVI puhumassa ulosottomiehelle. Ei auta mikään. Järjestelmässä ei ole inhimillisyyttä.
 
"Vieras"
Ei voi sopia. Laki on mikä on. Itse hain toimeentulotukea ja lopulta pankkilainan. Kävin itse puhumassa, itkin uo-miehelle että palkasta jää 200 euroa vuokran jälkeen. Jopa ÄITINI KÄVI puhumassa ulosottomiehelle. Ei auta mikään. Järjestelmässä ei ole inhimillisyyttä.
Vantaalla kyllä onnistui, kun asiasta sopi etukäteen, ennenkuin olivat tilillä. Jos ovat jo tilillä, niin silloin ei onnistu tai jos jättää jonkun erän maksamatta tai maksaa myöhässä. Mut joo uotyyppejäkin on kaikenlaisia.
 
kafee
[QUOTE="a p";29036116]Kyllä palstalaisten mielestä on kun täällä aina väitetään ulosotossa oleville ihmisille, että he eivät aio maksaa velkojaan. Lapsellista.[/QUOTE]

minusta on erikoista, että nyt otat iloisena koko palkan, kunnes virkamiehet sen huomaavat. mutta sellaista et ota edes vaihtoehdoksi, että yrittäisit sopia jonkun maksusuunnitelman (siihen en osaa ottaa kantaa, olisko tällainen mahdollista vai ei, ja ketjussahan on ollut eri mielipiteitä tästä).

silti perusteena tuolle ilmoittamattomuudelle on, että koet, että aiemmin on ollut liian tiukkaa ja nyt tahdot vähän rentoutua. perustelu tuolle neuvottelujen huonoudelle on kuitenkin se, että tahdot maksaa mahdollisimman paljon ja mahdollisimman nopeasti.

tuleeko tässä nyt jotain lisäarvoa siitä, että ikäänkuin onnistut huijaamaan systeemiä sen pari kuukautta mitä eivät huomaa, vai mitä ihmettä?

karrikoiden siis ohjeeni on: joskus kannattaa ensisijaisesti miettiä asioita sen kannalta, mikä itselle olisi parhaaksi, eikä sen, missä parhaiten saisi jotain instanssia pelattua.
 
Ei se ulosottomies aina niin nopeasti etsi tietoa, missä ihminen on töissä. Varsinkin isoissa kaupungeissa ulosottomiehet on aika kiireisiä. Näin ollen se, koska ulosottomies saa tietää työpaikan, riippuu ihan siitä, koska lähtee selvittämään asiaa.

Ensin lähtee kirje työnantajalle, jossa tiedustellaan, miksi kolmasosaa palkasta ei ole tilitetty ulosottoon. Kirjeen mukana tulee lomake, jolla voi ilmoittaa, että henkilö ei ole enää töissä kyseisellä työnantajalla. Ensinnäkin, siiä voi mennä jo monta kuukauuta, puolikin vuotta, ennen kuin työnantajalle lähtee edes kysely. Sitten alkaa vasta ulosottomiehen selvitystyö. Missä henkilö on nykyään työssä vai onko Kelan rahoilla tai jotain muuta.
 
"kim"
hei olisin semmosta kysynyt kun autoliike on velkaa minulle eim: 2000e ja mkasa 3erää ulosotossa odottaa lasku kävi maksamassa käeen loppulaskun pitäskö ilmoittaa ulosottoon etä on maksanut velan pois vai miten kiitoksia oikein paljon
 
Ei se ulosottomies aina niin nopeasti etsi tietoa, missä ihminen on töissä. Varsinkin isoissa kaupungeissa ulosottomiehet on aika kiireisiä. Näin ollen se, koska ulosottomies saa tietää työpaikan, riippuu ihan siitä, koska lähtee selvittämään asiaa.

Ensin lähtee kirje työnantajalle, jossa tiedustellaan, miksi kolmasosaa palkasta ei ole tilitetty ulosottoon. Kirjeen mukana tulee lomake, jolla voi ilmoittaa, että henkilö ei ole enää töissä kyseisellä työnantajalla. Ensinnäkin, siiä voi mennä jo monta kuukauuta, puolikin vuotta, ennen kuin työnantajalle lähtee edes kysely. Sitten alkaa vasta ulosottomiehen selvitystyö. Missä henkilö on nykyään työssä vai onko Kelan rahoilla tai jotain muuta.
Höpönhöpön, tämä tapahtuu vasta sitten kun työnantaja laiminlyö perinnän.

Niin siis mistähän se työnantaja osaisi pidättääkään ulosmittauksia ellei maksukieltoa ole ensin työnantajalle toimitettu ulosoton toimesta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä