Voiko Visa Debitillä vinguttaa jo miinuksella olevan tilin vielä enemmän miinukselle?

Olen unohtanut lompakkoni työpaikalle hameeni taskuun. Siellä on kaikki maksukorttini, yhtä lukuunottamatta joka on minulla täällä kotona. Se kyseinen kortti käy tilille, jolla en pidä rahaa ollenkaan, eikä siinä ole kuin pankkiominaisuus. Tänään jouduin käymään kaupassa, ja tili tulee menemään yön aikana noin 10 euroa miinukselle.

Minun on pakko käydä huomennakin kaupassa ostamassa pari juttua, jotka tulevat kustantamaan noin 15-20 euroa. Miten on, kun tili on jo valmiiksi miinuksella, niin ei kai Visa Debit tee sen jälkeen automaattista varmennusta jokaisesta ostoksesta? Eikös se varmennuksen raja ole edelleen se 150 euroa, vaikka tili olisi tonnin miinuksella?

Olen sairaslomalla eli en voi enkä edes halua mennä työpaikalleni hakemaan lompakkoa koska a) työpaikka sijaitsee toisessa kaupungissa eikä minulla muuten olisi mitään asiaa huomenna Helsinkiin ja b) joutuisin menemään joka tapauksessa kulunvalvonnan läpi, ja koska olen omalla ilmoituksella pois, niin en toki halua että töissä edes epäillään minun olevan työkuntoinen kun olen työpaikalla käynyt.

Mieheni tulee keskiviikkona takaisin kotiin, eli silloin voin siirtää ne puuttuvat kympit takaisin tilille, mutta olennaista on, saanko minä pankkikortilla tavarat ulos kaupasta, ilman että tunnuslukua näpytellessäni siihen tulee lukemaan ettei tilillä ole katetta?
 
P. A. Turpeinen
Minuakin kiinnostaa tämä asia, koska torstaina tulee palkka ja sitä ennen olisi jotain syötävä. On vaan niin vietävän noloa jos tavarat jää kassalle kun tilillä ei ole rahaa :ashamed:

t: persaukinen
 
v
OP-Visa Debit on kortti, jolla voit maksaa ostoksia ja nostaa käteistä rahaa automaateista sekä Suomessa että ulkomailla. Korttiin ei liity luotto-ominaisuutta, vaan ostokset veloitetaan tililtäsi parin päivän kuluessa.


Mutta tarkistaako kassakone tilin?Siis varmentaako tms?
 
adad
Minulla oli op visa debit ja oli ihan paska kortti!Se kun ei vienyt katevarauksia, eli jos minulla olisi ollut 100e tilillä olisin voinut käydä muutamassa eri kaupassa sen 100e tuhlaamassa ja miinuksilla olisi ollut...parhaimmillaan meni 6pvä että veloitti tiliä...laitoin pois kun ei jaksanut kh tuella kokoajan miettiä että paljonkos nyt tulikaan käytettyä ja paljonko siis jäljellä
 
vieras
Et kuitenkaan ole ilmeisesti niin sairaana ettet pystyisi kaupassa käymään tai edes harkitsemaan työpaikalla poikkeamista ellei siellä epäiltäisi siinä tapauksessa sluibailevan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et kuitenkaan ole ilmeisesti niin sairaana ettet pystyisi kaupassa käymään tai edes harkitsemaan työpaikalla poikkeamista ellei siellä epäiltäisi siinä tapauksessa sluibailevan...
Joo ei ole mikään hengen hätä, ihan kotona palstailen nytkin enkä sairaalan teho-osastolta käsin... Siksi mun pitääkin ihan itse käydä siellä kaupassa ostamassa ruokaa kun ei täällä mun kotona pyöri mitään hoitohenkilökuntaa flunssasia hoitamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anai:
ei mitäis varmistaa..meillä töissä varmistaa vaan visa electronin ja jonku luottokortin.oisko ollu ameksi tai joku..ja meil on ne et pitää ite laittaa se pin..et rohkeesti vaan
Ai on? Hyvä juttu. Mitä siihen lukijaan muuten tulee lukemaan electronilla jos ei ole rahaa tilillä? "Ei myyntiä (05)"?
 
Ite olen töissä s-ryhmällä ja ,eidän kaupassa ei ainakaan ole vielä niitä sirupääte lukijoita joten onnistuu.
Tosin meillä jos alle 25 vuotias (vai olikohan se 26vuotias) joka on juuri saanut sen kortin on sinne asennettu se varmennus tila.

Olisko sun ihan mahdotonta käydä pankista nostamassa sitä rahaa jos sulla jossain toisessa pankissa/toisella tilillä kerta on rahaa??
 
H
Ei riipu mitenkään siitä sirupäätteen olemassaolosta, varmistaako kortti katteen. Electron mm. varmistaa aina, höyläämällä tai sirusta. Muissa korteissa riippuu pankista. Jotkut debitit ei koskaan varmista, jotkut aina, jotkut tietyistä summista. Jotkut yrittää varmistaa, mutta menee iloisesti läpi jos yhteyttä ei saada (esim. linjat poikki).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Ite olen töissä s-ryhmällä ja ,eidän kaupassa ei ainakaan ole vielä niitä sirupääte lukijoita joten onnistuu.
Tosin meillä jos alle 25 vuotias (vai olikohan se 26vuotias) joka on juuri saanut sen kortin on sinne asennettu se varmennus tila.

Olisko sun ihan mahdotonta käydä pankista nostamassa sitä rahaa jos sulla jossain toisessa pankissa/toisella tilillä kerta on rahaa??
Puhutko sä niistä teidän S-pankin omista visa debit -korteista?

On mulla pari kk vanhentunut passi jolla tietty voisin käydä nostamassa (ajokortti on siellä lompsassa) mutta olisihan se vähemmän vaivalloista jos vaan se kortti toimisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Ite olen töissä s-ryhmällä ja ,eidän kaupassa ei ainakaan ole vielä niitä sirupääte lukijoita joten onnistuu.
Tosin meillä jos alle 25 vuotias (vai olikohan se 26vuotias) joka on juuri saanut sen kortin on sinne asennettu se varmennus tila.

Olisko sun ihan mahdotonta käydä pankista nostamassa sitä rahaa jos sulla jossain toisessa pankissa/toisella tilillä kerta on rahaa??
Puhutko sä niistä teidän S-pankin omista visa debit -korteista?

On mulla pari kk vanhentunut passi jolla tietty voisin käydä nostamassa (ajokortti on siellä lompsassa) mutta olisihan se vähemmän vaivalloista jos vaan se kortti toimisi.
Juu siis puhun tossa lopussa juurikin mein omista korteista.
Toi juttu on tullu voimaan ihan vasta tässä.
Ei vissiin ole vanhoihin kortteihin tota varmistusta laitettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Ite olen töissä s-ryhmällä ja ,eidän kaupassa ei ainakaan ole vielä niitä sirupääte lukijoita joten onnistuu.
Tosin meillä jos alle 25 vuotias (vai olikohan se 26vuotias) joka on juuri saanut sen kortin on sinne asennettu se varmennus tila.

Olisko sun ihan mahdotonta käydä pankista nostamassa sitä rahaa jos sulla jossain toisessa pankissa/toisella tilillä kerta on rahaa??
Puhutko sä niistä teidän S-pankin omista visa debit -korteista?

On mulla pari kk vanhentunut passi jolla tietty voisin käydä nostamassa (ajokortti on siellä lompsassa) mutta olisihan se vähemmän vaivalloista jos vaan se kortti toimisi.
Ai niin joo... tosiaan tarviihan sitä jotkut henkkarit :headwall:
Voisin uskoa että se passikin kelpaa jos noin vähän aikaa sitten vanhentunut.
 
MC Debit
Mulla on Mastercard Debit-kortti ja ainakin sillä makselin tänään useampia ostoksia iloise tietämättä, että tilini olikin jo 50 euroa miinuksella... Eli taitaapa onnistua! :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
No niin olen nyt testannut käytännössä ja kaikille kerrottakoon että toimii! Sekä sirulla että magneettijuovalla. Että kaikki vaan tilejä ylittelemään :xmas:
Voikohan kaupan kassakone vaikuttaa aisaan?Siis että onnistuukohan joka puolella?
En ole kokeilemassa,muuten vaan kyselen.

 

Yhteistyössä