Voiko yksi konepesu pilata goretex-kengät?

  • Viestiketjun aloittaja viuyy
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Ja minkä ihmeen takia kengät pitää pestä pesukoneessa??? Vaikka kone on kätevä ja hyödyllinen kapistus, ei sinne kaikkea pidä tunkea!
Niin kyllä se gore-kalvo varmaan pesun kestää, mutta muuten kengät menee pilalle ;) Liimaukset lähtee ja mahdollinen nahka menee ihan pilalle. Kevyt käsinpesu harjalla on paljon parempi tapa. Pohjalliset voi pistää koneeseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Goretex-kalvo EI kestä konepesua. (...kengät pesukoneeseen...? Laiskuudella ei ole rajaa näköjään.)
Tuolla logiikallahan ei saisi pestä mitään gore-tex vaatteita koneessa, jos ei kestä, kyllä niissä on yleensä ihan konepesu sallittu, tosin jotain rukkasia on, missä on kielto. Kyllä ne kengän kalvot on laminoitu hyvin sinne sisäkerroksiin, mutta itse kengän rakenne (liimaukset ym) voivat kyllä kärsiä konepesusta. Omalla vastuulla se pesu, eikä huuhteluaineita. Jossain jopa oli, että lämpökäsittely aktivoisi gore-kalvoa, sitä en ole testaillut vielä, täytyykin katsoa, saako noita vaatteita silittää, en ole ulkovaatteiden silitystä kyllä koskaan harrastanut.
 
vieras
Mä olen pessyt lasten goretex-kengät (Viking) koneessa hienopesulla 40 asteessa ja hyvin ovat sen kestäneet. Huuhteluainetta en ole käyttänyt. Vedenpitävyys ei ole kärsinyt. enkä usein noita pese koneessa, kerran vuoteen vain. Eivätkä paljon sen kauempaa jalkaan mahdukaan, tietysti.
 
ekoteko
Käyttääkö joku vielä pesukonetta?? Kauheeta energian ja veden tuhlausta!! Ja laiskuuden multihuipentuma. Itse kerään sadevettä pyykinpesuun ja kuivalla kaudella poljen lähimpään rantsuun pyykille. Talvisin sulatan lunta pyykinpesuun.
 

Yhteistyössä